اخبار داغ

به داوری های این هفته نمره 7/5 می دهم

سلیمانی: داور در بازی استقلال چند اشتباه مشهود داشت

سلیمانی: داور در بازی استقلال چند اشتباه مشهود داشت
کارشناس داوری گفت: در بازی استقلال و تراکتور در 2، 3 صحنه اشتباه داور مشهود بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حیدر سلیمانی پیشکسوت و کارشناس داوری فوتبال به بررسی سطح کیفی داوری های هفته بیست و چهارم لیگ برتر پرداخت. سلیمانی در تحلیل نحوه داوریهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر عنوان کرد: بازیهایی که بعد از ایام کرونا، فارغ از بدنسازی و شرایط ایده آل تیم ها برگزار می شود، فوق العاده کسل کننده است و به دلیل اینکه هیجانی ندارد نمی توانیم داور را آنطور که باید و شاید ارزیابی کنیم. داوران بیشتر در یک سوم میانی زمین قضاوت می کنند و حرکات سرعتی که بتواند تمرکز را احتمالاً از او بگیرد، مشاهده نمی کنیم؛ بنابراین اکثر صحنه های بازی، صحنه هایی هستند که درگیریهای ناشی از خستگی مفرط بازیکنان است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی، افزود: در جریان بازی به نوعی رعایت پروتکل های بهداشتی از بین می رود و داور فقط درگیری ها را مدیریت می کند.

,

این کارشناس داوری درباره نحوه داوری بازی استقلال گفت: در بازی استقلال صحنه آنچنانی نداشتیم؛ اما در 2، 3 صحنه اشتباه داور مشهود بود. نیمه دوم درگیری بین بازیکن استقلال و تراکتور پیش آمد که داور به هر دو بازیکن اخطار داد؛ درصورتیکه منشأ درگیری بازیکن تراکتورسازی بود و لزومی نداشت به رضاوند، بازیکن استقلال اخطاری بدهد.

,

سلیمانی، ادامه داد: صحنه ای که در دقیقه 58 بین دیاباته با مدافع تراکتور در محوطه جریمه تراکتور پیش آمد و جدال بر سر توپ بود، پای دیاباته بیش از حد بالا آمد و آسیبی هم به بازیکن تراکتور رساند، داور فقط به یک خطا بسنده کرد؛ درحالیکه حتماً حداقل کارتی که داشت، کارت زرد بود.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این صحنه به دلیل رفتار خشن یا بی احتیاطی، داور کارت قرمز هم می توانست به بازیکن بدهد، عنوان کرد: با توجه به اینکه جدال بر سر توپ بود و هر دو بازیکن می خواستند صاحب توپ شوند، نمی توانستیم بگوییم کارت قرمز داشت.

,

این کارشناس داوری، همچنین افزود: در دقیقه 93 بازی، مسعود شجاعی فرصت خوبی را ایجاد کرده بود که چشمی به خطا وی را متوقف کرد؛ اما داور نه خطا گرفت و نه اخطار داد.

,

سلیمانی در تحلیل سطح کیفی بازیهای این هفته لیگ اظهار کرد: من اگر بخواهم به کل داوری ها نمره بدهم، نمره 7/5 می دهم؛ زیرا ما بازیهای سختی را مشاهده نکردیم و فشار روی داور نبود؛ بحث دیگر این است که بازیکنان از آمادگی کافی برخوردار نیستند که استارت های آنچنانی بزنند و داور همراه آنها استارت بزند و وی را در اوج استارت ارزیابی کنیم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه