اخبار داغ

واقعیت ماجرای قرارداد 25 سال با چین از زبان عضو کمیسیون امنیت ملی:

ایران محور تامین کننده انرژی جاده ابریشم نوین می شود/ قرارداد امضا نشده؛ غربی ها نگرانند!

ایران محور تامین کننده انرژی جاده ابریشم نوین می شود/ قرارداد امضا نشده؛ غربی ها نگرانند!
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: هنوز این قرار داد امضا نشده اما رسانه های غربی از حس وطن دوستی و حساسیت مردم ایران در این موضوع سو استفاده می کنند و دروغ می گویند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس مقتدایی خوراسگانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص قرار داد 25 ساله بین ایران و چین، اظهارکرد: رسانه های غربی یک موج شدید و خط رسانه ای را دنبال می کنند تا به به مردم بگویند که کشور از دست رفت؛ این یک دروغ خیلی بزرگ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل قدرت اقتصادی که چین در دنیا دارد حتی تعداد زیادی از کالاها امروز در امریکا و اروپا، چینی است و و در همه دنیا سرمایه گذاری هایی عظیم انجام دادند، قدرت مالی بسیاری ویژه ای در اختیار دارند.
,
 
,
چین درحال سرمایه گذاری در دنیا است
, چین درحال سرمایه گذاری در دنیا است, چین درحال سرمایه گذاری در دنیا است,
 
,
وی افزود: به دلیل سرمایه گذاری هایی متعدد «سرمایه برون بیرون» شعار چینی ها است و اعلام کردند که نمی توانیم جذب سرمایه جدید داشته باشیم و سرمایه های خود را به کشورهای دیگر ارسال می کنند.
,
 
,
مقتدایی با توضیح اینکه چین به دنبال ارسال سرمایه به کشورهای دیگر و ایران به دنبال جذب سرمایه گذار است، بیان کرد: مسئولان ارشاد جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که نیازمند جذب سرمایه هستیم؛ آقای روحانی در ابتدای دولت خود اعلام کردند که مشکلات را با جذب سرمایه حل می کنم.
,
 
,
وی اضافه کرد: دولت زلف خود را به زلف اروپایی ها گره زد و به قول خود صدها هیئت به اروپا رفت اما آخر این رفت و آمدها با بدعهدی های اروپایی ها، هیچ سرمایه ای جذب نشد؛ امروز اروپایی ها در کنار امریکایی ها به دنبال فشار هستند که هیچ سرمایه به ایران نیاید و حتی خود ایران هم نتواند نفت بفرشود.
,
 
,
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ابریشم از قدیم مسیر بودی که چینی ها کالاهایی را به این قسمتی از آسیا می آروند و این طرف کالاها مورد نیاز را به کشور خود می بردند و چینی ها به دنیال احیا جاده ابرشیم نوین هستند.
,
 
,
ایران تامین کننده انرژی جاده ابریشم نوین می شود
, ایران تامین کننده انرژی جاده ابریشم نوین می شود, ایران تامین کننده انرژی جاده ابریشم نوین می شود,
 
,
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پیام داده که ما آماده هستیم که به این جاده ابرشیم کمک کنیم و ایران مرکز جاده ابرشیم قرار گیرد؛ اگر اینگونه شود به دلیل نیاز شما به انرژی ما به شما کمک می کنیم و نفت خود را به شما را از طریق لوله کشی می فروشیم.
,
 
,
مقتدایی خاطر نشان کرد: نگرانی چینی ها این است که به دلیل رشد جمعیت نتوانند انرژی تأمین کنند که این پیشنهاد نفتی ایران برای آن ها جذابیت دارد.
,
 
,
وی با توضیح اینکه در سطح فضای رسانه ای گفته می شود که در قراردادی 25 ایران را فروختند که طبق معمول دروغ است، گفت: تاکنون یک بیانیه دوجانبه همکاری بین دو رئیس جمهور وجود دارد.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: داستان ما مانند کسی است که تور ماهی گیری را برداشته است و می خواهند این تور را برای گرفتن ماهیش پرتاب کند اما دو نفر نشستند و می گویند که چرا همه ماهی ها یک کیلویی شدن در صورتی که ما ماهی دو کیلویی نیاز داریم.
,
 
,
قرارداد امضا نشده، رسانه های غربی نگران وطن پرستی ایرانیان شدند
, قرارداد امضا نشده، رسانه های غربی نگران وطن پرستی ایرانیان شدند, قرارداد امضا نشده، رسانه های غربی نگران وطن پرستی ایرانیان شدند,
 
,
وی تأکید کرد: هنوز این قرار داد امضا نشده اما رسانه های غربی از حس وطن دوستی و حساسیت مردم ایران در این موضوع سو استفاده می کنند و دروغ می گویند.
,
 
,
مقتدایی با اشاره به دلیل 25 ساله بودن این همکاری، تصریح کرد: 25 سال بودن این برنامه به دلیل این است که برنامه راهبری حدود یک ربع قرن داشته باشیم و بدانیم که نفت و کالا مشتری خوبی داریم؛ در حال حاضر طرف اصلی صادارت و ورادت کشور ما چین است.
,
 
,
نماینده اصفهان افزود: به عنوان مثال اگر چینی ها در ایران هتل سازی کنند و یک درصد از گردشگران آن ها به ایران بیایید کل گردشگری ایران متحول می شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: این قرارداد همکاری بین ایران و چین مانند ساختن یک اتوبان است که در کشور ما به تامین اجتماعی و یا بازنشستگان اعلام می شود به دلیل اینکه شما پول داریم در ساختن این اتوبان همکاری کنید که پس از بهره برداری عوراضی آن تا مدت مشخصی برای شما و بعد از آن آزاد شود؛ این قرارداد مانند ساختن یک اتوبان است.
,
 
,
مقتدایی گفت: کره، سنگاپور و مالزی و خیلی از کشورهای پیشرفته به دلیل سرمایه گذاری های خارجی پیشرفت داشتند؛ این سرمایه گذاری ها غربی بود اما به دلیل عدم تعهدات غربی ها باید به سمت شرق و کشورهای همسایه خود برویم.
,
 
,
وی در پایان بیان کرد: تاکنون هیچ قرارداد امضا نشده است و هر قردادی که در کشور امضا شود باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد و تاکنون هیچ قراردادی امضا نشده است، غربی ها به شدت ترسیدند و این یک حسن برای این قرار داد است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه