اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد مطرح کرد؛

حسینی بودن یعنی تقویت روحیه ظلم‌ستیزی و جهادی

حسینی بودن یعنی تقویت روحیه ظلم‌ستیزی و جهادی
حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی امر به معروف و نهی از منکر را اکسیر هدایتگر جوامع بشری دانست و گفت: باید برای حسینی بودن و حفظ روحیه ظلم‌ستیزی و جهادگری، خود را تقویت کرده و حسین و یزید زمان را بشناسیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نفل از عصر همدان؛ امر به معروف و نهی از منکر، پیشینه به قدمت تاریخ حیات انسان دارد، به گونه ای که امام حسین (ع) برای برپایی آن دست به قیام زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این دو فریضه الهی یکی از پیام های مهم واقعه عاشورا و نهضت امام حسین(ع) بود که اهمیت زیادی در دین اسلام دارد و باید به آن توجه ویژه داشت.

,

اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر این دو فریضه مهم از کجا شکل گرفته و امروز عزاداران چگونه در راه حسین (ع) گام بردارند، از سؤالاتی بود که در هفته امر به معروف و نهی از منکر در گفتگوی تفصیلی با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد به آن پرداختیم.

,

عصر همدان: در خصوص مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر توضیح داده و بگویید که این فریضه مهم از کجا نشات می گیرد؟

, عصر همدان: در خصوص مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر توضیح داده و بگویید که این فریضه مهم از کجا نشات می گیرد؟, عصر همدان: در خصوص مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر توضیح داده و بگویید که این فریضه مهم از کجا نشات می گیرد؟,

 رستمی:امر به معروف و نهی از منکر اکسیر هدایتگر جوامع بشری به سمت مدنیت و رشد دهنده همراه با سعادت دنیا و آخرت است، البته همین فریضه الهی پیغام حضرت سیدالشهدا نیز هست؛ به گونه ای که ایشان فلسفه قیام عاشورا را انجام همین فریضه می‌خوانند. این پیام را برای تمام نسل های پس از خود هدیه می‌دهند که پیروان مکتب عاشورا نیز همین پیام را از مکتب عاشورا گرفته و ادامه دهنده همان راه خواهند بود.

,  رستمی:,

عصر همدان: چه نوع عزاداری مورد قبول است و عزاداران حسینی باید برای انجام این تکلیف چه عملی انجام دهند؟

, عصر همدان: چه نوع عزاداری مورد قبول است و عزاداران حسینی باید برای انجام این تکلیف چه عملی انجام دهند؟, عصر همدان: چه نوع عزاداری مورد قبول است و عزاداران حسینی باید برای انجام این تکلیف چه عملی انجام دهند؟,

رستمی: عزاداری مورد قبول است که در کنارش به فلسفه قیام عاشورا توجه شود و در کنار محبت اهل بیت (ع) آموزه های آن ذوات مقدسه را سرمشق زندگی و چراغ راه نماییم. به تعبیر دیگر شور و شعور حسینی و اهل بیتی را همزمان در خود ایجاد کنیم.

, رستمی:,

عصر همدان: اگر امروزه کسی بخواهد در راه امام حسین گام بردارد، باید چه اقدامی انجام دهد؟

, عصر همدان: اگر امروزه کسی بخواهد در راه امام حسین گام بردارد، باید چه اقدامی انجام دهد؟, عصر همدان: اگر امروزه کسی بخواهد در راه امام حسین گام بردارد، باید چه اقدامی انجام دهد؟,

رستمی: ظلم در هر زمان و هر مکانی وجود داشته و در روزگار ما هم وجود دارد. کسی که می‌خواهد در مسیر امام حسین علیه السلام گام بردارد، باید در خود روحیه ظلم ستیزی، آزادگی و ایثار و جهاد و تکلیف مداری را ایجاد کرده و حسین و یزید زمان خود را خوب بشناسد و با اراده ای محکم، به هنگام و متناسب با موقعیت اقدام کند.

, رستمی:,

عصر همدان: داستان کلیدی عاشورا و محرم که از آن غفلت شده چیست؟

, عصر همدان: داستان کلیدی عاشورا و محرم که از آن غفلت شده چیست؟, عصر همدان: داستان کلیدی عاشورا و محرم که از آن غفلت شده چیست؟,

رستمی: مورد کلیدی که باید توجه ویژه به آن داشته باشیم این است که توجه کنیم امروز جایگاه ما در اجتماع کجاست؟ چه اهدافی را در زندگی دنبال می‌کنیم؟ جهان‌بینی و مبانی فکری و اندیشه خود را چگونه شکل داده‌ایم ؟ و اگر طبق همین روان در عصر سیدالشهدا بودیم جزو کدام قشر از مردمان آن روزگار قرار می گرفتیم؟ پاسخ این سوال می‌تواند تغییرات شگرفی را در رویکرد ما نسبت به زندگی ایجاد کند.

, رستمی:,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه