اخبار داغ

به بهانه فرارسیدن 16 آذر؛

دانشجو جان روزت مبارک!

دانشجو جان روزت مبارک!
۱۶ آذر روزیست برای تکریم شهدای دانشجو و تقدیر از قشر تازه وارد جامعه که صادقانه برای حق طلبی و شناخت جامعه و جهانی که در آن زندگی می کنند آمده اند تا جهت گیری و شتاب کنند هدف هم رسیدن به جامعه آرمانیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ دانشجو: [ ن ِ] (نف مرکب ) دانشجوی . جوینده ٔ دانش . طالب علم . دانش پژوه . علم خواه. پر از جنب و جوش. آمده تا طرحی نو در اندازد. سری پر از انقلاب و تحول های سازنده دارد. از دیرباز دارنده نقشی به سزا در تحولات اجتماعی و سیاسی کشور، آنکه در دانشکده و دانشگاه متعلم باشد. منتقد اقدامات مسئولان و پیگیر مطالبات انقلاب و ایران.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

“روح ناآلوده جوان، هنگامی که با ذهن و فکر روشن ناشی از تحصیل و با دید بصیر و آگاه همراه می شود، ترکیب خیلی ممتاز و فاخری به وجود می آورد، آن ترکیب، همان دانشجو است!” مقام معظم رهبری

,

دانشجویان قشر تازه وارد شده به جامعه هستند که صادقانه برای حق طلبی و شناخت جامعه و جهانی که در آن زندگی می کنند آمده اند تا جهت گیری و شتاب کنند هدف هم رسیدن به جامعه آرمانیست.

,

این خصیصه مشترک ورودی های هرسال دانشگاه هاست از ورودی های دهه ۴۰ گرفته تا ورودی های دهه ۹۰ و قبل و بعد از آن.

,

«از اولی که مبارزه اسلامی در این مملکت شروع شد، دانشجویان پا به پا حرکت کردند … و البته در طول این مدت پانزده سالی که تا پیروزی انقلاب ادامه پیدا کرد، نوسان داشت. دانشگاه ها فرق داشتند، دانشکده های یک دانشگاه فرق داشتند، برهه های زمانی فرق داشتند. اما من که در طول این مدت با دانشجویان مربوط و دمخور بودم و این حرکات دانشجویی را تعقیب می کردم، می توانم یک جمع بندی ارائه بدهم. آن جمع بندی در یک کلمه این است که دانشجویان از ساعت اول این مبارزه تا لحظه پیروزی، یک جریان مستمر مبارزه دانشگاهی و دانشجویی را به وجود آوردند، کسی در این هیچ شک و شبهه ای ندارد.» رهبر معظم انقلاب

,

زیبایی حرکت جوانان دانشجو از دیرباز تا همین حال حاضر در تفکر، تحقیق، حق جویی و شک و شبهه هایی است که سر راهش قرارمی ‌گیرد و سر آخر عقیده‌ای که با اطمینان منطقی و قلبی شکل گرفته است تفکری که تا پای جان برایش می‌توان جنگید.

,

۱۶ آذر یاد آور نقش بلا منازع و تحسین بر انگیز دانش جویان در شکل گیری تفکر و ایدئولوژی مطمئن انقلاب اسلامی است.

,

“جنبش دانشجوئی در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ی خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و به شدت عدالت‌خواه بوده است.” رهبر معظم انقلاب

,

هر سال این روز، به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

,

شنیدن نام جنبش های دانشجویی، انجمن ها و جامعه اسلامی دانشجویان، تشکل تحکیم وحدت و گروه دانشجویان پیرو خط امام هنوز قلب دانشجویان دهه ۵۰ را می‌لرزاند و شوری در قلب دانشجویان امروز ایجاد می‌کند برای تحکیم وحدت و ایجاد جامعه اسلامی تحت لوای پیروی از خط ولایت.

,

گذشت هر برهه و تقدیم خون های تازه در راه شجره طیبه انقلاب اسلامی بروجود آتش دشمن روی جبهه علمی و فرهنگی تاکید بیشتری می کند شهیدان عزیز هسته ای و خون گرم شهید فخری زاده لزوم کار انقلابی وبسیجی در حیطه‌ی علم و فن آوری را به ما گوش زد می‌کند.

,

“از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدف‌گذاری‌های سیاسی و اجتماعی.” رهبر معظم انقلاب

,

و البته این روز در تقویم روزیست برای تقدیر از حق طلب ترین، متفکر ترین و پای کار ترین قشر جامعه.

,

پس دانشجو جان روزت مبارک

,

فائزه رضاییان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه