اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

عدم توجه به سیره پیامبر اسلام موجب ایجاد مشکلات اجتماعی در جامعه می‌شود

عدم توجه به سیره پیامبر اسلام موجب ایجاد مشکلات اجتماعی در جامعه می‌شود
کارشناس مسائل مذهبی گفت: عدم توجه به سیره و روش رفتاری پیامبر گرامی اسلام موجب ایجاد مشکلات اخلاقی و اجتماعی در جامعه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام به عنوان پیامبر خاتم دین اسلام را به عنوان کاملترین دین الهی به جهانیان معرفی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته پیامبر گرامی اسلام، بیان داشت: پیامبر اعظم اشرف مخلوقات عالم بوده و اولین نوری است که از سوی خداوند متعال در این عالم به وجود آمده است.
,
 
,
کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام در میان قومی به دنیا آمد که ثروت و قدرت شمشیر زنی در آن به عقل و منطق ارجحیت داشت، افزود: شخصیت پیامبر(ص) به عنوان الگو در قرآن معرفی شده است که هر کس از مکتب ایشان پیروی کند، نه تنها در عصر و زمان خود بلکه امروز و تا روز قیامت به مقام بندگی می‌رسد.
,
 
,
حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه پیامبر اعظم  الگوی خوبی برای امت اسلامی و نسل‌های امروز و فردای جامعه جهانی است، یادآور شد: یکی از مهمترین ویژگی پیامبر گرامی اسلام اخلاق ایشان است که قرآن کریم نیز در توصیف ایشان به خلق عظیم و دارای همه کرامات اخلاقی اشاره می‌کند.
,
 
,
وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام به عنوان شخصیتی است که با اخلاق خود حتی در دوران نوجوانی و جوانی در میان قوم عرب به محمد امین شهرت داشت.
,
 
,
کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: رفتار نبی مکرم اسلام باعث شد که قلب‌ها را به سمت خود جذب کرده و تسخیر کند و حضرت علی (ع) در توصیف ایشان برای شخصی که خواستار معرفی حضرت محمد (ص) بود فرمودند:" انک لعلی خلق عظیم" به این معنا که خلق عظیم ایشان در برابر نعمت‌های قلیل دنیا غیر قابل شمارش است.
,
 
,
حجت‌الاسلام ناصر رفعت، مهربانی، رحمت و دوستی را از ویژگی‌های برجسته پیامبر گرامی اسلام عنوان کرد و گفت: هر جامعه، دین و مذهبی برای ارتقای خود نیازمند توجه به الگویی همچون پیامبر گرامی اسلام است.
,
 
,
وی با بیان اینکه مخلوقات و افلاک به خاطر حضرت محمد (ص) آفریده شده است، ادامه داد: عدم توجه به سیره و روش رفتاری پیامبر گرامی اسلام موجب ایجاد مشکلات اخلاقی و اجتماعی در جامعه می‌شود.
,
 
,
 کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه هر جا که از روش و سنت پیامبر گرامی اسلام دور شده‌ و ملاک جامعه پول و ثروت شده است، با مشکلات بسیاری مواجه شده‌ایم، افزود: خوشرفتاری و اخلاق حسنه پیامبر گرامی اسلامی الگوی خوبی برای جامعه است.
,
 
,
حجت‌الاسلام ناصربیان داشت: با حضور پیامبر گرامی اسلام تفکر جاهلی به بوته فراموشی سپرده شده و ملاک خوبی افراد جامعه میزان تقوا شد که ضروری است خوش اخلاقی و خوش رفتاری پیامبر گرامی اسلامی نیز برای رسیدن به کمال و سعادت جامعه مورد توجه باشد.
,
 
,
وی گفت: در صورتی که نگاه ما به زندگی، سنت و سبک حضرات معصومین(ع) زندگی آرام خواهد بود اما اگر از آن سیره دور شویم، از تقوا عقب افتاده‌ایم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه