اخبار داغ

گناهکار توبه‌کننده شامل بخشش و رحمت خداوند می‌شود

گناهکار توبه‌کننده شامل بخشش و رحمت خداوند می‌شود
پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.


در روز یکشنبه نهم شهریور ۱۳۹۹ مصادف با دهم محرم ۱۴۴۲ «پیغام دوست» به‌ شرح زیر است:

و کسانى که مرتکب گناهان شدند آنگاه توبه کردند و ایمان آوردند، پروردگار تو پس از آن آمرزنده مهربان خواهد بود.

وَالَّذِینَ عَمِلُوا السَّیِّئَاتِ ثُمَّ تَابُوا مِنْ بَعْدِهَا وَآمَنُوا إِنَّ رَبَّکَ مِنْ بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَحِیمٌ (اعراف، ۱۵۳)

در هر جامعه‌ای، انسان‌های متوسط و معمولی رفتارهای آمیخته به درست و غلط دارند. این مسئله در مورد جامعه اسلامی هم صادق است. دلیل آن این است که سرزمین قلب انسان، پیوسته بستر درگیری میان عقل و نفس است. در این درگیری گاهی عقل پیروز می‌شود و او را به سوی درستی و پاکی می‌کشاند و گاهی نفس پیروز شده و او را به سمت نادرستی و خطا می‌برد.

آنچه مهم است اینکه انسان به خطاها و اشتباهات خویش پی ببرد و درصدد جبران برآید. قرآن نام این ندامت و اقدام برای جران را توبه می‌گذارد که مورد رضایت آفریدگار هستی است. به همین دلیل یک مسلمان در شبانه‌روز سخت به استغفار و طلب آمرزش نیازمند است.

آیه دفتری از امید را به روی این بندگان می‌گشاید و غفران و رحمت وسیع و گسترده خداوند را یادآوری می‌کند تا به کسانی که در طول زندگی خطا کرده‌اند و از خطای خود پشیمان شده‌اند امید بخشش و رحمت دهد.


یادمان باشد که نسبت به «پیغام دوست» بی‌تفاوت نباشیم و در آن بیندیشیم و ان‌شاءالله عمل کنیم. همچنین در رساندن این پیغام به دیگران کوشا باشیم.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه