اخبار داغ

ازسوی سیاست‌گذاران جشنواره مطرح شد؛

اعلام جزئیاتِ جشنواره «هنر زنده است»

اعلام جزئیاتِ جشنواره «هنر زنده است»
اعضای سیاست‌گذار و مجریان جشنواره «هنر زنده است» در نشستی به تشریح دستاوردها و نحوه‌ی برگزاری این جشنواره پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری جشنواره «هنر زنده است» با حضور بهروز غریب‌پور (رییس شورای سیاست‌گذاری و دبیر بخش تئاتر)، مازیار رضاخانی (مدیر جشنواره و عضو شورای سیاست‌گذاری)، کمال تبریزی (دبیر بخش سینما)، فردین خلعتبری (دبیر بخش موسیقی)، سیف‌الله صمدیان (نماینده بخش دیجیتال آرت) و حضور مجازی محمود کلاری (دبیر بخش دیجیتال آرت) و رضا کیانیان (عضو شورای سیاست‌گذاری) پیش از ظهر ۲۳ دی در پردیس تئاتر باغ کتاب تهران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نشست خبری, «هنر زنده است»,

بهروز غریب‌پور در ابتدای این نشست گفت: برای من بسیار لذت‌بخش است که جشنواره به گونه‌ای منعکس شده که همه شما دوستداران فعالیت‌های فرهنگی و هنری حضور گسترده‌ای در این نشست پیدا کرده‌اید. این نشست برای تبیین آن چیزی است که بر ما در این ماه‌ها گذشته است.

,

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره هنر زنده است، ادامه داد: ما روز گذشته خدمت آقای صالحی، آقای حسینی و دیگر مسئولان وزارت ارشاد بودیم‌ و‌ نکته فوق‌العاده‌ای که در این دیدار برای آقای وزیر وجود داشت این بود که بخش خصوصی بدون تکیه بر احکام انتصابی و پیشگام شدن یک وزارتخانه خاص، به صورت خودجوش یک جشنواره را راه‌اندازی کرده است. ما سعی کردیم در این دوران سخت و مسدود کننده آستین بالا بزنیم و کاری را بکنیم که فضای هنری نیاز دارد.

,

غریب‌پور یادآور شد: همانطور که می‌دانید تماشاخانه‌ها و سالن‌های سینما تعطیل‌اند و پل‌های پیش روی ما خراب شده و یا پل‌هایی که قابل اتکا به نظر می‌رسد، سست است. در این شرایط تجربه جدیدی را آغاز کردیم. اسفند سال گذشته آقای مازیار رضاخانی که فردی باتجربه در راه‌اندازی جشنواره‌های غیر دولتی است، پیشنهاد این جشنواره را به من داد و از آن زمان مشغول بودیم تا نهادی را در بخش خصوصی با حمایت معنوی وزارت ارشاد راه‌اندازی کنیم. این جشنواره جامع حرکتی است که از درون خانواده هنرمندان برخاسته و امیدوارم شما در پوشش خبری آن کمک کنید تا موفق شویم.

,

کمال تبریزی (دبیر بخش فیلم جشنواره) نیز در ادامه این نشست گفت: ما و گروه دوستانی که در این جشنواره حاضر هستند، همه در حال کاری هستیم که فکر می‌کنم نتیجه آن نسبت به جشنواره‌های دیگر متفاوت باشد.

,

وی ادامه داد: تمرکز ما در بخش سینما روی جوان‌هاست. استعدادهایی که شاید نتوانند در جشنواره‌های دیگر دیده شوند، البته این به معنای آن نیست که کسان دیگر نمی‌توانند در این رویداد شرکت کنند. ما قطعا حضور پیشکسوتان را هم پذیرا هستیم.

,

تبریزی در ادامه بیان کرد: سعی ما این است که کمتر به رقابت بپردازیم و بیشتر روی بررسی فیلم‌ها تمرکز کنیم. این جشنواره فرصتی برای نمایش آثار است. اخیرا بعد از سال‌ها مشخص شد که یکی از فیلم‌های من نباید به توقیف می‌رفت. در صورتی که اگر فرصت نمایش به آن داده می‌شد این همه سال توقیف نمی‌شد.

,

این کارگردان در ادامه گفت: عدم نمایش خیلی از فیلم‌هایی که توسط هنرمندان ساخته می‌شود، سوءتفاهم است. ما باید به فیلم‌ها امکان نمایش دهیم تا بتوانند که حرف خود را مطرح کنند.

,

بهروز غریب‌پور در ادامه بیان کرد: به رضا کیانیان گفتم که من باید ممنون کرونا باشم که سبب شد تا بعد از نیم قرن با او که هم‌دانشگاهی بودم، کار کنم.

,

«رضا کیانیان» عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره هم در ادامه این نشست با بیان اینکه «امیدوارم در قرن آینده هم باهم کار کنیم» ابتدا از بدخلقی که پیش از آغاز نشست با یک خبرنگار داشت عذرخواهی کرد و گفت: کاش شما هم کاری نکنید که آدم بدخلق شود!

,

کیانیان در ادامه با اشاره به دلیل پیوستن خود به جشنواره هنر زنده است که اکنون موتورش روشن شده است، گفت: این جشنواره اجازه می‌دهد کسانی واردش شوند که هیچ وقت دیده نمی‌شوند. چقدر گروه زیرزمینی موسیقی داریم که هیچ کار خلافی انجام نمی‌دهند و بی‌خودی اسم‌شان زیرزمینی شده؟ یا چه تعداد بچه‌های جوان تئاتر در شهرستان داریم که جایی جز جشنواره فجر برای دیده شدن ندارند؟ یا بچه‌های جوانی که فیلم کوتاه می‌سازند و دیده نمی‌شوند.

,

این بازیگر سینما و تئاتر ادامه داد: جز این طیف بزرگ، بخش دیگری به نام دیجیتال آرت هم وجود دارد که کارهای بسیار زیاد و خوبی در آن انجام می‌شود. آنها که هیچ جایی برای دیدن شدن‌شان وجود ندارد. من به این دلیل به این جشنواره پیوستم چون اینجا جایی است که آنهایی که نمی‌توانند دیده شوند، فرصت دیده شدن دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه