اخبار داغ

رئیس شورای "بهرامبیگی علیا" با انتشار مطلبی در فضای مجازی عنوان کرد؛

گلایه از واگذاری پروژه کاشت گیاهان وحشی و کوهی به غیره بومی‌ها

گلایه از واگذاری پروژه کاشت گیاهان وحشی و کوهی به غیره بومی‌ها
رئیس شورای روستای بهرامبیگی علیای شهرستان دنا با انتشار مطلبی در فضای مجازی انتقاد خود و مردم آن روستا را در خصوص واگذاری پروژه کاشت درختان و گیاهان وحشی و کوهی به غیره بومی‌ها و عدم توجه در بکارگیری نیروهای بومی اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس ملکیان رئیس شورای روستای بهرامبیگی علیا شهرستان دنا با ارسال مطلبی در فضای مجازی در انتقاد از پرسنل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد و منابع طبیعی شهرستان دنا گفت: در اینجا بعنوان عضوی از مردم شهرستان دنا و روستای بهرامبیگی علیا، انتقاد شدید خود و مردم زادگاهم را از پرسنل منابع طبیعی اعلام میدارم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

وی در این پیام گفت: پرسنل و مدیران منابع طببعی و آبخیزداری استان و شهرستان ، این ماده و تبصره که نیروهای افتخاری و مردمی جهت همکاری بایستی از مردم باشد ولی برای انعقاد قراردادهایی که دارای اعتبار هستند، همان مردم و نیروهای جوان افتخاری ، شورا و دهیاریها هیچ گونه اطلاعی از واگذاری پیمانهای شما ندارند این از کدام قانون نشات گرفته و خواهشا از این کار دست بکشید.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به وجود قرقبانان افتخاری در این روستا گفت: روستای دلی بهرام بیگی جهت حفاظت از مرتع و جلوگیری از ریشه کنی گیاهان به مدت ۱۵ سال قرقبانان افتخاری دارد و داشته که بدون هیچ چشم داشتی مشغول هستند و حتی بارها کارشان به مراجع قضایی و قانون  بر اثر درگیری جهت حفاظت از منطقه کشیده شده است .

,

 

,

ملکیان گفت: بفرمائید شما مسئولان مربوطه چرا قدردان چنین نیروهایی نیستید؟

,

 

,

رئیس شورای سمندی روستای بهرام بیگی علیا گفت: با توجه به این شرایط آیا می شود که تمام بدبختی ها از آن شورا و دهیار و جوانان روستا باشد و وقتی موضوع اعتبار در میان است، فلان شخص غریبه با واسطه بازی قصد بالا کشیدن اعتبار در نظر گرفته شده در موضوع کاشت درختان و گیاهان وحشی و کوهی را داشته باشد.

,

 

,

وی گفت: همه مطلع هستیم که منطقه چاهای بهرامبیگی به دلیل صعب العبور بودن آن، هیچ کسی به جز مردم روستا نمی تواند در آنجا کاری انجام دهد و حدود هزار هکتار از مراتع و جنگل های سوخته شده را زیر کشت ببرد.

,

 

,
 
,
, ,

وی با اشاره به گروه واتس آپی "گفتمان" گفت: در همین گروه گفتمان که برخی مسئولین محترم استانی و شهرستانی حضور دارند، بعنوان عضوی از مردم روستای بهرامبیگی و رئیس شورای این روستا، اعتراض شدید مردم و جوانان خصوصاً قرقبانان افتخاری را به منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان نیز اعلام می نمائیم .

,

 

,

وی در ادامه با بیان به نقل قول هایی از مردم آن روستا افزود: این حرف مردم این دیار است که هدف شما زنده کردن منابع بکر و بی نظیر این منطقه نیست، چون اگر چنین هدفی داشتید از نیروهایی که به مدت ۱۵ سال هست به صورت افتخاری شبانه روز همگام و همراه شما بودند چنین قراردادی را واگذار می کردید تا هم کار به نحو احسن انجام می شد و هم در آینده نیاز به حضور پرسنل شما در هنگام بروز مشکلات و آتش سوزیها نبود.

,

 

,

و در آخر این تصمیم شما تصمیمی بدون رضای خدا و فقط و فقط هدر دادن اعتبار در نظر گرفته شده برای این مناطق هست و مردم این دیار اعتراض شدیدالحن خود را نسبت به این تصمیمات بدون از اطلاع معتمدین و اعضای شورای اسلامی و دهیاران اعلام میدارند، و رایگان که باشد مانند تصویر بالا خود این کار را انجام میدهیم اما نخواهیم گذاشت از اعتبار منطقه چاها و کوه کل که حیف و میل شود .

,

با تشکر

,

"ملکیان رئیس شورای روستا بهرامبیگی علیا"

,

 

,

گفتنی است صبح زاگرس تنها منتشر کننده این مطلب بوده و حق هرگونه پاسخ، واکنش و اظهار نظر مسئولان منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد و منابع طبیعی شهرستان دنا در خصوص این خبر را محفوظ می داند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه