اخبار داغ

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد؛

برداشت ۳ هزار تن شلتوک برنج از شالیزارها

برداشت ۳ هزار تن شلتوک برنج از شالیزارها
شهابی با اشاره به آغاز برداشت برنج از شالیزارهای خراسان شمالی، گفت: پیش بینی می شود در این فصل سه هزار و 200 تن شلتوک برنج از شالیزارهای استان برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژمان شهابی، معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: سطح زیرکشت شالیزاهای برنج در زمین های بالادست و پایین دست سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان همچنین در منطقه باباامان شهرستان بجنورد هفت تا هشت هزار هکتار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک ,

شهابی با بیان اینکه برداشت برنج از شالیزارهای این دو شهرستان از هفته نخست مهرماه جاری آغاز شده، اعلام کرد: تا به کنون 40 درصد از شلتوک این شالیزارها برداشت شده است.

,

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از برنج کشت شده این شالیزارها از رقم دم سیاه است، عنوان کرد: پیش بینی می شود در این فصل از هر هکتار چهار تن شلتوک ( سه هزار و 200 تن شلتوک) برداشت و فرآوری شود.

,

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه برنج سفید این دو شهرستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در این فصل برداشت متقاضیان بخش خصوصی برنج سفید فرآوری شده این دو شهرستان را با قیمت هر کیلو 28 هزار تومان خریداری می کنند.

,

به گزارش عصر اترک، فصل کشت برنج در فصل تابستان و فصل برداشت آن در مهر ماه انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه