اخبار داغ

نخست وزیر تونس استعفا کرد

نخست وزیر تونس استعفا کرد
رسانه‌های خبری از استعفای نخست وزیر تونس به درخواست رئیس جمهور این کشور خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رسانه‌های خبری از استعفای «الیاس الفخفاخ» نخست وزیر تونس خبر دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
خبرگزاری «رویترز» و شبکه «الجزیره» در خبری فوری اعلام کردند که الیاس الفخفاخ استعفای خود را تقدیم «قیس سعید» رئیس جمهور تونس کرد.
,
 
,
امروز کاخ قرطاج در تونس میزبان نشست چهارجانبه رئیس جمهور، رئیس پارلمان، نخست وزیر و رئیس اتحادیه کل مشاغل تونس بود که در آن قیس سعید به طور رسمی از الفخفاخ خواست در حضور راشد الغنوشی و الطبوبی استعفا کند.
,
 
,
شماری از فراکسیون‌های پارلمانی امروز یادداشت سلب رای اعتماد از الفخفاخ را به دفتر پارلمان تقدیم کردند که به امضای ۱۰۵ عضو پارلمان از فراکسیون‌های جنبش النهضه، قلب تونس و ائتلاف الکرامه رسیده بود.
,
 
,
شورای مشورتی جنبش النهضه تونس که اخیرا الفخفاخ را به بی کفایتی در عملکرد خود برای بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم در شرایط کرونا متهم کرده بود، نیز سه‌شنبه شب اعلام کرد که رأی اعتماد خود را از نخست‌وزیر این کشور سلب کرده و «راشد الغنوشی» رئیس این حزب را مأمور کرده است تا با مشورت با احزاب سیاسی و فراکسیون‌های پارلمانی این موضوع را پیگیری کند.
,
 
,
الیاس الفخفاخ در اول آبان گذشته مامور تشکیل کابینه شد آن هم پس از اینکه الحبیب الجملی، نامزد جنبش النهضه در ماموریت تشکیل کابینه ناکام مانده بود.
,
 
,
انتخابات پارلمانی تونس در چهاردهم ۱۴مهرماه ۹۸ برگزار شد و  در آن جنبش اسلام‌گرای النهضه با تصاحب ۵۲ کرسی و حزب قلب تونس به ریاست «نبیل القروی» با ۳۸ کرسی بیش‌ترین آرا را به دست آوردند.
,
 
,
به گزارش رویترز رئیس جمهور تونس پس از قبول استعفای الفخفاخ، بر اساس قانون اساسی، اقدام به رایزنی برای تشکیل کابینه جدید خواهد کرد.
,
 
,
قرار است قیس سعید تا چند روز دیگر مامور تشکیل کابینه را منصوب کند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه