اخبار داغ

گلایه مردم از اقدام دیر دولت در اجرای طرح مسکن ملی/ راه‌وشهرسازی: سه هزار نفر در خراسان جنوبی زمین تحویل گرفتند

گلایه مردم از اقدام دیر دولت در اجرای طرح مسکن ملی/ راه‌وشهرسازی: سه هزار نفر در خراسان جنوبی زمین تحویل گرفتند
متقاضیان مسکن ملی از اقدام دیر دولت در اجرای این طرح گلایه دارند که مسئولان اداره کل راه‌وشهرسازی خراسان جنوبی، عدم‌اطلاع مردم را علت ابراز این گلایه‌ها می‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بحث طرح مسکن ملی سال گذشته با هدف ساخت 400 هزار واحد مسکونی در کشور مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

علاوه بر تمام شرایط مورد نیاز متقاضیان از این طرح واریز مبلغ اولیه 40 میلیون تومان آورده نقد از سوی متقاضی از دیگر شرایط استفاده از طرح مسکن ملی بود. برای استفاده از این طرح تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با 18 درصد سود نیز در نظر گرفته شده است.

,

در خراسان‌جنوبی نیز اطلاع رسانی‌ها در این خصوص انجام شده و بیش از 11 هزار متقاضی در این طرح ثبت‌نام کردند.

,

در حال حاضر که بیش از یکسال از مطرح شدن طرح مسکن ملی گذشته و عده ای از متقاضیان در خراسان‌جنوبی نسبت به پرداخت 40 میلیون تومان سهم اولیه اقدام کردند گلایه‌هایی از سوی متقاضیان مطرح است.

,

گلایه‌های مردم از شرایط طرح مسکن ملی

, گلایه‌های مردم از شرایط طرح مسکن ملی, گلایه‌های مردم از شرایط طرح مسکن ملی,

متقاضیان مسکن ملی از واریز مبلغ 40 میلیون در حالی که مکان مشخص نیست گلایه دارند.

,

بعضی از متقاضیان مسکن ملی با اشاره به این‌که مقرر شده خود متقاضیان نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند و با این شرایط 40 میلیون تومان آورده اولیه را باید پرداخت کنند گلایه دارند.

,

با توجه به اظهارات متقاضیان مسکن ملی در خصوص مشخص نبودن مکان و زیربنا، خبرهایی از ثبت‌نام جدید در بحث مسکن ملی مطرح شده و سوال این است که چرا وقتی وضعیت متقاضیانی که قبلا ثبت‌نام کردند مشخص نیست، قراره است ثبت‍‌نام جدید انجام شود؟

,

مکان و موقعیت زمین مشخص است

, مکان و موقعیت زمین مشخص است, مکان و موقعیت زمین مشخص است,

حسن علیزاده معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: مکان و موقعیت زمین برای ساخت مسکن ملی مشخص است چراکه اگر مکان مشخص نبود بحث واگذاری زمین در اقدام ملی انجام نمی‌شد.

,

وی افزود: بحث اقدام ملی در هر شهری از شهرهای خراسان‌جنوبی به خصوص بیرجند که انجام شده بر اساس ظرفیت زمینی بوده که تامین شده است.

,

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در شهر بیرجند، زمین برای تعداد افراد حائز شرایط کاملا تامین شده است.

,

علیزاده عنوان کرد: مکان در نظر گرفته شده در شهر بیرجند در سایت اداری به مساحت ۲۷ هکتار در نظر گرفته، تعیین طرح تفکیکی انجام شده و در حال حاضر پیمانکار مکان را میخ‌کوبی کرده و کارهای آماده‌سازی زمین در حال انجام است.

,

متقاضی که 40 میلیون تومان آورده اولیه ندارد حذف می‌شود

, متقاضی که 40 میلیون تومان آورده اولیه ندارد حذف می‌شود, متقاضی که 40 میلیون تومان آورده اولیه ندارد حذف می‌شود,

وی در مورد 40 میلیون تومان آورده اولیه، بیان کرد: واریز این مبلغ جزو قانون و دستورالعمل طرح اقدام ملی است و باید همگی آورده 40 میلیون تومان را داشته باشند و متقاضی آورده اولیه را نداشته باشد حذف می‌شود.

,

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: دولت نمی‌خواهد این 40 میلیون تومان را برای خود بردارد بلکه این مبلغ بابت هزینه‌های آماده‌سازی مکان هزینه می‌شود و هر مقدار مازادی که از 40 میلیون تومان در حساب خود مردم باقی ماند به خودشان برگشت داده می‌شود؛ این 40 میلیون تومان در حساب دولت نیست بلکه در حساب مسدودی به نام فرد متقاضی واجد شرایط است.

,

علیزاده در مورد زیربنای هر واحد، اظهار کرد: زیربنا کاملا مشخص بوده و قطعات زمین به طور متوسط 200 متر با سطح اشغال 65 درصد در پنج طبقه است.

,

وی افزود: متقاضیان باید به شهرداری مراجعه کنند. شهرداری دستور تهیه نقشه به آن‌ها می‌دهد و بعد از آن به نظام مهندسی مراجعه کرده و مانند سایر افرادی که در شهر در حال ساخت و ساز هستند، متقاضیان مسکن ملی نیز کارهای اخذ پروانه و ساخت و ساز را پیگیری می‌کنند.

,

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: مگر می‌شود زمینی مشخص باشد اما میزان سطح اشغال و تعداد طبقات مشخص نباشد؟

,

علیزاده گفت: تمام شهرهای خراسان جنوبی شامل طرح مسکن ملی می‌شود.

,

واگذاری زمین به 3 هزار متقاضی

, واگذاری زمین به 3 هزار متقاضی, واگذاری زمین به 3 هزار متقاضی,

وی افزود: تاکنون حدود چهار هزار و 800 متقاضی مسکن ملی نسبت به واریز 40 میلیون تومان آورده اولیه اقدام کردند که برای حدود سه هزار نفر تاکنون زمین تخصیص و تحویل داده شده است.

,

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان این‌که افرادی که گلایه دارند خودشان پیگیری نکرده یا اطلاعات کامل در خصوص مسکن ملی ندارند، عنوان کرد: در شهر بیرجند برای 1325 متقاضی تحویل زمین انجام شده و تحویل زمین برای حدود 800 متقاضی باقی مانده که این هفته تحویل زمین انجام خواهد شد.

,

علیزاده اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر، تحویل زمین را انجام داده و برای یک یا دو شهری که تحویل زمین انجام نشده طی این هفته انجام و کار تحویل زمین تکمیل خواهد شد.

,

در مورد ثبت‌نام جدید مسکن ملی برای خراسان‌جنوبی نظر قطعی داده نشده

, در مورد ثبت‌نام جدید مسکن ملی برای خراسان‌جنوبی نظر قطعی داده نشده, در مورد ثبت‌نام جدید مسکن ملی برای خراسان‌جنوبی نظر قطعی داده نشده,

وی در مورد ثبت‌نام جدید در طرح مسکن ملی برای 18 استان کشور، گفت: در خراسان‌جنوبی برای تمام شهرها امکان ثبت‌نام جدید نیست بلکه شهرهایی که تاکنون ظرفیت قبلی اعلام نشده بود و برای شهرهایی که می‌توانیم تحویل زمین داشته باشیم انجام خواهد شد و تاکنون وزارت راه و شهرسازی نظر قطعی را به ما اعلام نکرده است.

,

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: ابتدای آغاز طرح مسکن ملی مجموع سهم خراسان جنوبی 2450 نفر بود اما 11 هزار و 500 نفر در استان ثبت‌نام کردند.

,

علیزاده افزود: چند برابر ظرفیت اولیه ثبت‌نام و تخصیص زمین در استان انجام شده است.

,

واگذاری زمین به صورت گروهی

, واگذاری زمین به صورت گروهی, واگذاری زمین به صورت گروهی,

وی در مورد ساخت و ساز توسط متقاضی، بیان کرد: بحث ساخت توسط متقاضی از ابتدا در این طرح مطرح بوده و وقتی واگذاری به صورت گروه‌های ساخت انجام می‌شود، خود متقاضی نسبت به ساخت اقدام می‌کند.

,

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: واگذاری زمین برای طرح مسکن ملی در خراسان جنوبی به صورت گروهی انجام شده و این نوع واگذاری مزایایی نسبت به واگذاری زمین به تعاونی‌ها دارد که برای مردم بهتر است.

,

علیزاده بیان کرد: یکی از مزایا این است که متقاضی طبق نقشه‌ای که خودش می‌خواهد نسبت به ساخت‌وساز اقدام می‌کند. دوم با ماده و مصالحی که خودشان می‌خواهند می‌سازند. سوم زیربنای در نظر گرفته به اختیار خودشان است. چهارم پیمانکار را خودشان انتخاب می‌کنند که همه این موارد حُسن است که اگر به صورت شرکت تعاونی ساخته شود این مزیت‌ها برای متقاضی وجود ندارد.

,

وی عنوان کرد: در ساخت مسکن ملی به صورت گروهی مانند این است که پنج نفر یک قطعه زمین را خریداری کرده و با هم نسبت به ساخت اقدام می‌کنند.

,

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: مدت زمان ساخت مسکن در طرح مسکن ملی به دست خود متقاضیان است.

,

علیزاده عنوان کرد: هدف راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی خانه‌دارشدن افراد فاقد مسکن است چراکه یک قطعه زمین که ارزش میلیاردی دارد را به صورت ۹۹ ساله و رایگان در اختیار پنج متقاضی قرار می‌دهد، تسهیلات نیز وجود دارد و فقط نیاز است متقاضی نسبت به دریافت زمین و تسهیلات اقدام و کار ساخت را آغاز کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه