اخبار داغ

گزارشی از حضور وزیر بهداشت در گلستان؛

افزایش 10 هزار و 600 تخت به ظرفیت بیمارستان های کشور/ پیش خرید واکسن کرونا آغاز شده است

افزایش 10 هزار و 600 تخت به ظرفیت بیمارستان های کشور/ پیش خرید واکسن کرونا آغاز شده است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶ گروه در کشور بر روی واکسن کرونا در حال کار هستند که به مراحل حساسی نیز رسیده اند و پیش خرید واکسن کرونا را نیز شروع کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، سعید نمکی پیش از ظهر امروز در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا در گلستان اظهار کرد: در طول دوران شیوع ویروس کرونا فقط دو بار از امورات ستاد فارغ شده و به خارج از تهران رفتم که امروز یکی از آن روزهای محدود خروجم از ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به جرات می‌گویم یکی از بهترین، موثرترین و خردمندانه‌ترین شیوه مدیریت استان‌ها در استان گلستان رخ داد.

,

وی افزود: کرونا نتوانست ما را غافلگیر کند چون از نخستین روزهای اعلام ‌ویروس در چین ما خودمان را آماده کردیم.

,

نمکی با بیان اینکه قبل از اینکه کرونا به ایران برسد با شیوه‌های زمان دفاع مقدس خودمان را برای مقابله با کرونا آماده کردیم، اذعان کرد: با افتخار می‌گویم من خاک پای کوچکترین شهروند این سرزمین و کوچکترین سرباز این سرزمین هستم و بارها گفته ‌ام هرچه کار‌کنیم پاسخ یک قطره خون شهیدان نیست.

,

, ,

وزیر بهداشت عنوان کرد: میزان تخت کمترین کشورهای اروپایی در جهان هفت تا ۱۰ برابر ما است ضمن اینکه آمریکا در چهار ماه ابتدایی ۱۱۱ میلیارد دلار برای بخش سلامت هزینه کرد و وزیر بهداشت شما تاکنون ۲۷ درصد یک میلیارد صندوق را دریافت کرده است.

,

وی با تقدیر از حمایت‌های مقام معظم رهبری در مقابله با کرونا بیان کرد: رهبری لحظه به لحظه در‌موضوع کرونا از ما حمایت کردند و این حمایت‌ها در‌کنار همراهی مردم و تلاش مدیران باعث شد ما در شرایط فعلی قرار داشته باشیم و این افتخار را کسب کردیم که در دنیا بگوییم در بدترین و‌ظالمانه ‌ترین تحریم‌های تاریخ با این ویروس مقابله کردیم.

,

 ماجرای ممانعت آمریکا از پرواز هواپیمای حامل ماسک به ایران

,  ماجرای ممانعت آمریکا از پرواز هواپیمای حامل ماسک به ایران,

نمکی گفت: ما می‌خواستیم یک ماسک بیاوریم و خوشحال بودیم که ماسک ان۹۵ به داخل کشور ارسال شده اما نیمه شب با بغض به من می‌گفتند سربازان آمریکایی اجازه پرواز را به آن هواپیما نداده اند و روزهایی بود که مرگ را شیرین‌تر از این لحظات می‌دیدم.

,

وی بیان کرد: اینکه ظرف دو‌ماه از واردکننده ماسک به تولیدکننده و صادرکننده ماسک تبدیل شویم و یک نفر را به دلیل بی‌پولی رها نکرده باشیم و یک نفر را به دلیل پیر بودن از دستگاه قطع نکنیم و دستگاه را به یک جوان وصل کنیم یک افتخار بزرگ است کما اینکه در اروپا چنین اقدامی را انجام دادند.

,

, ,

وزیر بهداشت بیان کرد: خجالت می‌کشم که هشت ماه از کارانه پرستاران را پرداخت نکرده‌ام و به خاطر همه مشکلات موجود سختی و رنج می‌کشم اما درآمدهای کشور و خزانه مملکت به شدت دچار مشکل و کمبود است.

,

نمکی بیان کرد: دیروز توانستم دستور پرداخت سه ماه کارانه پرستاران دو ماه کارانه کادر بهداشتی و پزشک خانواده را بدهم و در رابطه با ارز دارو اتفاقات مثبتی در حال رخ دادن است.

,

وی در‌رابطه با درخواست دستگاه سی‌تی‌اسکن برای گلستان گفت: چهار دستگاه به استان فرستادیم و در‌مدت کوتاهی چهار دستگاه دیگر هم خواهیم فرستاد.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶ گروه در کشور بر روی واکسن کرونا در حال کار هستند که به مراحل حساسی نیز رسیده اند و پیش خرید واکسن کرونا را نیز شروع کردیم.

,

افزایش 10 هزار و 600 تخت به ظرفیت بیمارستان های کشور

, افزایش 10 هزار و 600 تخت به ظرفیت بیمارستان های کشور,

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ دارو ثبت شده موثر برای کرونا در دنیا نداریم، خاطرنشان کرد: طی این مدت هر دارویی که حتی گفته می‌شد ۱۰ درصد در درمان کرونا موثر است را در کشور وارد می‌کردیم و بعد از مدتی هم آن را خودمان تولید می کردیم. 

,

نمکی در ادامه با تاکید بر اینکه تجربه نفیس دفاع مقدس در مدیریت کرونا در کشور نقش اساسی داشت، گفت: مدافعان سلامت ما که ۱۰ تا ۱۲ ماه کارانه معوق داشتند، نگفتند که به خاطر این بدهی کار نمی‌کنند و لباسشان را کنار می‌گذارند آن ها تن به آتش زدند و از طلبکاری خود چیزی نگفتند.

,

, ,

وی با بیان اینکه در این مدت حتی یکبار هم احساس تنهایی نکردم، تصریح کرد: طلبه، بسیجی، نیروهای مسلح، خیران، مدیران و اقشار مختلف مردم از ابتدا کنار ما آمدند. 

,

وزیر بهداشت متذکرشد: امسال علاوه بر ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی که در اوج تحریم در کشور در حال انجام است، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستان های کشور اضافه می شود که در طول تاریخ کشور در طول یک سال بیش از ۴۵۰۰ تخت اضافه نشده بود.

,

افتتاح دانشکده دندانپزشکی گلستان

, افتتاح دانشکده دندانپزشکی گلستان,

وزیر بهداشت در دیگر برنامه خود با حضور در ساختمان دندانپزشکی گلستان آن را افتتاح کرد.

,

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، در فضایی حدود ۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع در شهرک شهریار گرگان ساخته شد.

,

در این ساختمان تمامی خدمات مربوط به دندانپزشکی در دو سطح عمومی و تخصصی توسط هیئت‌علمی و متخصصین دانشکده ارائه می‌شود.

,

جراحی لثه، ایمپلنت، کشیدن دندان، جراحی حفره دهان، ترمیمی، درمان ریشه دندان، انواع پروتزهای دندانی ثابت و متحرک، رادیولوژی دهان، تشخیص بیماری‌های دهان و دندان و انجام درمان‌های مربوط به دندانپزشکی کودکان در این دانشکده انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه