اخبار داغ

بقای کووید19 بر سطوح، طولانی تر از حد تصور

بقای کووید19 بر سطوح، طولانی تر از حد تصور
تحقیقات جدید دانشمندان استرالیایی نشان می دهد که کروناویروس می تواند در آب و هوای سردتر در سطوح خاصی مانند؛ اسکناس و صفحه گوشی همراه حدود یک ماه زنده بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ تحقیقات جدید دانشمندان استرالیایی نشان می دهد که کروناویروس می تواند در آب و هوای سردتر در سطوح خاصی مانند؛ اسکناس و صفحه گوشی همراه حدود 1 ماه زنده بماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

بر اساس مطالعه سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع استرالیا (CSIRO) که در مجله ویروس شناسی منتشر شد، ویروس کووید19 می تواند به مدت طولانی و قابل توجهی در فضای باز زنده بماند.

,

"لَری مارشال" مدیر اجرایی CSIRO گفت: "تعیین مدت زمانِ بقایِ واقعی این ویروس روی سطوح ما را قادر می سازد تا پیش بینی دقیق تری از شیوع آن داشته باشیم و آن را کاهش دهیم و از مردم خود بهتر مراقبت و محافظت کنیم."

,

بر طبق این تحقیق، این ویروس ثابت کرده که بسیار پایدار است و می تواند در سطوح صاف و غیر مشبک از جمله اسکناس های کاغذی و پلاستیکی، شیشه و فولاد رشد کند. کووید19 در دمای اتاق (20 درجه سانتیگراد) به مدت 28 روز زنده می ماند و این مدت 10 روز بیشتر از ماندگاری ویروس آنفلوانزای معمولی است. لازم به ذکر است که این آزمایش در تاریکی انجام شد، زیرا اشعه ماوراء بنفش در از بین بردن کروناویروس بسیار مؤثر است.

,

دماهای بالاتر به طور قابل توجهی مانع شیوع این ویروس می شود. کووید19 در دمای 40 درجه سانتیگراد توانست به مدت کمتر از 24 ساعت زنده بماند. اما در دمای 30 درجه سانتیگراد نتایج دیگری نشان داد و حدود 7 روز روی سطح فولاد زنگ زده، اسکناس های پلاستیکی و شیشه زنده ماند، اما تنها 3 روز روی پارچه های وینیل و پنبه ای بود. این ویروس مسری تحت همان شرایط پس از 21 روز روی پول نقد شناسایی شد.

,

این تحقیق نتیجه گرفت: "ماندگاری کووید19 در این مطالعه نشان داد که مربوط به بهداشت عمومی و بخش های حمل و نقل است. این داده ها باید در استراتژی های طراحی شده برای کاهش خطر انتقالِ فومیت در طول واکنش به همه گیری فعلی در نظر گرفته شود."

,

چنین یافته هایی نشان می دهد که زمستان پیش رو در نیمکره شمالی شرایط راحت تری را برای ویروس فراهم می کند. این خبر برای خودِ استرالیا خوب است، زیرا این کشور به تابستان نزدیک می شود. به هرحال، پول نقد خود را در برابر آفتاب قرار دهید و در طول همه گیری آنها را در مکان های گرم نگه دارید.

,

آمار اخیر دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که تعداد افراد مبتلا به کروناویروس در سطح جهانی از مرز 37 میلیون گذشته و نزدیک به 1.1 میلیون نفر بر اثر این ویروس از پای درآمده اند. آمریکا، هند و برزیل همچنان در بدترین شرایط ابتلا به این ویروس قرار دارند و بیش از نیمی از موارد ابتلای جهان را به خود اختصاص داده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه