اخبار داغ

زیرساخت‌های ورزشی قاین؛ در برزخ وعده‌ها

زیرساخت‌های ورزشی قاین؛ در برزخ وعده‌ها
شهرستان قاین با وجود جوانان تحصیل‌کرده و ورزشکار، تا چه زمانی باید چشم انتظار وعده‌های بی‌عمل مسئولان در تأمین زیرساخت‌های ورزشی باشد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم‌قائن، سال‌های میانی دهه 60 بود که مجموعه ورزشی امین‌زاده قاینات به بهره‌برداری رسید. این مجموعه ورزشی و زمین چمن به فراخور آن روزگار ساخته شد؛ ورزشگاهی که خاطراتی خوش برای جامعه ورزشی قاینات به یادگار گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم‌قائن,

از میزبانی تیم‌های ابومســلم خراسان و ایران‌جوان بوشــهر تــا میزبانی رهبر معظم انقلاب. اکنون پس از گذشت سه دهه و افزایش جمعیــت منطقه، نه‌تنها این مجموعه ورزشی توسعه پیدا نکرد، بلکه در حفظ و نگهداری آن نیز توفیقی حاصل نشده است.

,

زمین فوتبالی که روزگاری فوتبالیست‌های قَدَری در آن توپ می‌زدند و میزبان تیم‌های فوتبال بزرگی بود، این روزها حال خوشی ندارد و می‌توان گفت به حال خود رها شده است چراکه هزینه نگهداری چمن سنگین است و کسی عملا مسئولیت نگهداری از چمن را برعهده ندارد.

,

سال 1395 بعد از 5 سال تعطیلی کامل به جهت انجام تعمیر و بازسازی، زمین چمن شهید امین‌زاده به بهره‌برداری رسید و لبخند رضایت مجدد بر لبان فوتبالیست‌های شهرستان نقش بست اما این لبخند به یکسال نرسیده جای خود را به گریه داد و این روزها دل هر ورزشکاری از حال ناخوش این ورزشگاه، به درد می‌آید.

,

بررسی‌ها نشان می‌دهد که عجله در استفاده از زمین چمن و همچنین ترکیدگی لوله آب در برخی از نقاط زمین و نشت آب که به دلیل نرمی زمین خود را نشان نداده و باعث فرورفتگی چمن در زمین شده است، باعث این وضعیت زمین چمن ورزشی قاین شده است.

,

, ,

, ,

شهرستانی که سال‌های متوالی میزبان مسابقات فوتبال لیگ برتر بوده است و خود نیز در لیگ‌های برتر فوتبال حرفی برای گفتن داشته است، چگونه می‌تواند روزهای پرآوازه و طلایی خود را دوباره احیا کند؟ این سئوال نیز پیش می‌آید که مسئول ساماندهی و رسیدگی به این همه نابسامانی کیست؟

,

حالِ ناخوش ورزش را فقط در زمین چمن طبیعی شهرستان نداریم، بلکه زمین چمن مصنوعی قاین نیز به حال خود رها شده است و قول 500 میلیون تومانی وزیر ورزش و جوانان برای ساماندهی این زمین نیز فقط روی کاغذ ماند و به شهرستان نرسید و ورزشکاران دیگر امیدی به سامان گرفتن این زمین نیز ندارند.

,

, ,

یکی دیگر از اماکن ورزشی شهرستان، استخر امید قاین است که با دوبار افتتاح‌شدن، هنوز قابل استفاده برای جوانان نیست و قول‌های مسئولان برای بهره‌برداری از آن و معرفی استعدادهای شنا از این استخر اندرخم یک کوچه مانده است.

,

, ,

وعده معتمدیان روی هوا ماند

, وعده معتمدیان روی هوا ماند, وعده معتمدیان روی هوا ماند,

یکی دیگر از امیدهای ورزش‌کاران شهرستان، ساخت سالن ورزشی 2500 نفره بود که کلنگ آن با حضور وزیر ورزش و جوانان در 15 مهر 1398 به زمین خورد و قرار بود تا پایان اسفند همان سال عملیات فوندانسیون آن اجرایی شود که اکنون به جز آثار کلنگ‌زنی، چیز دیگری در آن مشهود نیست و این پروژه نیز که معتمدیان استاندار وقت قول یک میلیارد تومان برای شروع آن را داده بود، اکنون وعده آن روی هواست و انگار مسئولان استانی تمایلی برای پیگیری این وعده‌ها ندارند.

,

شهرستان قاین ظرفیت‌ها و استعدادهای کم‌نظیری دارد اما متأسفانه هیچ‌گاه به نیروی جوان به طور شایسته توجه نشده است.

,

این شهرستان با وجود جوانان تحصیل‌کرده و ورزشکار تا چه زمانی باید چشم‌انتظار وعده‌های بی‌عمل مسئولان در تأمین زیرساخت‌های ورزشی باشد؟

,

آیا سزاوار نیست مسئولان، از خودشان بپرسند برای جوانان مستعد و توانمند شهرستان چه خدماتی انجام داده‌اند و از آنان چه انتظاری دارند؟ وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: اگر در یک جمله کوتاه از من بپرسند که شما از جوان چه می‌خواهید، خواهم گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش.

,

شما آقای مسئول اگر با این سوال مواجه شوید چه پاسخ و چه عملکرد قابل دفاعی ارائه خواهی داد؟

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه