اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد

تلاش برای توسعه همه جانبه و پایدار خراسان‌جنوبی/ وجود پیوست فرهنگی در کنار اجرای پروژها اهمیت دارد

تلاش برای توسعه همه جانبه و پایدار خراسان‌جنوبی/ وجود پیوست فرهنگی در کنار اجرای پروژها اهمیت دارد
ملانوری گفت: تلاش می‌کنم تمام کارهای توسعه‌ای را در کنار سایر مسئولان استان خراسان‌جنوبی انجام داده و هدفم، توسعه همه جانبه و پایدار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حمید ملانوری شمسی استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: در جلسه 11 آبان ماه هئیت دولت اینجانب به عنوان استاندار خراسان جنوبی انتخاب و 12 آبان این انتخاب ابلاغ شده است. به دلیل شرایط خاص کشور و بیماری کرونا به صلاح نبود برای حضور در استان منتظر جلسه تودیع و معرفع رسمی باشیم و لذا عصر روز گذشته وارد استان شدم ضمن اینکه مقرر شده روز شنبه 17 آبان ماه مراسم تودیع و معارفه با حضور مسئولانی از تهران در استان برگزار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,

وی با بیان این‌که عصر روز گذشته وارد بیرجند شده، افزود: از دیشب کار خود را آغاز کردم و جلسه‌ای با اعضای شورای تامین استان و معاونان استانداری برگزار شده است.

,

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای خدمت به مردم خراسان جنوبی به این استان آمدم و ان‌شاءالله با همکاری مسئولان استان و استفاده نظرات نماینده ولی فقیه کارها را در فضایی که در آن قرار داریم پیش خواهیم برد.

,

ملانوری به چند نکته اشاره و عنوان کرد: با توجه به نگاه شخص بنده و تاکید دولت بر این‌که رفتار ما باید با مشی اعتدالی باشد و به دنبال توجه به جریان خاص سیاسی و پررنگ کردن آن نباشیم که سیاسی بازی‌ها ما را غافل کند از آنچه باید برای خدمت بکار بگیریم و انرژی و وقت ما صرف این برنامه‌ها شود لذا سعی می‌کنیم برای کار در استان از تمام ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد استفاده کنیم تا ان‌شاءالله با مشی معتدل پیش برویم و فرصت‌ها را برای کار کردن از دست نداده و منشاء اثر باشیم.

,

وی گفت: نکته بعدی وجود ظرفیت، ذخایر و منابع غنی بسیار بزرگی در خراسان جنوبی است. علی‌رغم این‌که خراسان‌جنوبی بخش‌های محرومی دارد و دارای مشکلات است اما منابعی دراستان وجود دارد که اگر تلاش کنیم می‌توانیم با همراهی، همدلی، تعامل و استفاده از تمام ظرفیت‌ها از این منابع استفاده کنیم خداوند نیز لطف و عنایتی خواهد داشت که برای توسعه استان قدم‌هایی برداریم.

,

نیروی انسانی مهمترین منبع توسعه خراسان‌جنوبی است

, نیروی انسانی مهمترین منبع توسعه خراسان‌جنوبی است, نیروی انسانی مهمترین منبع توسعه خراسان‌جنوبی است,

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: مهمترین منبعی که در این استان وجود دارد نیروی انسانی و شخصیت‌های استان هستند. منابع انسانی امروز در دنیا بزرگترین منبع توسعه به حساب می‌آید. الحمدلله این استان در همه حوزه‌ها شخصیت‌های برجسته‌ای دارد.

,

ملانوری افزود: خراسان‌جنوبی در حوزه علم، دین، مذهب، مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاست، مدیریت و اجرا شخصیت‌های برجسته‌ای دارد که در سطح استان، استان‌های دیگر،کلان کشور و حتی خارج از کشور فعالیت دارند.

,

وی خاطرنشان کرد: خراسان‌جنوبی جدای از شخصیت‌های مهم، دارای نیروی انسانی با انگیزه، خلاق و فعالی است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره برد.

,

استاندار خراسان‌جنوبی عنوان کرد: خراسان‌جنوبی در حوزه معادن، صنعت و تولید نیز استان زرخیزی است اگرچه هنوز نتوانسته از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌مند شود.

,

ملانوری عنوان کرد: برخی از ذخایر معدنی در خراسان‌جنوبی به اندازه‌ای است که از خراسان‌جنوبی به عنوان بهشت معادن در ایران یاد می‌شود معادن بزرگ سنگ، مس، طلا، بنتونیت، کرومیت، ذغال سنگ، آهک و.... همه ذخایر بزرگی است که باید ضمن بهره‌برداری‌های موجود، بهره‌برداری‌های بیشتری از آن انجام شود و در بحث فرآوری، ارزش افزوده و ... برنامه‌ریزی و به گونه‌ای مدیریت شود که اشتغال مناسب و تولیدات و سرمایه‌های بیشتری برای استان داشته باشد.

,

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی در بخش کشاورزی نیز صاحب نام است به ویژه در زمینه تولید زرشک، زعفران و عناب استان دارای رتبه است و در بحث سایر محصولات از جمله گندم، جو، پسته و ... نیز مستعد است.

,

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: علی‌رغم این‌که خراسان‌جنوبی استانی کم باران و خشک است و با توجه به آغاز نهضت گلخانه‌ای در استان می‌توان تلاش کرد که از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود.

,

ملانوری عنوان کرد: در بحث بناهای تاریخی نیز استان خراسان‌جنوبی دارای بناهای تاریخی با قدمت فراوان است. در بحث آثار طبیعی نیز استان دارای آثار زیادی است که چهار اثر ثبت جهانی و بیش از 600 اثر ثبت ملی شده است. در بحث دانشگاه ها نیز در خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی داریم و در این شرایط استان می‌تواند در بحث گردشگری، سلامت، علمی، تاریخی و ... فعالیت داشته باشد.

,

وی گفت: وجود مرز و اشتراک مرزی با کشور افغانستان وجود چهار پایانه مرزی نیز ازدیگر ظرفیت‌های استان است که برای فعال شدن تمام پایانه‌های مرزی باید تلاش کرد تا بتوان از ظرفیت تجارت اشتغال و اقتصاد به خوبی استفاده کرد.

,

استاندار خراسان‌جنوبی  با بیان این‌که آشنایی خوبی با خراسان‌جنوبی دارم و مسائل را به خوبی می‌دانم، تصریح کرد: معتقد هستم با توجه به وجود ظرفیت‌های خوب در خراسا‌ جنوبی می‌توان اقدامات خوبی در این استان انجام داد.

,

ملانوری خاطرنشان کرد: در سال پایانی دولت قرار داریم بنابراین طبیعی است اقداماتی که در استان در حال انجام است، آغاز شده و شکل گرفته را با همان انگیزه، بهتر و سریعتر به پایان رساند.

,

وی بیان کرد: در ادامه فعالیت‌های استاندار سابق، تلاش می‌شود پروژه‌های استان را با تلاش بیشتر، با استفاده از ظرفیت نیروهای دستگاه‌های اجرایی و با کمک دولت پیش ببریم و بتوانیم پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم که مردم از مزایای آن منتفع شوند.

,

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: سعی می‌نکم با نگاه بلند مدت در استان کار کنم و باید برنامه‌ریزی در استان به گونه‌ای باشد که برنامه‌های در دست اجرا به سرعت پیش برود. برخی از برنامه‌ها را به صورت کوتاه مدت تعریف کنیم که مردم بتوانند از آن استفاده کنند و با توجه به شرایطی که در حال حاضر در بحث شیوع کرونا و مسائل اقتصادی در کشور وجود دارد برخی از کارها باید به گونه‌ای ریل‌گذاری و برای آن برنامه‌ریزی شود که در قالب برنامه‌های بلند مدت بتوان برنامه‌های استان را تضمین کرد که بعدا دیگران بتوانند از این برنامه‌ها برای توسعه استان به سمت تعالی استفاده کنند.

,

ملانوری خاطرنشان کرد: خراسان‌جنوبی که به لحاظ وسعت سومین استان پهناور کشور است به همین اندازه می‌تواند محل کار و خدمت باشد. اگرچه از نظر جمعیت رتبه بیست و هشتم را دارد اما این وسعت و موقعیت خاص جغرافیایی، موقیعت استان را ویژه می‌کند که درشرایط مختلف بتوان از آن استفاده کرد.

,

برنامه‌های اجرایی باید پیوست فرهنگی داشته باشد

, برنامه‌های اجرایی باید پیوست فرهنگی داشته باشد, برنامه‌های اجرایی باید پیوست فرهنگی داشته باشد,

وی با بیان این‌که توسعه استان نیازمند همکاری همه جانبه در بخش‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است، تصریح کرد: معتقد هستم برنامه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد و مقام معظم رهبری نیز برا این موضوع تاکید دارند چراکه نمی‌توان بدون توجه به برنامه‌های فرهنگی هر منطقه کار عمرانی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی انجام داد چون مایه و اساس تمام جامعه فرهنگ است.

,

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: تلاش می‌کنم تمام کارهای توسعه‌ای را در کنار سایر مسئولان استان انجام داده و هدفم، توسعه همه جانبه و پایدار استان باشد لذا قطعا از ظرفیت های موجود در استان استفاده می‌کنیم و در خدمت مردم خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه