اخبار داغ

گزارشی از بررسی وضعیت مدارس مناطق محروم بجنورد؛

مدارس فرسوده چشم به راه خیران/ مدرسه "جوادیه" در انتظار دست‌های مهربان یک "جواد"

مدارس فرسوده چشم به راه خیران/ مدرسه "جوادیه" در انتظار دست‌های مهربان یک "جواد"
دردهای بعضی مناطق هیچگاه تمامی ندارد؛ هر بار که به دیدن و بررسی مشکلات آن می‌روی یک مشکل جدید می‌بینی اما شاید این درد خیلی هم جدید نباشد؛ زخم کهنه‌ای باشد که هنوز تازه مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، منطقه جوادیه بجنورد یکی از مناطق محروم مرکز استان خراسان شمالی است که به دلیل محرومیت آسیب های اجتماعی در آن کم نیست، قطعا وجود مراکز آموزشی و سالن های ورزشی می تواند در کاهش این آسیب ها تاثیر گذار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,


اما این منطقه محروم علاوه بر اینکه از کمترین امکانات برخوردار است  3 سالی است که یکی از مدارس پسرانه از چرخه آموزشی خارج شده وحدود 6 ماه از تخریب مدرسه آن می گذرد. مدرسه ای که در میانه این منطقه حاشیه ای قرار گرفته است.

هرچند تخریب آن به درستی از طرف سازمان نوسازی مدارس به دلیل فرسودگی و عمر بالای 30 سال و آسیب ناشی از زلزله انجام شده اما با گذشت چند ماه از تخریب فقط دیواری در اطراف زمینش باقی مانده و این طور که مشخص است، ساخت دوباره مدرسه در این نقطه محروم، کاملا مبهم است.


آوارگی سه ساله دانش آموزان

,
,
,
,
,
,
, آوارگی سه ساله دانش آموزان, آوارگی سه ساله دانش آموزان,

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: دبستان پسرانه جوادیه به دلیل آسیب زلزله از سه سال گذشته از روند آموزش خارج و به فضای آموزشی نوساز 11 کلاسه جوادالائمه در منطقه کلاته آروین منتقل شد.

محمد امیری اظهار کرد: سال گذشته این فضای آموزشی زلزله زده تخریب شد تا از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان، فضای آموزشی جدیدی در آن احداث شود.

,
,
,

امیری افزود: در راستای پوشش کامل دانش آموزان منطقه جوادیه، تعداد 4 دبستان پسرانه پذیرش دانش آموزان را انجام داده اند که براساس کروکی، این دانش آموزان در چهار دبستان ایمان، جوادالائمه (ع)، سلمان فارسی و امام رضا (ع) تحصیل می کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان این مدرسه سه سالی هست که آواره مدارس اطراف شده اند. برای بعضی به دلیل شرایط مالی، گرفتن سرویس جهت آمد و شد سخت است.

, .,


نیازمند یاری خیران مدرسه ساز هستیم

,
, نیازمند یاری خیران مدرسه ساز هستیم, نیازمند یاری خیران مدرسه ساز هستیم,

امین فلاح رییس سازمان نوسازی مدارس خراسان شمالی نیز گفت: تعداد مدارس تخریبی استان زیاد است اما بودجه سازمان نوسازی مدارس استان برای نوسازی این مدارس اندک است.

وی با بیان اینکه وضعیت مدارس تخریبی استان و شهرستان بجنورد نسبت به کشور خوب است، اما بودجه های تخصیصی همچنان کفاف کار را نمی کند.

,
,
,

فلاح با بیان اینکه میانگین مدارس تخریبی در کشور حدود 26 درصد است که این عدد برای استان 11 درصد و برای شهرستان بجنورد 9 درصد است، گفت: این نشانگر وضعیت بهتر ما نسبت به میانگین کشوری است.

,

وی اعتبار تخصیصی به استان در سال جاری را  10 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای حدود 26 مدرسه تخریبی جوابگو نیست.

,

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان با تاکید بر اینکه خیران می توانند در این زمینه یاریگر ما باشند ادامه داد: اگر خیری 30 درصد هزینه ساخت مدرسه ای را تقبل کند، دولت موظف است مابقی آن هزینه ها را تامین کند.

وی خاطر نشان کرد: در این صورت با حدود 1 میلیارد کمک خیرین، این امکان وجود دارد تا ظرف مدت یکسال مدرسه 6 کلاسه منطقه جوادیه به طور کامل ساخته شود.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه