اخبار داغ

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

تلاش دشمن این است که دستاوردهای نظام را کوچک و مشکلات را بزرگ نشان دهد

تلاش دشمن این است که دستاوردهای نظام را کوچک و مشکلات را بزرگ نشان دهد
علیرضا اعرافی گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند دستاوردها را کوچک و سختی‌ها و مشکلات را بزرگ نشان دهد تا بتواند به مطامع خودش برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و امام جمعه میبد عصر امروز در یادواره 500 شهید شهرستان میبد گفت: مردم روز گذشته به رغم شرایط سخت کرونایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با شکلی نو و قالبی متفاوت حضور زیبا و بسیار پرافتخاری در صحنه انقلاب و تداوم بخشی راه شهدا داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: با وجود مشکلات و تنگناهایی که هست، ملت بزرگ ایران باز هم عظمت خود و عمق بینش و بصیرت خود را به رخ جهانیان کشاند و این نشان داد که بعد از 42 سال همچنان دریاری خروشان ملت ایران زنده است و همچنان جوانان نسل سوم و چهارم ما راه شهیدان را ادامه خواهند داد. مردم نشان دادند که در صحنه حضور دارند و آماده اقدام و عمل برای کشور و انقلاب هستند.

,

امام جمعه میبد اظهار داشت: بعد از عصر رنسانس و تهاجم غرب به همه فکر و فرهنگ شرق و جهان اسلام، مفسران اسلام سه قرائت و تفسیر از اسلام ارائه کردند و امام و انقلاب اسلامی قرائتی نو متفاوت از دو قرائت دیگر ارائه کردند.

,

اعرافی خاطرنشان کرد: یک قرائت اسلام انفعالی و هضم شده در فرهنگ غربی اسلام فردگرا اسلام منهای مبارزه و انقلاب و تلاش و جهاد در راه خدا بود؛ اسلامی که در مقوله‌های فردی و منهای مبارزه و نظامات اجتماعی اسلامی خلاصه می‌شد. در جای جای جهان اسلام طی یکی دو قرن اخیر شاهد کسانی بودیم که اسلام را کنار نگذاشتند اما قرائت به ظاهر روشنفکر مأبانه و به دور از درون‌مایه جهانی و عمق انقلابی داشتند.

,

وی اضافه کرد: قرائت دوم از اسلام یک قرائت سنتی غلط و تحجرمأب و تأکیدکننده بر یک عناصری و بی‌توجه به عناصر بسیار قوی اسلام در انطباق با زمان پاسخگویی به عصر و تحولات فزاینده جهان معاصر بود این هم یک قرائت متحجرانه‌ای بود که اوج آن را در دهه‌های اخیر و دهه اخیر در قرائت طالبان و داعش دیدیم.

,

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: اما آن قرائتی که در سال 42 در فیضیه قم توسط امام فریاد زده شد قرائتی سالم و دقیق بود و این رویکرد از اسلام هم بر عناصر عبادی اسلام و هم بر عناصر جهاد و جامعه و حکومت الهی تأکید می‌کرد.

,

اعرافی تأکید کرد: در این نگاه عمیق و جامع امام هم اسلام دین عبادت و بندگی است هم دین قدرت و تمدن‌ساز است، در رویکرد امام اسلام تمدن‌آفرین و وحدت‌بخش و دارای حکومت است؛ اسلام در برابر ظلم و ستم و استکبار به قیام فرا می‌خواند اما هم‌زمان این اسلام عقلانی و دارای حکمت است و به ارزش‌های اخلاقی احترام می‌گذارد و همه عناصر سازنده اسلام در این قرائت جمع شده است.

,

وی تصریح کرد: این قرائتی بود که شهیدان سرافراز پای آن جان دادند و این قرائت چیزی بود که از عاشورا برخاست و در عصر ما ناباورانه قیامی بزرگ را رقم زد در حالی که هیچ کس تصور آن را نمی‌کرد.

,

امام جمعه میبد یادآور شد: دهه 50 دورانی بود که همه تئوری‌های غربی می‌گفت پایان عصر دین فرا رسیده است و هیچ‌کس تصور نمی‌کرد از درون قم و دل مدرسه فیضیه توسط یک مرجع تقلید پرچمی برافراشته شود که سخنی نو بیان کند و این برای تئوری‌های آن زمان قابل تصور نبود.

,

اعرافی گفت: امروز ایران یک ابراقدرت است اما نه مانند ابرقدرت‌هایی که بر سلاح‌های شیمایی و اتمی و اشغال و تجاوز تکیه کرده‌اند، نه ابرقدرتی مانند آمریکایی که طی 70-80 سال اقتدارش، 100 جنگ و اشغال در پرونده خود ثبت کرده است. ابرقدرتی ایران و حضور ایران در یمن و سوریه و سایر نقاط عالم، حضور نظامی و حضور فشار و خشنونت و زور نیست، بلکه حضور فکر و اندیشه ناب است.

,

وی افزود: من به عنوان یک طلبه ناچیز شاید 100 کشور دنیا را دیده باشم، شاهد بودم که در همه جا این فکر تمدنی و این رویکرد آسمانی و این گرایش عطیم انقلاب اسلامی خریدار دارد؛ 10 هزار کیلومتر آن طرف‌تر ما، در فلان کشور آفریقایی میلیون‌ها آدم برای انقلاب اسلامی جان می‌دهند و امروز هم آماده جانفشانی هستند و این به برکت خون شهیدان و افتخار نظام اسلامی است. نام ایران را به بزرگی می‌برند و در برابر شهدا و انقلاب اسلامی ایران ابرازر خضوع می‌کنند و این افتخاری برای ملت ایران است.

,

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ما این راه را با سختی‌ها و فشارها طی کرده‌ایم عنوان کرد: هفت رئیس‌جمهور پلید آمریکا آمدند و تمام توان یک قدرت بزرگ جهانی را برای تسلیم مردم ایران و برای شکستن جبهه استوار انقلاب اسلامی به کار گرفتند اما نورانیت و معنویت و معرفت مردم و فکر بزرگ جوانان ایران اسلامی همه را به زمین زد که آخرینش ترامپ بود که به زباله‌دان تاریخ پیوست.

,

اعرافی اظهار داشت: امروز ما با مشکلاتی دست و پنچه نرم می‌کنیم اما با روحیه جهادی و انقلابی می‌توان بر همه مشکلات فائق آمد. روحیه انقلابی یعنی در برابر دشمن استوار و مقاوم باشیم و روح تسلیم و سازش در برابر دشمنان بی‌عهد و پیمان را از خودمان دور بداریم و کمر همت را برای خدمت به مردم ببندیم.

,

وی تأکید کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند دستاوردها را کوچک و سختی‌ها و مشکلات را بزرگ نشان دهد و عقیده و اخلاق را از جوانان بگیرد تا بتواند به مطامع خودش برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه