اخبار داغ

اجرای طرح ضربتی ۲۱ روزه مقابله با کرونا در نهاوند/ امکان بازگشایی نقاهتگاه‌های شهرستان

اجرای طرح ضربتی ۲۱ روزه مقابله با کرونا در نهاوند/ امکان بازگشایی نقاهتگاه‌های شهرستان
بیماری کرونا هر روز چهره جدیدی از خود نشان می‌دهد و در این شرایط غیرعادی برای مقابله با این بحران باید مصوبات ستاد کرونا شهرستان نهاوند هرچه سریع‌تر و باقدرت اجرایی شود و نتیجه آن کاهش تعداد بیماران کرونایی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شرایط کرونایی هرروز که می‌گذرد به قول مسئولان بهداشتی چهره جدیدی از این بیماری مشخص می‌شود و باوجود تلاش متخصصان هنوز نسخه دارویی برای مهار این‌همه گیری تهیه نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

تلاش‌های شبانه‌روزی پزشکان در دنیا هنوز نتوانسته جلوی ابتلا و کشته شدن افراد در سنین مختلف را بگیرد و طرح‌های مختلفی برای مقابله با این بیماری در کشور و در دنیا اجرا می‌شود به امید اینکه واکسن این بیماری هرچه زودتر کشف شود.

,

در خانه ماندن و نداشتن تردد غیرضروری به همراه استفاده از ماسک همچنان مهم‌ترین توصیه پزشکان برای مقابله با این بیماری است و تنها نسخه‌ای است که تجویز می‌شود.

,

در شهرستان نهاوند نیز در روزهای گذشته اوضاع کرونایی بسیار بحرانی بوده است و خبرهایی منتشر شد که حتی بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان دیگر ظرفیت پذیرش بیمار را ندارد و شرایط عادی نیست.

,

هرچند که مسئولان آمار ابتلا به بیماری کرونا را در شهرستان به‌صورت روزانه اعلام نمی‌کنند ولی در آماری که توسط مسئولان استانی اعلام‌شده نهاوند همواره در وضعیت قرمز قرار دارد.

,

این شهرستان در آماری که هفته گذشته اعلام شد بیش از ۱۹۴ مورد مثبت از ابتدا داشته و همچنان بعد از شهر همدان دومین شهر کرونایی استان همدان است که این شرایط می‌طلبد مصوبات ستاد کرونا شهرستان اجرایی شود و مراسم ختم و عروسی به‌عنوان پاشنه آشیل شهرستان، مدیریت و با نظارت انجام شود.

,

اجرای طرح ضربتی ۲۱ روزه برای مقابله با کرونا در نهاوند

, اجرای طرح ضربتی ۲۱ روزه برای مقابله با کرونا در نهاوند, اجرای طرح ضربتی ۲۱ روزه برای مقابله با کرونا در نهاوند,

مراد ناصری فرماندار نهاوند می‌گوید: در شرایط بحرانی هستیم و همه باید کمک کنند تا از این شرایط خارج شویم و من مطمئن هستم بحران کرونا با کمک مردم برطرف می‌شود.

,

وی اظهار داشت: کادر درمانی ما شب و روز در بیمارستان در حال تلاش هستند باید به فکر آن‌ها باشیم و شرایط بحران جای عقده‌گشایی و سهم خواهی نیست.

,

فرماندار نهاوند به اجرای طرحی برای مقابله با کرونا در شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح ۲۱ روزه و ضربتی مقابله با کرونا در شهرستان اجرا می‌شود و آثار این طرح باید مشخص و مردم باید نتیجه را در پایان تیرماه احساس کنند.

,

ناصری گفت: مسئول اطلاع‌رسانی آمار کرونا در استان دانشگاه علوم پزشکی و در شهرستان رئیس شبکه بهداشت و درمان است و این آمار مورد استناد قرار می گیرد.

,

وی عنوان کرد: در بخش فرهنگی باید کارکنیم و شبکه بهداشت و بخشداران باید بر مراسم ختم نظارت بیشتری داشته باشند و از صاحبان عزا تعهد گرفته شود تا تجمعی نباشد.

,

فعالیت تالارها با یک‌سوم ظرفیت بلامانع است

, فعالیت تالارها با یک‌سوم ظرفیت بلامانع است, فعالیت تالارها با یک‌سوم ظرفیت بلامانع است,

فرماندار نهاوند افزود: فعالیت تالارها با یک‌سوم ظرفیت واقعی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است و همه رانندگان تاکسی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

,

ناصری با بیان اینکه نباید در مراسم ختم تجمع باشد و شبکه بهداشت بر این بخش نظارت کند، اظهار کرد: از خانواده متوفیان تعهد گرفته  و صاحبان عزا مکلف به رعایت موارد بهداشتی شوند تا کسان دیگری درگیر این بیماری نشوند.

,

وی در پایان گفت: با همکاری و همدلی می‌توانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم و نیازمند همکاری مردم هستیم و اصحاب رسانه نیز واقع‌بینانه با شرایط رفتار کنند.

,

استفاده از نقاهتگاه در دستور کار باشد

, استفاده از نقاهتگاه در دستور کار باشد, استفاده از نقاهتگاه در دستور کار باشد,

سرهنگ علی مختاری، فرمانده سپاه نهاوند و دبیر قرارگاه زیستی شهرستان نیز در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس مرگبار کرونا شهرستان گفت: وضعیت ابتلا در نهاوند به بالاترین حد خود رسیده و مردم باید کمک کنند تا از این شرایط خارج شویم.

,

وی اظهار داشت: متأسفانه ابتلا به کرونا به برخی ادارات نهاوند هم رسیده و باید در ادارات و مراکز دولتی الزام استفاده از ماسک رعایت شود.

,

مختاری ادامه داد: برگزاری مراسم‌های ختم و عروسی همچنان مهم‌ترین مراکز ابتلا مردم به کرونا هستند و پاشنه آشیل ابتلا مردم حضور در این مراسم‌ها است.

,

دبیر قرارگاه زیستی شهرستان افزود: با توجه به آماده‌سازی نقاهتگاه‌ها در چند منطقه شهرستان نهاوند پیشنهاد می‌کنیم که از نقاهتگاه‌های آماده شهرستان برای قرنطینه بیماران با حال بهتر استفاده کنیم.

,

فرمانده سپاه نهاوند گفت: باید خروجی این جلسه قابل‌اجرا شود و بهترین تصمیمات برای خروج از این وضعیت توسط اعضای ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شود.

,

تالارهای بازگشایی‌شده در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی پلمپ می‌شوند

, تالارهای بازگشایی‌شده در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی پلمپ می‌شوند, تالارهای بازگشایی‌شده در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی پلمپ می‌شوند,

عباس آزاد بخت دادستان شهرستان نهاوند نیز می‌گوید: در مورد مراسم ختم رسانه‌ها خوب ورود کرده‌اند ولی نیاز است کار با جدیت بیشتری دنبال شود و شرایط مدیریت شود.

,

وی اظهار داشت: تالارها با شرایط خاص و الزام اجرای دستورات بهداشتی بازگشایی می شوند ولی اگر تخلفی صورت بگیرد پلمپ خواهند شد.

,

دادستان شهرستان نهاوند افزود: سلامت شهروندان بسیار مهم است وادارات شهرستان حتماً از ماسک استفاده کنند و حمل ‌و نقل عمومی نیز باید دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

,

آزادبخت بیان کرد: ناوگان حمل ‌و نقل عمومی یکی از مراکزی است که باید نظارت بیشتری باشد و اگر موارد بهداشتی را رعایت نکردند بعد از تذکر و در صورت ادامه دادن تخلف خودروها به پارکینگ منتقل می‌شوند.

,

آماده‌سازی ۱۰۰ تخت بستری در بیمارستان شهید قدوسی برای بیماران کرونایی

, آماده‌سازی ۱۰۰ تخت بستری در بیمارستان شهید قدوسی برای بیماران کرونایی, آماده‌سازی ۱۰۰ تخت بستری در بیمارستان شهید قدوسی برای بیماران کرونایی,

سیامک دانشور، رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز گفت: متأسفانه مراسم عروسی و عزا همچنان در شهرستان برگزار می‌شود و هرچه به مردم خطرات این اجتماعات را اعلام می‌کنیم، نتیجه‌ای ندارد.

,

وی اظهار داشت: در شهرستان کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند متأسفانه درصد زیادی از اطرافیان را نیز آلوده کرده‌اند که این نگران‌کننده است.

,

دانشور افزود: باید درزمینهٔ فرهنگی هم کارکنیم و امیدواریم با توجه به رعایت و باور مردم جهت استفاده همه مردم از ماسک بتوانیم روند نزولی تعداد ابتلا را داشته باشیم.

,

وی بیان کرد: بیماران کرونایی در شهرستان هم‌اکنون در بیمارستان علیمرادیان بستری می‌شوند و ظرفیت پذیرش در دو بخش ایجادشده است ولی برای شرایط دیگری هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

,

فراهم‌شدن ۱۰۰ تخت بستری و ۱۲ تخت “ای سی یو ” در بیمارستان شهید قدوسی  

, فراهم‌شدن ۱۰۰ تخت بستری و ۱۲ تخت “ای سی یو ” در بیمارستان شهید قدوسی  , فراهم‌شدن ۱۰۰ تخت بستری و ۱۲ تخت “ای سی یو ” در بیمارستان شهید قدوسی  ,

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند خاطر نشان کرد: تعداد ۱۰۰ تخت بستری و ۱۲ تخت “ای سی یو ” در بیمارستان شهید قدوسی فراهم‌شده که امیدواریم نیاز به استفاده نباشد.

,

دانشور ادامه داد: متأسفانه ساده‌انگاری مردم نگران‌کننده است و با توجه به اینکه سن ابتلا پایین آمده است باید همه استفاده از ماسک را جدی بگیرد و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

,

به گزارش عصر همدان، باوجود همه تأکیدات مسئولان مبنی بر الزام استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی مردم باید خطرات این بیماری ناشناخته را درک کرده و از حضور در اجتماعات اجتناب کنند.

,

برگزاری مراسم ختم و عروسی این روزها به یک معضل تبدیل‌شده است که علی‌رغم اعلام چندین‌باره مبنی بر ممنوعیت اجرای این مراسم ولی در گوشه و کنار این شهرستان همچنان مراسمات برگزار می‌شود که مسئولان باید با مدیریت کردن این اوضاع نسخه واحدی برای نظارت بر این مراسمات تهیه کنند.

,

الزام استفاده از ماسک در ادارات و نهادهای دولتی در کنار دیگر مصوبات ستاد مقابله با کرونا از طرف دستگاه‌های مربوطه باید اجرایی شود و خروجی و نتیجه این جلسات و مصوبات باید کاهش تعداد ابتلا در شهرستان و حرکت به سمت سفید شدن شهرستان باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه