اخبار داغ

یادداشت؛

ولایت، نخ تسبیح وصیت­ نامه­ سردار دل ها

ولایت، نخ تسبیح وصیت­ نامه­ سردار دل ها
آنچه از وصیت نامه سردار شهید سلیمانی به دست می آید این است که توفیق، پیروزی و نصرت در همه شئون دین، دنیا و وحدت جامعه اسلامی ما به ولایت، گره خورده است. ولایتی که مانند نخ تسبیح، نهادهای مختلف جامعه را در یک انسجام پولادین در مقابل دشمن قرار می­ دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛  اگر وصیت نامه­ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را از ابتدا تا انتها با یک دید کلی بنگریم، به انسجام خاصی در آن می ­رسیم. گویی همه چیز حول یک محور می­ چرخد. بعد از شهادت بر وحدانیت خدا و رسالت پیامبر اسلام(ص) و ولایت ائمه­ی اطهار(ع)، ابتدا نعمات الهی را به منظور سپاس از خالق خویش بر می­ شمارد و در این میان یاد کردن از نعمت متولد شدن در عصر خمینی و خامنه­ ای عزیز، تبلور ویژه‌ای دارد؛ که صد البته حمد بی­شمار الهی را می ­طلبد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

بعد از آن با برادران و خواهران مجاهدش سخن می­ گوید. سفارش به قرار گرفتن زیر خیمه­ رهبری به عنوان عامل مهم در پیروزی و حفظ اسلام، از مهم ترین مسائلی است که این بزرگ مرد تاریخ به آن اشاره می ­کند.

,

سپس خطاب به برادران و خواهران ایرانی خود، مسئله‌ ولایت فقیه را به عنوان یک اصل مقدس بر می‌شمارد وعزیز شمردن امام خامنه­ ای(حفظه الله) را در همه­ مراحل زندگی، از آنان درخواست می­ کند.

,

اما مردم زادگاهش  کرمان را، به نحو­ی خاص مورد خطاب قرار می­ دهد و برادرانه به ایشان می ­فرماید: «دوست دارم کرمان همیشه و تا آخر با ولایت بماند.»

,

وصیت ایشان به سیاسیون کشور در پنج مورد خلاصه می ­شود و اولین آن، اعتقاد عملی به ولایت فقیه است، اعتقادی حقیقی و راسخ، نه تنها ولایت قانونی، چرا که، ولایت قانونی برای عموم مردم چه مسلمان و چه غیر مسلمان لازم است. اما برای حفظ وحدت کفایت نمی ­کند، لازم است که  در سیره یک رجل سیاسی التزام عملی به ولایت فقیه نیز، جلوه ­گر باشد.

,

سپاه و ارتش، دیگر نیاز به سفارش درباره­ ولایت ندارد؛ چراکه به عقیده­ سردار، ولایت در این ارگان ­ها جزء نیست؛ بلکه اساس بقای نیروهای مسلح است. پس تکلیف برادران سپاهی و ارتشی در این امر خطیر، واضح و بی ­نیاز از بیان است.

,

علما و مراجع نقش مهمی در بیداری جامعه ایفا می­ کنند و مردم آن ها را الگو و اسوه­ خود در زندگی قرار می ­دهند؛ به همین دلیل حمایتِ بی­ هیچ ملاحظه ­ای از ولی فقیه، درخواست این سردار شهید از پرچمداران اسلام، در عصر غیبت حضرت حجت(ارواحنا له الفداء) است.

,

در نهایت آنچه از وصیت نامه این بزرگمرد به دست می آید این است که توفیق، پیروزی و نصرت در همه شئون دین، دنیا و وحدت جامعه اسلامی ما به ولایت، گره خورده است. ولایتی که مانند نخ تسبیح، نهادهای مختلف جامعه را در یک انسجام پولادین در مقابل دشمن قرار می­دهد و باعث پیروزی و نجات مستضعفان جهان می­ شود و در نتیجه عاملی مهم برای رسیدن به مدینه­ فاضله نبوی به دست مهدی موعود (عج) خواهد شد. پس اگر سعادت دین و دنیا و آخرت می­خواهیم باید به سردار جان­ ها اقتدا کنیم و تا پای جان زیر علم ولایت بمانیم.

,

بهترین الگو را خداوند در اولین آیه سوره­ مبارکه حجرات، ارائه فرموده ­است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَیْنَ یَدَیِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیم» (اى کسانى که ایمان آورده‏ اید در برابر خدا و پیامبرش [در هیچ کارى] پیشى مجویید و از خدا پروا بدارید که خدا شنواى داناست.)

,

خداوند در این آیه­ شریفه از تقدّم مسلمانان، بر رهبر جامعه­ی اسلامى به شدّت نهى نموده است، از همه­ی مسلمانان خواسته است که در امور مربوط به جامعه، گوش به فرمان رهبر باشند؛ زیرا کسى که در کارهایش از رهبر پیشى مى‌گیرد، و خودسرانه اقدام به عمل می­نماید؛ در مدیریّت نظام اسلامى خلل وارد کرده و جامعه را به هرج ومرج مى‌کشاند و در حقیقت نظام قانون‌گذارى را بازیچه­ی تمایلات خود قرار مى‌دهد.

,

عمل به این آیه، مانع­ بسیارى از خطاها می­ شود. زیرا گاهى خواسته‌ مردم، از خواسته خدا و رهبر جامعه اسلامی جلو می­ افتد؛ چرا که پیروى انسان از حدس و تخمین، میل به ابتکار و نوآورى، قضاوت عجولانه، گمان آزاداندیشى، انسان را وادار به گفتن، نوشتن و یا گرفتن تصمیماتى مى‌کند که ناخودآگاه از خواسته‌ خدا و رسول به عنوان رهبر جامعه اسلامی جلو مى‌افتد. پس همواره باید در سایه­ تبعیت از رهبر جامعه اسلامی، پا به پای ایشان حرکت کنیم.

,

وصیت­ سردار، این­گونه خاتمه می ­یابد: «والله والله والله این خیمه (ولایت) اگر آسیب دید بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، مشهد باقی نمی ­ماند، قرآن آسیب می­بیند.»

,

*آزاده ابراهیمی فخاری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه