اخبار داغ

بازخوانی بدعهدی‌های آمریکا در برجام؛

لزوم عبرت‌گیری از بدعهدی‌های آمریکا/ "ما می‌توانیم" راه‌حل مشکلات کشور

لزوم عبرت‌گیری از بدعهدی‌های آمریکا/ "ما می‌توانیم" راه‌حل مشکلات کشور
درحالی که نیاز بود از بدعهدی‌های آمریکا در سایر معاهدات عبرت گرفته شود اما شاهد بودیم بار دیگر دولت تدبیر و امید به آمریکا اعتماد و برجام را امضا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، همواره کشور آمریکا نسبت به تعهدات و قراردادهایی که با کشورهای دیگر به امضا رسانده، بدعهدی‌های زیادی کرده است. استکبار جهانی و در راس آن آمریکا از ابتدا با کشور ایران دشمنی های زیادی داشته است که با مطالعه تاریخ می‌توان از بدعهدی‌های آمریکا نسبت به ایران مطلع شد. از بدعهدی و دشمنی آمریکا در زمان پادشاهان قاجار در ایران گرفته تا پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز جنگ تحمیلی و بسیاری بدعهدهای دیگر که به جدیدترین بدعهدی آمریکا نسبت به ایران می‌توان به بحث برجام و خروج آمریکا از آن اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

پس از خروج آمریکا از برجام عده‌ای گفتند که تجربه‌ای شد و گذشت اما اصل آن است که تجربه‌ای شد که پیش‌تر بارها تجربه شده بود و ما ماجراها با عهدشکنی‌ها و شرارت‌ها و کارشکنی‌های دولت آمریکا در قبال ایران داشتیم؛ ماجراهایی طولانی که دولت روحانی نخواست ببیند و تازه پس از خروج آمریکا از برجام به خاطر آوردند این همان آمریکای کودتای ۲۸ مرداد و همان آمریکای حامی تجاوز صدام به ایران و همان آمریکای حامی منافقان و همان آمریکای شلیک به هواپیمای مسافربری و همان آمریکای تحریم‌های سخت اقتصادی است.

,

هرگاه دولتمردان ایرانی امتیازات بیشتری به غرب و آمریکا داده‌اند، فشارها نه تنها کمتر نشده بلکه بیش از پیش به دولت و مردم ایران فشار وارد کرده‌اند. در سالیان اخیر که دولت‌مردان ایران اقتصاد مذاکره‌ای را به جای اقتصاد مقاومتی جایگزین کردند، نه تنها شرایط اقتصادی بهتر نشد و تورّم کنترل نشد بلکه شرایط رکودی نیز بدان افزوده شد و حتّی اسیر رکود تورّمی و رکود عمیق شدیم و ضربات جبران‌ناپذیری بر مردم وارد شده است. در موارد دیگری نیز شاهد خیانت آمریکا به غربزده‌های ایرانی و اطمینان برخی دولتمردان به آمریکا بوده‌ایم. پس از چالش مشترک ایران و آمریکا برای جلوگیری از سقوط کابل و اشغال آن به دست طالبان، برخلاف همراهی ایران و اظهارنظرهای دوستانه مقامات آمریکایی نسبت به ایران و خوشبینی به بهبود روابط ایران و آمریکا، ناگهان ایران از سوی آمریکا محور شرارت نام گرفت.

,

برجام یک توافق بین‌المللی بود که مصوبه شورای امنیت سازمان ملل را دارد؛ ایران حدود سه سال آن را به طور کامل اجرا کرد؛ هیچکدام از شش قدرت جهانی به تعهدات خود طبق برجام عمل نکردند، آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌های مرتبط با هسته ای و بسیار فراتر از آن را مجدد تحمیل کرد. ایران حتی یکسال بعد از خروج آمریکا از برجام، آنرا اجرا کرد. برجام یک توافق یکطرفه نبود. ایران اعلام کرد که اگر حتی سایر پنج قدرت امضاکننده منهای آمریکا، برجام را امضا کنند، بازهم به آن متعهد خواهد ماند. اما یکسال منتظر ماند و هرچه بیشتر شفافیت و همکاری به خرج داد، بیشتر تحریم و بیشتر مجازات شد. لذا ایران تصمیم گرفته که این روند را تغییر دهد.

,

علی‌رغم بدعهدی‌های آمریکا اما هنوز عده‌ای دنبال سراب آمریکا هستند و صحبت از مذاکره و ارتباط با آمریکا می‌زنند.

,

آمریکا در چپاول کوتاهی نمی‌کند

, آمریکا در چپاول کوتاهی نمی‌کند, آمریکا در چپاول کوتاهی نمی‌کند,

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی نماینده سابق مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص بدعهدی‌های مکرر آمریکا و لزوم عبرت گرفتن از سراب آمریکا در گفت و گو با خاورستان، تصریح کرد: آمریکا بدعهدی‌های زیادی نسبت به ایران داشته که نمونه‌ای از بدعهدی‌های آمریکا تعامل دولت مصدق با آمریکا در بحث ملی‌شدن صنعت نفت است؛ علی‌رغم این‌که آمریکا روی خوش به مصدق نشان داد اما شاهد اجرای کودتای 28 مرداد با همکاری انگلیس علیه ایران و مصدق بودیم. نمونه دیگر بدعهدی آمریکا، نوکری محمدرضا پهلوی برای آمریکایی‌ها است اما وقتی محمدرضا پهلوی خواست به آمریکا برود او را در این کشور راه ندادند که مدتی آواره بود و وقتی بیمار شد و برای درمان به آمریکا رفت اصلا او را در بیمارستان‌های آمریکا پذیرش نکردند. وقتی در بیمارستان مصر خواستند وی را جراحی کنند تعدادی از پزشکان آمریکایی بودند و آن‌گونه که در خاطرات نوشته شده به گونه ای وی را جراحی کردند که سریعتر بمیرد؛ این‌ها همه نتیجه اعتماد به آمریکا و طاغوت و پشت کردن به اراده خداوند و توان داخلی کشور است.

,

وی با بیان این‌که تاریخ برای عبرت گرفتن است، اظهار کرد: آنهایی که به آمریکا دل می‌بندند و از اخم آمریکا ناراحت و از خنده آن خوشحال می‌شوند، باید بدانند که غرب و آمریکاشناسی خوبی ندارند.

,

نماینده سابق مردم بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: غرب و آمریکا شناس‌تر از مقام معظم رهبری در دنیا وجود ندارد چراکه مقام معظم رهبری با درایتی که دارند آمریکا را خوب شناخته‌اند.

,

حجت الاسلام عبادی در خصوص بدعهدی‌های آمریکا، بیان کرد: آمریکا تا زمانی که منافعش اقتضا می‌کند نه برای نهادهای قانونی که خودشان در دنیا قرار دادند ارزشی قائل است و نه برای پیمان و قراردادهای بین المللی که با بقیه کشورها منعقد کرده است. آمریکا نسبت به متحدانش هیچ عهد و اهمیتی قائل نیست.

,

وی عنوان کرد: آمریکا در هر چه که بتواند چپاول کند و به دست بیاورد کوتاهی نمی‌کند مگر جایی که نتواند و این ذات و خوی استکباری آمریکا است.

,

نماینده سابق مردم بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکا معاهدات زیادی دارد که از آن خارج شده و به آنها عمل نمی‌کند، اظهار کرد: آمریکا به قوانین شورای امنیت که بالاترین جایگاه حقوقی را در دنیا دارد و خود آمریکا آن را پایه‌گذاری کرده است تعهد نداشته و هر جا بخواهد به آن عمل می‌کند و هر جا نخواهد عمل نمی‌کند.

,

حجت الاسلام عبادی گفت: آمریکا خودش را از اجرای قطعنامه‌ها مبرا دانسته اما بقیه کشورها را ملزم به اجرا می‌داند و تنها منافعش مورد اهمیت است.

,

دنباله‌روی از سراب آمریکا نتیجه نرسیدن به "خودباوری" است

, دنباله‌روی از سراب آمریکا نتیجه نرسیدن به "خودباوری" است, دنباله‌روی از سراب آمریکا نتیجه نرسیدن به "خودباوری" است,

مهدی مزگی نژاد کارشناس سیاسی نیز در خصوص بدعهدی‌های مکرر آمریکا و لزوم عبرت گرفتن از سراب آمریکا در گفت‌و گو با خاورستان، اظهار کرد: افراد، ذهن‌ها، دیدگاه‌ها و دانش آموختن‌ها متفاوت است؛ افرادی هستند که با توجه به شرایط و فضایی که در درون دارند احساس می‌کنند نمی‌توانند یعنی احساس خودباوری و قدرت حل کردن مسائل به دست خودشان را باور ندارند.

,

وی ادامه داد: دیدگاه این‌ها با توجه به تبلیغ‌هایی که در گذشته شده و گفته‌اند کشورهای دیگر به جز آمریکا جهان سومی هستند و قادر به حل مسائل خود نیستند و آمریکا باید مشکلات آنها را حل کند، است و متاسفانه این باور در آنها شکل گرفته و باور دارند که ما نمی‌توانیم.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: امام خمینی (ره) ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توانستند ثابت کنند که ما می‌توانیم و نمونه بارز آن در پیرورزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مشهود است.

,

مزگی‌نژاد خاطرنشان کرد: چون باور "ما می‌توانیم" در برخی‌ها شکل نگرفته دیدگاهی با شرایط خاص خود را دارند. علاوه بر اینها عده دیگری نیز هستند که اطلاعات ضعیفی داشته و ادعا دارند چون نمی‌توانیم بنابراین باید دست به دامن قدرت‌های بزرگ شویم تا قدرت‌های بزرگ مشکل ما را حل کنند.

,

وی ادامه داد: گروه سومی نیز وجود دارند که اینها معاند هستند؛ می‌دانند انقلاب اسلامی توانایی دارد و تاکنون به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده است اما چون معاند هستند و سر دشمنی با نظام جمهوری اسلامی دارند نمی‌خواهند بپذیرند که ما خودمان می‌توانیم با کنار گذاشتن قدرت‌های جهان روی پای خود بایستیم و کارکرد خودمان را در شرایط مختلف ادامه دهیم چراکه تفکرات آن‌ها مانند دشمنان است.

,

کارشناس سیاسی گفت: دسته سوم افرادی هستند که می‌خواهند با ضعیف نشان دادن توان داخل شرایط را برای ورود خارجی‌ها به کشور فراهم کنند که این با مبانی اصلی انقلاب اسلامی ایران در بحث خودکفایی و رسیدگی به امت مسلمان به دست مسلمان،سازگار نیست.

,

مزگی‌نژاد بیان کرد: دیدگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر "ما می‌توانیم" است و بر این اساس شرایط و مسائل خاص خود را دنبال می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه