اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس مطرح کرد؛

عدم تخصیص کافی برای مسکن و تورم بالا از معایب لایحه بودجه ۱۴۰۰/ سفره مردم کوچک‌تر می‌شود!

عدم تخصیص کافی برای مسکن و تورم بالا از معایب لایحه بودجه ۱۴۰۰/ سفره مردم کوچک‌تر می‌شود!
خسروی، عدم‌تخصیص بودجه کافی برای مسکن را یکی از معایب لایحه بودجه ۱۴۰۰دانست و گفت: اگر منابع تأمین بودجه قابل تحقق و پایدار نباشد، باز هم سفره مردم کوچک‌تر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص لایحه بودجه 1400، اظهار کرد: هنوز اظهارنظر دقیقی نمی‌توان در مورد بودجه ارائه کرد و کارشناسان اقتصادی در مجلس یا غیرمجلس باید نقاط ضعف و قوت آن را مشخص کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی با اشاره به این‌که در لایحه بودجه اشکالات و آسیب‌های متعددی به چشم می‌خورد، افزود: اولین اشکال بودجه 1400، اتکای آن به منابع نفتی است این در حالی است که قرار بود ساختار بودجه اصلاح شود.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری بحث اصلاح ساختار بودجه و عدم‌اتکای آن به نفت را از حدود سال 1377 مطرح کرده‌اند، اما علی‌رغم تأکیدات فراوان در این خصوص، متأسفانه هم‌اکنون 40 درصد منابع بودجه متکی به نفت است.

,

تناقض مسئولان دولتی

, تناقض مسئولان دولتی, تناقض مسئولان دولتی,

خسروی گفت: همچنین در ابتدای مجلس یازدهم یکی از وزرای دولت در گزارشی که در صحن مجلس ارائه می‌داد، تاکید می‌کرد که هم‌اکنون شرایط طوری است که یک قطره نفت را هم نمی‌توانیم بفروشیم، اما اکنون دولت چگونه بودجه را بر مبنای فروش دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز بسته است؟

,

وی ادامه داد: یکی دیگر از اشکالات لایحه بودجه عدم‌شفافیت موضوع ارز ترجیحی 4200 تومانی است. اگر بنا به نظر برخی از افراد ارز 4200 تومانی کلا حذف شود، چون این ارز برای تأمین مایحتاج عمومی مردم اختصاص دارد، شاهد افزایش تورم و گرانی خواهیم بود. اما نباید مانند اکنون، این ارز به جای تأمین کالاهای ضروری، برای کالاهای دیگری مانند سنگ پا، چوب بستنی و ... اختصاص یابد. متأسفانه اکنون نه موضوع حذف و نه نظارت بر هزینه‌کرد ارز ترجیحی شفاف نیست.

,

70 درصد درآمد لایحه بودجه قابل تحقق نیست

, 70 درصد درآمد لایحه بودجه قابل تحقق نیست, 70 درصد درآمد لایحه بودجه قابل تحقق نیست,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که بودجه برای تأمین هزینه‌های جاری و بالفعل، پرداخت حقوق و دستمزد و عمران و آبادی است، گفت: بودجه 1400 تورم‌زا است و محل تأمین آن و درآمدها مشخص نبوده و تحقق این بودجه اصلا معلوم نیست.

,

خسروی با بیان این‌که 70 درصد درآمد لایحه بودجه قابل تحقق نیست، افزود: به همین دلیل دولت مجبور می‌شود برای تأمین آن به استقراض از بانک مرکزی روی آورد یا اقدام به خلق پول کند.

,

وی ادامه داد: تورم بودجه 1400 حدود 30 تا 40 درصد است، اما دولت میزان حقوق و دستمزدها را 25 درصد افزایش خواهد داد. در حالی که اگر واقعا منابع تأمین بودجه قابل تحقق و پایدار نباشد، باز هم سفره مردم کوچک‌تر خواهد شد.

,

بی‌توجهی دولت به موضوع مسکن و مالیات در بودجه 1400

, بی‌توجهی دولت به موضوع مسکن و مالیات در بودجه 1400, بی‌توجهی دولت به موضوع مسکن و مالیات در بودجه 1400,

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، عدم‌تخصیص بودجه کافی برای مسکن را از دیگر معایب لایحه بودجه 1400 دانست و گفت: در حالی که مسکن 35 درصد اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهد و جزو پیشران اقتصاد است، اما تنها حدود پنج هزار میلیارد تومان برای آن بودجه اختصاص یافته است.

,

خسروی با اشاره به بی‌توجهی دولت به درآمدهای مالیاتی به عنوان درآمدهای پایدار و اتکا به درآمدهای نفتی نامعلوم، گفت: سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه 1400، 29 درصد است که این میزان پایین‌ترین سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه سال‌های اخیر است.

,

وی یادآور شد: متأسفانه هم‌اکنون 50 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم و بنا بر اعلام رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، از 80 میلیون دستگاه کارت‌خوان، سرنوشت، درآمد و مالیات سه هزار و 800 دستگاه نامعلوم است.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های 24 بندی اقتصاد مقاومتی در سال 1392 به دولت بیان کرد: متأسفانه دو سال بعد از ابلاغ این سیاست‌ها، معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده بود که تاکنون حتی یک استاندار هم در خصوص موضوع اقتصاد مقاومتی با دولت مکاتبه نداشته است. این در حالی است که یکی از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد مالی است.

,

خسروی با اشاره به این‌که منظور از درآمدهای مالیاتی در بودجه، مالیات‌های کلان است نه مالیات‌های خرد و مشاغل کوچک، تصریح کرد: هم‌اکنون 70 درصد سپرده‌های بانکی تنها در دست یک درصد از مردم است که مالیات عایدی بر سرمایه، مبلغ‌های کلانی را شامل می‌شود.

, منظور از درآمدهای مالیاتی در بودجه، مالیات‌های کلان است نه مالیات‌های خرد و مشاغل کوچک، ,

وی ادامه داد: در این لایحه بودجه برای یک هزار و 561 شرکت دولتی، تنها مالیات 7 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که این نیز یکی از مشکلات لایحه بودجه است.

,

ارسال پیشنهادات بودجه‌ای مدیران استان به کمیسیون‌های مجلس

, ارسال پیشنهادات بودجه‌ای مدیران استان به کمیسیون‌های مجلس, ارسال پیشنهادات بودجه‌ای مدیران استان به کمیسیون‌های مجلس,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال فرم‌های پیشنهادی بودجه به استانداری و دستگاه‌های خراسان جنوبی، اظهار کرد: پس از جمع‌آوری این فرم‌ها و موارد پیشنهادی توسط مدیران استان، آن را جمع‌بندی کردیم و به کمیسیون‌های مجلس فرستادیم.

,

خسروی گفت: از جمله موارد پیشنهادی که برای آن درخواست بودجه شده است می‌توان به اعتبارات دانشگاهی، ورزشی، ازدواج، پارک علم و فناوری، آبرسانی، احیای قنوات، حمایت از معلولان، تعمیر اساسی و بهبود تجهیزات مراکز درمانی، بیمارستان خوسف، راه‌ها، راه‌آهن، اجرای طرح هادی، آزمایشگاه منطقه‌ای دامپزشکی، باغ موزه دفاع مقدس، تأسیسات فاضلاب بیرجند و ... اشاره کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه