اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

استقلال کشور از برکات انقلاب اسلامی است

استقلال کشور از برکات انقلاب اسلامی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت: استقلال کشور از برکات انقلاب اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی در جلسه شورای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان اظهار داشت: بیش از 50 میلیون نفر از جمعیت کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دنیا آمده تاریخ را ندیده‌اند که باید تاریخ کشور برای ان‌ها تبیین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه فرمودند 40 سالگی انقلاب اسلامی را با 40 سالگی انقلاب‌های بزرگ دنیا مقایسه کنید.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه طی 40 سال اول انقلاب اسلامی، موانعی مانند جنگ تحمیلی، بایکوت سیاسی، جنگ اقتصادی و تحریک گروهک‌ها را داشتیم، افزود: با وجود همه این موانع، تاریخ پرافتخاری را در این 40 ساله نظام مقدس تجربه کردیم.

,

وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی کشور با وجود مشکلات معیشتی و تمام سختی‌ها اصلاً قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، تصریح کرد: اینکه شرایط کشور قبل از انقلاب چگونه بود باید تبیین کنیم زیرا دستاوردهای بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف به دست امده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به خاطرات رجال دوره پهلوی گفت: با وجود اینکه آن‌ها در بیان خاطرات خود، ملاحظاتی کرده‌اند اما در این خاطرات آمده که برای انتخاب وزیران باید انگلیس نظر می‌داد و برای انتخاب نخست‌وزیر باید حتما خود آمریکا نظر می‌داد و محمدرضا شاه برای جابه‌جایی نخست‌وزیر، شخصاً به آمریکا رفت و اجازه گرفت و این یعنی کشور در آن زمان، استقلال نداشت.

,

وی با بیان اینکه امروز استقلال و آزادی در کشور داریم، اظهار داشت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی 46 هزار مستشار آمریکایی وجود داشت که برنامه و بودجه و اقتصاد کشور را مدیریت می‌کردند و ساواک نیز زیر نظر آن‌ها بود اما امروز در منطقه غرب آسیا و مقداری شعاع وسیع‌تر از آن هیچ تصمیم درست سیاسی بدون نظر ایران امکان ندارد.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه امروز شعار «مرگ بر آمریکا» مخصوص ایران نیست، خاطرنشان کرد: 4 کشور آمریکای لاتین در بیخ گوش آمریکا شعار مرگ بر آمریکا دادند.

,

وی با اشاره به عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز کرد: در گذشته هر کسی وارد این کشور شده، بخشی از خاک ما جدا شده اما در جنگ تحمیلی 44 کشور هم به کمک عراق آمدند اما مردم ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این کشور در اشغال دشمن بماند.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه محمدرضا را دیگران مدیریت می‌کردند، افزود: امروز اگر اشتباهی کنیم عواقب آن بر عهده خودمان است و این معنای استقلال است.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: در مورد آزادی هم اخیراً سازمان ملل متحد اعلام کرده که ایران، امن‌ترین کشور در منطقه است و این در حالی است که آمریکا در اطراف ما پایگاه‌های نظامی بسیاری دارد و منطقه را تبدیل به جهنم کرده است.

,

وی با اشاره به شاخص های انقلابی گری، گفت: انقلابی بودن یعنی اینکه فقط در خط ولایت قرار بگیریم.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، الگوی ما هستند، گفت: حق نداریم یک قدم جلوتر و یک قدم عقب‌تر از ایشان حرکت کنیم.

,

وی با بیان اینکه طلبه فقط باید در خط ولایت قرار گیرد، اظهار داشت: در شان طلبه نیست که خودش را خرج این حزب و آن حزب کند زیرا این کار، اشتباه است.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران از برکات نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سازماندهی شد.

,

وی تصریح کرد: امروز بیش از 80 درصد جلسات بانوان به صورت آموزشی، معرفتی، دینداری و احکام شده که این به برکت فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه