اخبار داغ

رئیس کمیته امداد امام(ره) در گفت‌وگو با دانا:

افزایش مستمری مددجویان را به مجلس پیشنهاد داده‌ایم/ پایان سال؛ موعد تحویل ۴۳ هزار واحد مسکونی به نیازمندان

افزایش مستمری مددجویان را به مجلس پیشنهاد داده‌ایم/ پایان سال؛ موعد تحویل ۴۳ هزار واحد مسکونی به نیازمندان
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: پیشنهاد‌هایی درباره افزایش میزان مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از سوی این نهاد به مجلس ارائه شده و منتظر پاسخ مجلس هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروزه مشکلات مالی و اقتصادی در کشور به نقطه اشتراک آحاد و طبقات مختلف جامعه تبدیل شده است؛ به گونه‌ای که بخشی از طبقات متوسط جامعه که تا یکی دو سال گذشته می‌توانستند سهل و سخت دخل و خرج زندگی را با هم رتق و فتق کنند، در این روزها با مشکل ناهمخوانی دخل و خرج مواجه شده‌اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
اقشار کم‌برخوردار چگونه روزگار می‌گذرانند؟!
, اقشار کم‌برخوردار چگونه روزگار می‌گذرانند؟!, اقشار کم‌برخوردار چگونه روزگار می‌گذرانند؟!,
 
,
در این اوضاع نابسامان اقتصادی ناخودآگاه سوالی که ذهن را درگیر می کند این است که اقشار کم برخوردار جامعه در این آشفته‌بازار گرانی‌ها که معیشت قاطبه مردم کشورمان با مشکل و مشقت فراهم می‌شود، چگونه روزگار می‌گذرانند؟
,
 
,
از مقوله تغذیه و معیشت و مشقت فراهم نمودن هزینه ضروریات زندگی که بگذریم، آسایش مردم، به ویژه اقشار کم برخوردار جامعه که هر یک به نحوی مغلوب هزینه‌های کمرشکن زندگی شده‌اند، هم دستخوش تغییر و تحول شده است. 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
ساده‌تر آنکه خانواده‌های بی‌سرپرست و یا بدسرپرست و حتی خانوارهایی که سرپرست آنان متاثر از بیماری یا حادثه‌ای خانه نشین و زمین‌گیر شده است، گذشته از مشکل تامین تغذیه و معیشت، با معضل تهیه مسکن هم دست و پنجه نرم می‌کنند. 
,
 
,
قشر مورد بحث غالبا مستأجر و اجاره نشین هستند؛ ناگفته پیداست که موج سهمگین تورم مسکن ابتدا به ساکن غالب خانواده‌های ایرانی، خاصه اقشار کم برخوار را آماج حملات و تبعات منفی خود قرار داده است که شاهد مثال این مدعا ویدئوهای متفاوتی است که در فضای مجازی از مسکن و معیشت مردم منتشر و دست به دست شده‌اند. 
,
 
,
در این میان تصور کنید که حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله هم مزید بر علت شوند و بر شدت و حدت مصائب و معضلات اجتماعی خانواده‌ها بیفرایند.
,
 
,
مصداق چنین حالتی روزگار امروز مردم زلزله زده سرپل ذهاب کرمانشاه است که از روز ۲۱ آبان۹۶ تا کنون با تبعات این بلیۀ آسمانی دست به گریبانند؛ همچنین مردم سیل زده خوزستان و سایر نقاط کشور که هریک حکایتی از بی‌مهری‌ها دارند.
,
 
,
با این اوصاف خبرنگار خبرگزاری دانا با هدف آگاهی از آخرین وضعیت ساخت و تحویل مسکن مردم زلزله زده کرمانشاه، همچنین آگاهی از اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه مستمری خانواده های تحت پوشش این نهاد و طرح سوال در خصوص افزایش مستمری‌ها با رئیس کمیته امداد(ره) به گفت و گو پرداخت.
,
 
,
 
,
تأییدیه مجلس؛ هفتمین خوان افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد 
, تأییدیه مجلس؛ هفتمین خوان افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد ,
 
,
«سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درپاسخ به این پرسش که « با توجه به افزایش نرخ تورم و تبعات حاصل از گرانی های اخیر، آیا برنامه ای در دست اقدام دارید که بر اساس آن مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد افزایش داشته باشد؟»، اظهار کرد: پیشنهاد‌هایی درباره افزایش میزان مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از سوی این نهاد به مجلس ارائه شده و منتظر پاسخ مجلس  هستیم.
, «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ , «سید مرتضی بختیاری»,
 
,
 
,

, ,
 
,
با این وجود انتظار می‌رود که مجلس شورای اسلامی با اولویت‌بخشی به پیشنهادهای کمیته امداد امام خمینی(ره) موجبات افزایش مستمری خانواده‌ای تحت پوشش این نهاد انقلابی را فراهم نماید که بجز وظیفه قانونی ، تکلیف شرعی نیز بر ذمه نمایندگانی است که تنها امید خانوارهای کم‌برخوردار هستند.  
,
 
,
رئیس کمیته امداد امام (ره) در پاسخ به سوال دیگر "دانا: که درباره آخرین اقدامات این نهاد در حوزه ساخت و تحویل مسکن به مردم زلزله زده کرمانشاه، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در مناطق آسیب‌دیده از زلزله کرمانشاه، ۵ هزار و ۵۰۰ واحدِ ۱۰۰درصد تخریب را کمتر از یک سال در این استان تحویل داده است.
,
 
,
وی در ادامه افزود: تعهدات کمیته امداد امام خمینی(ره) در مناطق سیل‌زده کرمانشاه تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بود که توانست به تعهدات خود عمل کند.
,
 
,
بختیاری در خاتمه اظهاراتش خبر داد: تا پایان سال جاری ساخت مسکن نیازمندان و آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی در سراسر کشور به ۴۳ هزار واحد مسکونی خواهد رسید.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه