اخبار داغ

امام جمعه مینودشت:

آیت الله محمد یزدی خدمات گرانبهایی برای نظام و انقلاب انجام داد

آیت الله محمد یزدی خدمات گرانبهایی برای نظام و انقلاب انجام داد
حجت الاسلام رضا کشیری گفت: آیت الله محمد یزدی چه قبل از انقلاب و چه بعد از پیروزی آن، خدمات ارزنده ای برای این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام رضا کشیری، امام جمعه شهرستان مینودشت در گفتگو با گلستان ما، ضمن تسلیت درگذشت آیت الله محمد یزدی، اظهار داشت: این مجاهد انقلابی در زمان امام راحل و با مبارزه با رژیم طاغوت شاهنشاهی متحمل سختی ها و تبعید های زیادی شد و مسلما این اقدامات وی بخشی از تاریخ انقلاب را تشکیل می‏ دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در زمان امام راحل نیز، وی با ورود به حوزه علمیه قم، مبارزه و درس را با هم شروع کرد و با شرکت در درس امام خمینی(ره) و جلساتی عمومی و خصوصی ایشان، توانایی و عزم خود را برای پی‏گیری جریانهای سیاسی و پیروی از خط مشی امام(ره) اعلام کرد.

,

امام جمعه شهرستان مینودشت تصریح کرد: پس از انقلاب و در زمان فتنه ۸۸ نیز شاهد واکنش ها و مواضع صریح این عالم بودیم تا جایی که درست در همان زمان که طرح کمیته صیانت از آرا از سوی ضد انقلاب خارجی و هواداران موسوی و کروبی با هدف خدشه در سلامت انتخابات مطرح شد، پیشنهاد ایجاد نهاد موازی برای نظارت بر انتخابات را خلاف قانون و عقل دانست و اظهار داشت: انجام این کار، خلاف شرع و قانون و در حقیقت یک خلاف عقل است.

,

حجت الاسلام کشیری با بیان اینکه آیت الله محمد یزدی از مقام معظم رهبری نیز در صحنه های مختلف حمایت های قاطعی کرد؛ گفت: در سال ۸۸، وقتی وی می‌گوید: ولایت فصل‌‌الخطاب است و هرگاه نظرات ما همخوانی نداشت، ولایت راهگشای ما بود؛ این نشان از قاطعیت و ارادت وی به مقام معظم رهبری و مهر تایید وی بر ایشان است.

,

امام جمعه شهرستان مینودشت گفت: این عالم مجاهد در حوزه های علمی و فرهنگی نیز فعالیت های گسترده ای داشته که بخشی از این تلاشها در قالب سخنرانی‌ها و تدریس‌ها تبلور یافته است که اغلب، اساسی‏ ترین مباحث اسلام و تشیع در آن مورد مداقه قرار گرفته است و تا هم اکنون نیز ادامه دارد. بخش دیگر آن نیز در قالب مقالات و کتب مفیدی است که جوانان و طالبان علم را از معارف والای مکتب تشیع بهره‏ مند می‏ سازد و کتاب «گمشده شما» از آثار وی است.

,

وی در پایان گفت: مجاهدتهای ایشان در خدمت امام راحل از آغاز شروع مبارزات علیه رژیم پهلوی با صراحت لهجه و شجاعت خاص مورد توجه همگان بود و بعد انقلاب نیز با توجه به جایگاه علمی و حوزوی با پذیرش مسئولیتهای خطیر از جمله ریاست قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین، عضویت در شورای نگهبان وغیره با همان مواضع شفاف و استوار خدمات فراوانی به نظام و کشور کرد و آن عالم بزرگوار سراسر عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزهای علمیه و ترویج فرهنگ اهلبیت علیهم السلام سپری کرد.

,

عاش سعیدا و مات سعیدا.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه