اخبار داغ

ممنوعیت استفاده از ماسک برای رنگین‌پوستان در آمریکا!

ممنوعیت استفاده از ماسک برای رنگین‌پوستان در آمریکا!
شهرستان لینکلن در ایالت اورگن آمریکا طی اقدامی نژادپرستانه استفاده اجباری از ماسک را برای ساکنان غیر سفیدپوست ممنوع کرده است. منتقدان که از این اقدام متعجب شده اند این کار را غیر قانونی می دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ شهرستان لینکلن در ایالت اورگن آمریکا طی اقدامی نژادپرستانه استفاده اجباری از ماسک را برای ساکنان غیر سفیدپوست ممنوع کرده است. منتقدان که از این اقدام متعجب شده اند این کار را غیر قانونی می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, لینکلن,

اداره بهداشت عمومی این شهرستان، تمام افراد را مجبور به استفاده از ماسک صورت در کلیه اماکن عمومی از جمله مناطقی در فضای باز که رعایت فاصله گذاری اجتماعی مقدور نیست، کرده است.

,

طبق دستور جدید، علاوه بر افراد دارای معلولیت خاص و کودکان زیر 12 سال، افراد رنگین پوست نیز از زدن اجباری ماسک معاف هستند. این اقدام منجر به ایجاد تمایز نژادی آشکار در قوانین می شود.

,

این دستور باعث برانگیختن انتقاد و سر در گمی شده است، زیرا این سیاست تبعیض آمیز و بی معنی که می تواند در سال 2020 به تصویب برسد کاربران فعال اینترنتی را گیج کرده و نژادپرستی آشکارا را رواج می دهد.

,
, ,
, ,
 
,
قانونی بودن دستور جدید نیز به موضوعی داغ تبدیل شد، زیرا بسیاری معتقدند که این قانون هرگر در یک دادگاه پا بر جا نمی ماند.
,

یک کاربر اینترنتی گفت: "این اقدام به تأخیر انداختن حقوق مدنی است."

,
, ,
, ,

برخی از منتقدین شاهد زورگویی های شرورانه تر در محل کار بوده اند و این امر آنها را به این فکر فرو می برد که چرا اثربخشی استفاده از ماسک که از سوی متخصصان توصیه شده به جای در نظر گرفتن بهداشت عمومی با سیاست در آمیخته می شود.

,

نگرانی های مشابه درباره سیاسی کردن توصیه های بهداشتی علیرغم هشدار مقامات مربوطه مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات به خاطر همه گیری وسیع کووید19، در اعتراضات گسترده اخیر آمریکا به دلیل قتل "جورج فلوید" سیاهپوست در اواخر ماه مه سال جاری (2020) کاملا مشهود بود.

,
, ,
, ,

بسیاری از کارشناسان هشدار داده اند که جوامع سیاهپوست و لاتین به طور ویژه در برابر کروناویروس آسیب پذیر هستند و معافیت استفاده از ماسک صورت در شهرستان لینکلن بسیار گیج کننده است.

,
, ,
, ,
 
,
برخی از فعالان در مورد عدم استفاده از ماسک های صورت و در معرض خطر قرار گرفتن جوامع خاص ابراز نگرانی کرده اند.
,

به گفته "رنیکا مور" مدیر برنامه عدالت نژادی ACLU، قوانین اجباری استفاده از ماسک، افراد رنگین پوست را در معرض پیامدهای خطرناکی که جان آنها را تهدید می کند قرار می دهد.

,

مور گفت: "عدم استفاده از ماسک برخلاف توصیه های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها (CDC) است و خطر ابتلا به کووید19 را افزایش می دهد، استفاده از آن نیز به معنی به خطر انداختن جان افراد با تیراندازی یا قتل های نژادپرستانه است."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه