اخبار داغ

فعال دانشجویی:

خودفروختگی پهلوی؛ عامل کشتن دانشجویان برای جلب رضایت مستکبران بود/ سازش با آمریکا حماقت است

خودفروختگی پهلوی؛ عامل کشتن دانشجویان برای جلب رضایت مستکبران بود/ سازش با آمریکا حماقت است
نرگس مهربان گفت: دیدار محمدرضا پهلوی با معاون رئیس جمهور آمریکا، توان ساکت ماندن را از  دانشجویان ایرانی گرفت. اما کشتن و به خون کشیدن این دانشجویان برای جلب رضایت یک دولت مستکبر چیزی جز خودفروختگی نیست. از طرفی هم کوتاه آمدن و سازش با این دولت چیزی جز حماقت نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نرگس مهربان دانشجوی دانشکده کشاورزی بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و در پی آن برگزاری مجازی کلاس‌های درس دانشگاه، اما فعالیت‌های دانشجویی همچنان پویا و فعال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: نمی توان گفت که کرونا هیچ محدودیتی در فعالیت‌های دانشجویی وارد نکرده است، اما باید بدانیم که یک دانشجو نمی‌تواند در شرایط حاکم، ساکت بماند و هیچ فعالیتی انجام ندهد. در واقع دانشجو در هر شرایطی وظیفه خودش را انجام می‌دهد.

,

این دانشجوی فعال بیان کرد: بعد از شیوع کرونا دانشجویان تلاش کرده اند تا از فضای مجازی استفاده کرده و فعالیت های خود در زمینه های مختلف و ابعاد سیاسی، فرهنگی و ... انجام دهند. در این خصوص مسئولینی که قبل از شروع کرونا با دانشجویان همکاری داشتند، اکنون هم پا به پای دانشجویان فعال هستند.

,

مهربان در خصوص ماهیت و ریشه اصلی جنبش های دانشجویی اظهار کرد: جنبش یعنی یک حرکت و رفتار منظم و بادوام گروهی برای رسیدن به اهدافی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که بر اساس برنامه ریزی معینی انجام می شود. 

,

وی افزود: در هر جامعه‌ای نواقصی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ...وجود دارد که این موضوع عامل اصلی تحرک دانشجو و قشر تحصیل کرده و با فرهنگ جامعه است. در واقع دانشجویان باید برای شناخت و رفع این مشکلات تلاش کنند تا جامعه ای براساس آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشیم.

,

دانشجوی دانشکده کشاورزی بیرجند با اشاره به ملاک هایی که برای یک دانشجوی تراز انقلابی وجود دارد، افزود: ملاک های یک دانشجوی تراز انقلاب اسلامی؛ خداباوری و برخورداری از معرفت دینی عمیق است. یک دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی؛ باید مطالعه، تفکر و تعقل داشته باشد و اهل علم باشد تا بتواند بصیرت پیدا کند که در مورد دانشجوی تراز انقلاب اسلامی  با توجه به نهج البلاغه بصیرت به معنای دشمن شناسی است.

,

مهربان بیان کرد: وظیفه یک دانشجوی تراز انقلابی این است که همانطور که در بعد دینی قوی است، در بعد علمی هم قوی باشد. در این خصوص داشتن روحیه امید، انگیزه و مایوس نشدن از فعالیت در زمینه های سیاسی اقتصادی هم ضروری است.

,

مهم‌ترین وظیفه دانشجوی تراز انقلابی مطالبه‌گر بودن اوست

, مهم‌ترین وظیفه دانشجوی تراز انقلابی مطالبه‌گر بودن اوست, مهم‌ترین وظیفه دانشجوی تراز انقلابی مطالبه‌گر بودن اوست,

وی گفت: مهم ترین وظیفه دانشجوی تراز انقلابی نیز مطالبه‌گر بودن اوست که در این خصوص باید دنبال گسترش فضای پرسش و پاسخ در دانشگاه، تاکید بر عقاید درست و تحت تاثیر قرار نگرفتن توسط قشر خاکستری باشد و هدف او علاوه بر انجام وظیفه، تربیت قشرها و نسل های بعدی هم باشد.

,

این دانشجوی فعال ادامه داد: باتوجه به بی ثباتی اقتصادی موجود در جامعه و ایجاد فشار بر مردم و اقشار ضعیف، اکنون مهم ترین مطالبه دانشجویان از مسئولان در زمینه اقتصادی است. از طرف دیگر با توجه به پیش رو بودن انتخابات سال ۱۴۰۰ ، دانشجویان باید در این عرصه نیز اطلاعات بروز داشته و مسئولان را مورد پرسش خود قرار دهند.

,

مهربان با اشاره به اینکه متاسفانه آنطور که انتظار می رود صدای دانشجو به مسئولان بالا نمی رسد، گفت:  اما عدم توجه مسئولان به دانشجو باعث ناامیدشدن این قشر از مطالبه گری نمی شود.

,

وی با تاکید بر اینکه برای پرورش امثال شهید فخری‌زاده باید دانشگاه ها علاوه بر نیروی متخصص از لحاظ علمی، نیروی های متعهد به دین و کشور را هم پرورش دهند، گفت: شهادت دانشمندان ایرانی باعث هوشیاری دانشجویان شده و برای آنها حامل این پیام است که باید این راه را ادامه داد و با تمام توان برای پیشرفت ایران و ایرانی تلاش کرد؛ حتی به قیمت از دست دادن جان و شهید شدن.

,

مهربان اظهار کرد: زمانی که کمتر از چهار ماه از کودتای ۲۸ مرداد که توسط آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی شده بود، گذشته بود و تعداد زیادی از افراد جان خودشان را از دست دادند، دیدار محمدرضا پهلوی با معاون رئیس جمهور آمریکا، توان ساکت ماندن را از  دانشجویان ایرانی گرفت. اما کشتن و به خون کشیدن این دانشجویان برای جلب رضایت یک دولت مستکبر چیزی جز خودفروختگی نیست. از طرفی هم کوتاه آمدن و سازش با این دولت چیزی جزحماقت نیست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه