اخبار داغ

در گفت‌وگو با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تشریح شد؛

از نحوه آموزش در سه وضعیت کرونایی تا چگونگی پرداخت شهریه مدارس/ نسخه جدید شبکه شاد رونمایی می‌شود

از نحوه آموزش در سه وضعیت کرونایی تا چگونگی پرداخت شهریه مدارس/ نسخه جدید شبکه شاد رونمایی می‌شود
واقعی به تشریح چگونگی آموزش در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز پرداخت و با بیان این‌که تلویزیون و شبکه شاد به عنوان فعالیت مکمل آموزش را به صورت رسمی آغاز می‌کنند گفت: نسخه جدید شبکه شاد تولید شده که در نسخه جدید امکان تعامل دوطرفه وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: مدارس در خراسان جنوبی از ۱۵ شهریور ماه بازگشایی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی با بیان این‌که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند که دانش آموزان در مناطق قرمز از نظر شیوع کرونا در مدارس حضور نداشته باشند، افزود: آموزش به صورت رسمی از طریق فضای مجازی یا تلویزیون فعال خواهد بود.

,

نحوه آموزش در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز 

, نحوه آموزش در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز , نحوه آموزش در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز ,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در مورد حضور دانش آموزان در دو شیفت در مدارس، بیان کرد: آموزش در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز برگزار خواهد شد.

,

واقعی عنوان کرد: در وضعیت قرمز، تلویزیون و شبکه شاد به عنوان فعالیت مکمل آموزش را به صورت رسمی آغاز می‌کنند.

,

وی ادامه داد: در وضعیت زرد، تعداد دانش آموزان کلاس‌های پرجمعیت نصف خواهد شد یا در برخی مدارس که فضای کافی نداشته باشد دانش آموزان به سه گروه تقسیم خواهند شد اما در حال حاضر بیشتر بحث بر دو گروه کردن دانش آموزان است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در ادامه، توضیح داد: دو گروه دانش آموزان یک روز در میان به مدرسه خواهند رفت و روزی که در مدرسه حضور ندارند از طریق شبکه شاد، شبکه آموزش تلویزیون یا تکالیفی که معلم به دانش آموز خواهد داد در خانه مشغول آموزش دروس خواهند بود.

,

واقعی گفت: در مدارس کمتر از ۵۰ نفر به دلیل اینکه تعداد دانش آموزان کم است و در مدرسه رعایت فاصله اجتماعی برای این تعداد کاملا میسر است آموزش به صورت حضوری خواهد بود.

,

آیا مدارس در روز پنجشنبه فعال است؟/ نحوه فعالیت خوابگاه‌ها

, آیا مدارس در روز پنجشنبه فعال است؟/ نحوه فعالیت خوابگاه‌ها, آیا مدارس در روز پنجشنبه فعال است؟/ نحوه فعالیت خوابگاه‌ها,

وی در مورد فعالیت مدارس در روز پنجشنبه، اظهار کرد: در حال حاضر تصمیمی برای فعال بودن مدرسه در روز پنجشنبه گرفته نشده و آموزش در پنج روز اول هفته است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تصریح کرد: هر گروه از دانش آموزان دو روز در هفته در مدرسه حضور دارند و روز پنجم تمام دانش آموزان از طریق شبکه شاد آموزش خواهند دید و این به دلیل حضور کمتر دانش آموزان در مدرسه است. شرایط در مدارسی که جمعیت زیاد است و با توجه به تصمیم مدیر مدرسه سه گروه خواهند شد نیز به همین صورت است.

,

واقعی در مورد نحوه فعالیت خوابگاه‌ها، خاطرنشان کرد: فعالیت خوابگاه‌هایی که جمعیت کمی دارد به صورت عادی خواهد بود اما در خوابگاه‌هایی که جمعیت زیاد است حضور دانش آموزان در خوابگاه یک هفته درمیان است و هر هفته نصف جمعیت دانش آموزان حضور خواهند داشت.

,

وی به حضور کادر اجرایی آموزش در مدارس در شرایط قرمز کرونایی اشاره کرد و گفت: در مدرسه اینترنت رایگان برای معلمان فراهم شده و اگر معلمی به دلیل عدم‌حضور دانش آموزان بخواهد از مکان دیگری به تدریس دانش آموزان در شبکه شاد بپردازد این در حدود اختیارات مدیر مدرسه و شورای مدرسه خواهد بود. البته نظارت بر فعالیت معلمان در شبکه شاد مانند سابق بر عهده مدیر آموزشگاه خواهد بود.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در مورد ساعات تدریس، افزود: ساعات تدریس دقیقا بر اساس برنامه‌ریزی مدرسه است؛ یعنی دانش آموزان در روزهایی که در مدرسه حضور ندارند ادامه آموزش هر درس را از طریق فضای مجازی دنبال خواهند کرد.

,

نسخه جدید شبکه شاد رونمایی می‌شود

, نسخه جدید شبکه شاد رونمایی می‌شود, نسخه جدید شبکه شاد رونمایی می‌شود,

واقعی در مورد عدم‌تعاملی شبکه شاد بین دانش آموز و معلم، بیان کرد: نسخه جدیدی از شبکه شاد تولید شده که به زودی رونمایی خواهد شد و در این نسخه جدید امکان نظر گذاشتن و سوال پرسیدن از معلم بعد از اتمام درس وجود دارد.

,

وی در مورد موضوع مطرح شده توسط وزیر آموزش و پرورش مبنی بر توزیع سیمکارت بین دانش آموزان، عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش در مورد توزیع سیمکارت با دو اپراتور به توافق رسیده و قرار شده این دو اپراتور سیمکارتی تحت عنوان شاد که کنترل شده است و فقط دسترسی به شبکه شاد را دارد و نه هیچ مورد دیگری طراحی کنند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اینترنت مدارس، ملی (اینترانت) و به صورت رایگان است.  

,

واقعی در مورد نحوه آموزش دروس عملی، اظهار کرد: برای این دروس برنامه‌ریزی شده کارگاه‌های دروس عملی با حضور تعداد نصف یا کمتر دانش آموزان برگزار شود.

,

توزیع اعتبار جهت تهیه مواد ضدعفونی برای مدارس

, توزیع اعتبار جهت تهیه مواد ضدعفونی برای مدارس, توزیع اعتبار جهت تهیه مواد ضدعفونی برای مدارس,

وی در مورد هزینه‌هایی که به واسطه تهیه مواد ضد عفونی جهت گندزدایی به مدارس تحمیل خواهد شد و اختصاص یارانه‌ای در این خصوص، بیان کرد: از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار بین مدارس استان جهت تهیه مواد ضدعفونی توزیع شده است همچنین حدود ۲۰ روز قبل اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی جهت تهیه یک‌هزار لیتر صابون مایع و اقلام تربیت بدنی توزیع شده و علاوه بر این وزیر آموزش و پرورش از اختصاص سرانه جدیدی برای تهیه مواد ضدعفونی به مدارس خبر داد که این اعتبار بین مدارس خراسان جنوبی توزیع خواهد شد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: مدارس در هر صورت باید برای حضور دانش آموزان ضدعفونی شود چراکه سلامت دانش آموزان برای ما بسیار مهم است.

,

واقعی به نظارت بر بهداشت آشپزخانه‌های وابسته به آموزش و پرورش جهت تهیه غذای خوابگاه‌های شبانه روزی اشاره کرد و گفت: علاوه بر داشتن کارت بهداشت هر آشپزخانه نظارت از طرف بهداشت، نظارت میدانی مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش انجام خواهد شد که شاهد هیچ گونه دغدغه‌ای نباشیم.

,

نحوه پرداخت شهریه در سال تحصیلی جدید به چه صورت است؟

, نحوه پرداخت شهریه در سال تحصیلی جدید به چه صورت است؟, نحوه پرداخت شهریه در سال تحصیلی جدید به چه صورت است؟,

وی در مورد شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال تحصیلی جدید، بیان کرد: شهریه این مدارس مانند گذشته دریافت خواهد شد کما این‌که کار و فعالیت معلمان به دلیل تولید محتوا و عدم‌حضور دانش آموزان در مدرسه و حضور آنها در شبکه شاد افزایش خواهد داشت.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: اما در مورد شهریه دانش آموزان در شرایط عادی و سالهای گذشته برخی مبالغ جهت کلاس‌های تقویتی، برنامه‌های فوق برنامه و کلاس‌های پرورشی از دانش آموزان دریافت می‌شد که امسال این مبالغ از دانش آموزان دریافت نخواهد شد.

,

کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی

, کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی, کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی,

واقعی در مورد کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان وجود دارد اما برای امسال کمبود معلم را با نیروهای حق التدریسی شاغل و بازنشسته، دانشگاه فرهنگیان، سرباز معلم و ماده ۲۸ پوشش داده‌ایم اما این نیاز برای استان باقی است.

,

وی به کمبود فضای آموزشی در استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص ساخت و سازهایی در استان در حال انجام است اما کافی نیست و احتمال دارد برخی از فضاها در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در خراسان‌جنوبی 41 واحد آموزشی دو نوبته است که 38 واحد آموزشی در شهرستان بیرجند است، یک واحد آموزشی در قاین و دو واحد آموزشی در طبس است.

,

واقعی گفت: از میان مدارس موجود نیز 14 درصد آن نیاز به بازسازی دارد و تاکنون 20 درصد مدارس نوسازی شده‌‌اند و 60 درصد مدارس خراسان‌جنوبی نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

,

وی با بیان این‌که در منطقه مسکن مهر مشکل اساسی کمبود فضای آموزشی وجود دارد، عنوان کرد: علی‌رغم توسعه زیرساخت‌ها و پیوستن بسیاری از روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات، روستاهایی وجود دارد که از کمبود امکانات رنج می‌برند و این خود مشکلی مضاعف بر مشکلات آموزش و پرورش است.

,

والدین دانش‌آموزان یار و یاور تعلیم و تربیت باشند

, والدین دانش‌آموزان یار و یاور تعلیم و تربیت باشند, والدین دانش‌آموزان یار و یاور تعلیم و تربیت باشند,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا از والدین دانش‌آموزان درخواست می‌شود یار و یاور تعلیم و تربیت باشند و اگر در گذشته نیز این‌گونه بودند، در حال حاضر به صورت جدی‌تر نیازمند یاری و پیگیری امر آموزش در مدارس از طرف والدین هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه