اخبار داغ

یادداشت؛

رسانه؛ ابزار مهم دشمن در جنگ شناختی

رسانه؛ ابزار مهم دشمن در جنگ شناختی
در یک جنگ ادراکی و شناختی از سوی دشمن و عوامل نفوذی او قرار داریم که با ابزار رسانه به دنبال تحریف واقعیات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و وارونه جلوه دادن حقایق و تهی‌سازی نظام اسلامی از دستاوردهایش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ایستادگی و مقاومت رزمندگان اسلام در برابر ارتش بعث صدام و هم پیمانان و حامیان بین‌المللی او منجر به خلق دوره ای بی نظیر در تاریخ ملت ایران شد که به علت آمیختگی با ارزش های والای دینی از آن به عنوان دفاع مقدس تعبیر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

دوران دفاع مقدس یکی از حساس ترین و بارزترین دوره های حیات این ملت است که همچون نگین تابناک همواره بر تارک حماسه ایثار و پایداری آزادگان جهان می درخشد. دفاع مقدس دریایی از درس ها و پیام ها است که می تواند همانند ذخیره ای در جهت پیشرفت و حل مشکلات جامعه و استمرار انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.

,

این مسئله از آن جهت اهمیت ویژه پیدا می کند که ما در یک جنگ ادراکی و شناختی از سوی دشمن و عوامل نفوذی او قرار داریم که با ابزار رسانه به دنبال تحریف واقعیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و وارونه جلوه دادن حقایق و تهی‌سازی نظام اسلامی از دستاوردهایش است. بازخوانی درس های حماسه بزرگ دفاع مقدس برای عبور از مشکلات و مقابله با توطئه های دشمنان بسیار حائز اهمیت می باشد.

,

از مهم ترین درس های این حماسه ایستادگی و مقاومت و اعتماد نکردن به دشمن است؛ دفاع مقدس نه تنها جهاد اصغر بود بلکه جلوه های متعددی از جهاد کبیر را در خود جای داده که می تواند الگوی ما در استمرار راهبرد مقاومت فعال باشد لذا در اتخاذ این راهبرد به دشمن نباید اعتماد کرد و نباید کشور را معطل وعده‌های فریبنده او نگه داشت.

,

اجرای دکترین بازدارندگی از دیگر درس های این حماسه بزرگ مردم ایران است، ایجاد بازدارندگی همه جانبه در برابر دشمنان، کاهش آسیب پذیری و ناامید کردن دشمن از تعرض به کشور را در پی دارد و قوی شدن باعث عقب نشینی استکبار جهانی می شود و همچنین امتیاز دادن در راستای خواسته‌هایش او را گستاخ‌تر می‌کند.

,

سومین درس از این حماسه آمادگی همه جانبه و وحدت فرماندهی در نیروهای مسلح و بسیج برای دفاع دراز مدت در برابر هجوم دشمن و تبعیت از فرمادهی کل قوا رمز پیروزی در برابر استکبار جهانی است.

,

حفظ، تقویت، توسعه پشتوانه مردمی و عدم غفلت از ظرفیت های دفاعی جامعه با روش هوشمندانه از دیگر دروس دفاع مقدس است؛ مردم اصل نظام و صاحبان انقلاب اسلامی هستند و بارها ثابت کردند در وسط میدان انقلاب از مسئولان جلوتر هستند   

,

تقویت هویت ملی در بخش اقوام و حفظ و تعمیق ظرفیت های هویتی جامعه از دیگر موارد مهم است که بایستی در کنار آن فرصت ها و ظرفیت های استراتژیک دفاعی را افزایش داد و باید به وحدت و انسجام ملی حول محور ولایت فقیه و افزایش سرمایه اجتماعی نظام اسلامی و ناکامی دشمنان کمک کرد.

,

دفاع مقدس مردم ایران که برخاسته از روح وحدت و فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه انقلابی در سایه هدایت‌های امام)ره) شکل گرفت تحکیم وحدت ملی و انسجام اسلامی را باعث شد.

,

تهیه طرح های خلاقانه دفاعی برای کاهش فشارهای معیشتی به مردم به جای به جای گره زدن مشکلات به مردم به خارج ازمرزهای کشور از موارد بسیار مهم جریان مقاومت است چراکه انقلاب اسلامی جریان دارد و تداوم آن مبارزه می طلبد، چنانکه امام(ره) فرمودند تا شرک و کفر هست مبارزه هست و و تا مبارزه هست ما هستیم بنابراین دفاع همچنان باقیست.

,

سید جلال امینی، کارشناس مسائل سیاسی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه