اخبار داغ

در گفت‌وگو با مسئولان شهری بررسی شد؛

طرح‌هایی که از ساماندهی متکدیان عاجز ماندند/ متکدیان از گرمخانه‌‌ها استقبال نمی‌کنند

طرح‌هایی که از ساماندهی متکدیان عاجز ماندند/ متکدیان از گرمخانه‌‌ها استقبال نمی‌کنند
معضل تکدی گری، گدایی یا به نوعی درآمدزایی نادرست افراد بیکار، کودکان بی خانمان و زنان بی سرپرست در سطح شهر امروزه به یک معظل تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از عصر اترک، افرادی که از راه دود کردن اسپند یا پاک کردن شیشه های خودروها، جلوی ماشین ها را می گیرند و علاوه بر اختلال در عبور و مرور، چهره شهرها را نیز زشت کرده و شخصیت اجتماعی شهر را تنزل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

برخی از این افراد با استفاده از معلولیت و بیماری، برخی با خواباندن کودکان در بستر پیاده روها، برخی با سد کردن مسیر عابران و یا مراجعه به منازل مردم امان آنان را می برند و با سماجت تا حصول منفعت مادی آزار خود را ادامه می دهند.

,

یکی از اتفاقات تلخ امروز که در شهرستان اسفراین نیز شاهد آن هستیم  و دلیل افزایش آن می‌‍‌تواند مشکلات اقتصادی و یا کمک‌هایی باشد که افراد از سر دلسوزی به متکدیان می‌کنند و این عاملی برای جذب پول بیشتر برای متکدیان و در نهایت روی آوردن بیشتر آنان به مواد مخدر شده است.

,

امروز کمتر چهارراه و یا مسیرهای پر ترددی را در سطح شهراسفراین شاهد هستیم که متکدی در آن حضور نداشته باشد و این موضوع  سبب زشت شدن ظاهر معابر و تبعات اجتماعی خاص بر جامعه شده است.

,

با وجود اینکه در چند سال اخیر طرح های مختلفی برای جمع آوری و سازماندهی متکدیان انجام شده اما با نگاهی ساده می توان دید که اجرای این طرح ها نه تنها تعداد متکدیان را کمتر نکرده بلکه بیشتر از گذشته نیز شده و هیچ نهاد و ارگانی هم پیگیر یا پاسخگو نیست .

,  .,

 

,

استقبال نکردن متدکدیان از گرمخانه‌ها

, استقبال نکردن متدکدیان از گرمخانه‌ها, استقبال نکردن متدکدیان از گرمخانه‌ها,

معاون خدمات شهری شهرداری اسفراین در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین در این باره گفت: شهرداری اسفراین گرم خانه ای برای اسکان متکدیان و زباله گردان تاسیس کرده است ولی حتی با زور و با مامور هم نتوانستیم آنها را به آن محل هدایت کنیم .

,  .,

نیک گفتار با بیان اینکه این گرمخانه در کنار کمپ ترک اعتیاد قرار دارد، گفت: این گرم خانه شامل سه اتاق مجزا با ظرفیت ده نفر که یک اتاق مخصوص بانوان و یک اتاق مخصوص آقایان و یک آبدارخانه است .

, .,

وی اظهار کرد: این گرمخانه بصورت شبانه روزی باز است و همچنین هر اتاق دارای خدمات رفاهی از جمله تلویزیون ، ۵ تخت است  و هر روز غذای گرم و چای و.. در دسترس این متکدیان قرار می گیرد .

,  .,

 

,

بهزیستی مسئول جمع آوری متکدیان نیست

, بهزیستی مسئول جمع آوری متکدیان نیست, بهزیستی مسئول جمع آوری متکدیان نیست,

رمضانی رییس اداره بهزیستی اسفراین نیز در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین با بیان اینکه وظیفه جمع آوری متکدیان با بهزیستی نیست، اظهار کرد: اما در صورت نیاز همکاری خواهیم داشت .

,  .,

وی با اشاره به اینکه شهرداری بجنورد مرکزی برای سازماندهی این افراد دارد که اگر شخص اعتیاد داشته باشد و سن او زیر ۵۰ سال باشد به کمپهای بهزیستی ارجاع می دهد و اگر شخص متکدی  سالمند و بی خانمان باشد او را به خانه سالمندان معرفی می کنند .

,  .,

رمضانی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه متکدیان اسفراینی اکثرا دارای خانه و خانواده هستند، گفت : اکثر این افراد تحت پوشش کمیته امداد هستند که با توجه به سن بالای این افراد و معتاد بودن آنان کمپ ها از پذیرش آنان خودداری می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه