اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان پاسخ داد؛

آیا ستاد کرونای استان با بازگشایی مدارس مخالفت کرده است؟/ مدارس تا چه اندازه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده‌اند؟

آیا ستاد کرونای استان با بازگشایی مدارس مخالفت کرده است؟/ مدارس تا چه اندازه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده‌اند؟
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دستور بازگشایی مدارس از روز شنبه، یک دستور ملی و لازم‌الاجراست و ارتباطی با رنگ‌بندی کرونایی مناطق ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت ، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان این که تصمیم برای بازگشایی مدارس در پانزدهم شهریورماه یک تصمیم ملی و لازم‌الاجراست گفت: این تصمیم اکنون ارتباطی به رنگ استان‌ها نیز ندارد؛ استدلال این است که اگر امروز سمنان، سفید و مهدیشهر قرمز است؛ مهدیشهر با رعایت پروتکل‌ها می‌تواند به وضعیت سفید و سمنان با عدم رعایت پروتکل‌ها به وضعیت قرمز برسد؛ شیوع بیماری کرونا ممکن است دو تا سه سال دیگر ادامه داشته باشد و اکنون هفت ماه است که دانش‌آموزان خانه‌نشین هستند؛ بنابراین همانطور که صنایع، بانک‌ها و هیأت‌ها دایر شدند، مدرسه نیز نمی‌تواند تعطیل باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت, مرآت,

محمد دستورانی با تصریح بر این که تصمیم برای بازگشایی مدارس ناظر بر چهار اصل بوده که نخستین آن «بازگشایی مدارس» است گفت: مدارس باید فعال باشند و کادر اجرایی و آموزش در مدرسه حضور داشته باشند؛ خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیز باید خودمراقبتی را بیاموزند و بیاموزانند؛ از طرفی برخی از دانش‌آموزان به سامانه شاد و تلویزیون دسترسی ندارند و دست‌کم مدرسه باید برای ارائه آموزش به آن‌ها باز باشد؛ ضمن آن که برخی از معلمان ما می‌گویند ما امکانات سخت‌افزاری نداریم و نمی‌توانیم آموزش‌ها را در فضای مجازی دنبال کنیم که به واسطه باز بودن مدارس این بهانه را نخواهند داشت.

,

دستورانی با اشاره به این که به دانش‌آموزانی که در معرض بیماری قرار دارند مساعدت خواهد شد گفت: این دانش‌آموزان می‌توانند از سامانه شاد و مدرسه تلویزیونی استفاده کنند؛ همچنین ممکن است خانواده‌‌هایی بسیار نگران سلامت فرزندانشان باشند که باز هم با این خانواده‌ها همراهی خواهد شد؛ به مدیر و شورای مدرسه اختیارات تام و تمامی اعطا شده است و این افراد می‌توانند حسب اقتضائات مدرسه خود آتش به اختیار تصمیم بگیرند که دانش‌آموزان به چند گروه تقسیم شوند؛ چراکه حضور دانش‌آموزان تابعی از مساحت مدرسه است.

,

اجباری برای حضور همزمان همه دانش‌آموزان در مدرسه در یک روز وجود ندارد

, اجباری برای حضور همزمان همه دانش‌آموزان در مدرسه در یک روز وجود ندارد,

وی با تأکید بر این که فاصله یک تا یک‌ونیم‌متری بین دانش‌آموزان باید حفظ شود گفت: ما اجبار نمی‌کنیم که تمامی دانش‌آموزان باید در یک روز به مدرسه بیایند؛ شمار دانش‌آموزان یک سوم از مدارس ما یعنی حدود 350 تا 360 مدرسه، کم‌تر از 50 نفر است که در این مدارس مشکلی نداریم اما در مدارس پرجمعیت شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار، دانش‌آموزان گروه‌بندی می‌شوند و فاصله اجتماعی رعایت می‌شود.

,

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان این که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان برای بازگشایی مدارس بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و وجود مواد شوینده برای شستشوی دست‌ها تأکید دارند گفت: سلامت دانش‌آموزان محصول مشترک خانواده و مدرسه است؛ رواسای دانشگاه علوم پزشکی می‌گویند بررسی‌ها نشان داده که ضدعفونی عمومی سطوح تأثیری در کنترل بیماری ندارد اما ما هر 24 ساعت یک‌بار سطوحی که دست دانش‌آموزان با آن ارتباط دارد را ضدعفونی می‌کنیم که مساحت آن 600 هزار متربع است.

,

دستورانی با اعلام این مطلب که مدت‌زمان کلاس‌ها 35 دقیقه و زنگ تفریح 10 دقیقه پیش‌بینی شده است گفت: از مدیران خواسته‌ایم که به هر نحو ممکن تهویه مطلوب کلاس‌ها را در دستور کار قرار دهند؛ بی‌تردید نمی‌توان گفت که شرایط ایده‌آل است اما مبالغی برای خرید ملزومات بهداشتی به حساب مدارس واریز شده است؛ از فرمانداران و استاندار محترم نیز طلب مساعدت کرده‌ایم تا آن‌ها نیز ما را تنها نگذارند.

,

مسئولان مدارس نمی‌توانند درباره بازگشایی به اجتهاد خود عمل کنند

, مسئولان مدارس نمی‌توانند درباره بازگشایی به اجتهاد خود عمل کنند,

وی با تأکید دوباره بر این که هیچ اصراری برای حضور دانش‌آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند یا در معرض ابتلا به بیماری هستند وجود ندارد گفت: با این همه، مطابق بررسی‌ها، عمق یادگیری در شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی 20 درصد محاسبه شده است؛ بر این اساس، دستور بازگشایی برای همه مدارس لازم‌الاجراست و هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند در این زمینه اجتهاد کند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تقسیم مدارس استان به چند منطقه و نظارت حداکثری معاون آموزش و پرورش بر وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر منطقه گفت: ما ظرف دو هفته آینده، وضعیت مدارس را پایش و تذکرات لازم را ارائه می‌کنیم؛ من فکر می‌کنم چنان‌چه مدیران مدارس به وظایف خود عمل کنند، شرایط مطلوبی برای بازگشایی مدارس وجود خواهد داشت.

,

دستورانی گفت: ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به میزان کافی در مدارس توزیع شده و چنان‌چه دانش‌آموزی ماسک نداشته باشد، مدرسه ماسک را در اختیار وی قرار خواهد داد.

,

وی در پاسخ پرسشی در ارتباط با شنیده‌ها مبنی بر مخالفت ستاد کرونای استان سمنان با بازگشایی مدارس گفت: آن‌چه که در شورای آموزش و پرورش مصوب شد این بود که تا زمان اعلام‌نظر ستاد کرونای کشور، مصوبه‌ای اعلام نشود؛ منتها نظر اعضای شورای آموزش و پرورش از جمله آقایان دانایی، چمن و خجسته‌پور این بود که اگر ستاد کرونا موافقت کند زمان مدارس تا 31 شهریور همچنان بسته بمانند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: بنابراین مصوبه درباره تعطیل ماندن مدارس تا 31 شهریور وجود ندارد؛ اکنون نیز آن چه به ما اعلام شده، در هر منطقه‌ای که وضعیت آن توسط ستاد کرونای کشور حاد اعلام شود، مدارس تعطیل می‌شود؛ اما آن‌جا که مدارس تعطیل می‌شود، همه مراکز باید تعطیل باشند؛ نمی‌شود بانک و بازار و صنایع و کارگاه‌ها و ادارات باز باشند اما مدرسه تعطیل باشد.

,

کرونا با گروه نوجوانان و جوانان، مهربان و با میان‌سالان و کهن‌سالان بدرفتار است

, کرونا با گروه نوجوانان و جوانان، مهربان و با میان‌سالان و کهن‌سالان بدرفتار است,

دستورانی در ادامه با اطمینان دادن به خانواده‌ها برای رعایت پروتکل‌ها در مدارس گفت: مطابق اعلام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، کرونا با گروه نوجوانان و جوانان، مهربان و با میان‌سالان و کهنسالان بسیار بدرفتار است؛ مسئولان سلامت استان می‌گویند چنان‌چه دانش‌آموزان ماسک بزنند، فاصله را رعایت کنند و دست‌های خود را بشویند، حتی ناقل بیماری هم نمی‌شوند.

,

وی گفت: ما باید بیاموزیم که با شرایط کرونایی زندگی و تحصیل کنیم.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پاسخ به این سوال که با همه این تفاسیر خانواده‌ای از فرستادن فرزندان خود به مدرسه نگران باشد، مدرسه با آن خانواده چگونه تعامل خواهد کرد گفت: مسئولان مدارس با این خانواده‌ها تماس می‌گیرند و چنان‌چه پس از گفتگو و اطمینان‌بخشی به خانواده‌ها، افراد همچنان نگران بودند، دانش‌آموزان به دریافت آموزش‌ها از طریق تلویزیون و سامانه شاد ارجاع داده می‌شوند.

,

تمامی محتواهای درسی دانش‌آموزان در سامانه شاد بارگذاری شده است

, تمامی محتواهای درسی دانش‌آموزان در سامانه شاد بارگذاری شده است,

دستورانی با بیان این که شبکه‌های چهار، آموزش و قرآن از روز پنج‌شنبه ارائه آموزش‌ها را آغاز کرده‌اند گفت: افزون بر این 11 فعالیت جدید به سامانه شاد افزوده شده و اینترنت آن نیز رایگان است؛ تمامی محتواهای درسی دانش‌آموزان از پایه اول تا دوازدهم در این سامانه بارگذاری شده است.

,

وی در پاسخ به سوال برخی خانواده‌ها که امکان خرید تلفن همراه برای کودکانشان ندارند گفت: ما برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به 4 هزار نفر از خانواده‌هایی که یکی از والدین در آن‌ها فرهنگی باشند قراردادی منعقد کردیم و 20 میلیارد تسهیلات با سود پایین اخذ کرده‌ایم؛ این خانواده‌ها با وام‌های پنج میلیونی که در اختیارشان قرار می‌گیرد برای فرزندانشان گوشی تهیه می‌کنند.

,

دستورانی افزود: تعدادی از تبلت‌های خریداری‌شده توسط کمیته امداد کشور نیز در میان دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد در استان سمنان توزیع خواهد شد؛ حدود 5 هزار دانش‌آموز در سطح استان گوشی ندارند که از دو طریق پیش‌گفته برخی از آن‌ها صاحب تجهیزات می‌شوند اما برای افرادی که در نهایت امکان خرید گوشی را پیدا نکنند، درس‌نامه‌های خودآموز تهیه شده که توسط راهبران آموزشی درب منزل دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

,

وی افزود: خود من فرزند دانش‌آموزی دارم که از فردا به مدرسه می‌رود؛ همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و با هم زندگی و کار و تلاش می‌کنیم و باید با این بیماری مبارزه کنیم.

,

وی در پایان گفت: در سال گذشته تحصیلی میانگین نمره برگه امتحان دانش‌آموزان یک و نیم نمره نسبت به سال ماقبل افزایش داشته است و امیدواریم سال تحصیلی پیش‌رو نیز سال خوبی برای دانش‌آموزان باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه