اخبار داغ

دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن:

روحانی برای مقابله با بدزبانی اول از خودش شروع کند/ادبیات منقلی در هیچ سطحی پذیرفته نیست

روحانی برای مقابله با بدزبانی اول از خودش شروع کند/ادبیات منقلی در هیچ سطحی پذیرفته نیست
حجت الاسلام روانبخش گفت:وقتی رئیس جمهور القاب چون بی عقل و بی شعور و نفهم و بی شناسنامه در قبال مردم به کار می برد نباید انتظار ادبیات فرهیخته ای هم داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام قاسم روابخش از فعالین سیاسی استان یزد و دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به واکنش روحانی به شعارعلیه وی در اصفهان اظهار کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در خصوص اینکه بدگویی وبد زبانی باید در جامعه جمع شود فرمودند مخاطب ایشان عام است و روی صحبت ایشان به شخص خاص نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: بد گویی و بد زبانی از سمت هرکسی چه رئیس جمهور، چه نماینده مجلس، چه یک نویسنده و تحلیلگر و حتی مردم عادی پذیرفته و پسندیده نیست چراکه این ادبیات زشت جامعه را در برمی گیرد و دولت و رئیس جمهور نباید فرمایش رهبری را تنها یک سویه به نفع خود مصادره کنند.

,

حجت الاسلام روان بخش با بیان اینکه اگر مسئولین به دنبال جمع شدن بدگویی وبدزبانی در جامعه هستند اول باید از خودشان شروع کنند گفت: اگر نگاهی به روسای جمهوری گذشته شود در طول تاریخ این انقلاب هیچ رئیس جمهوری بدزبان تر از رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازهم نبوده و نیست و نمی توان وقتی یک رئیس جمهور القاب چون بی عقل و بی شعور و نفهم و بی شناسنامه در قبال منتقدان و مردم به کار می برد که در شان یک رئیس جمهور نیست نباید انتظار داشت در قبال آن با ادبیات فرهیخته ای از وی یاد کنند.

,

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با عنوان اینکه اگر باب بدزبانی در جامعه ای پهن شد نمی توان به سادگی بساط آن را جمع کرد افزود: شکی نیست وقتی کارشناس یک برنامه تلویزیون تحت فشار روانی خواسته یا ناخواسته تعبیری را علیه رئیس جمهور به کار می برد که اصلا هم پسندیده نیست نباید فراموش کرد پیش از آن، این ادبیات منقلی را رئیس جمهور علیه ارکان نظام به کار برد و آن را باب کرد.

,

وی با بیان اینکه علیرغم فشارهایی اقتصادی و ناکارآمدی که در دولت  دوازهم دیده شد مردم همیشه سعه صدر از خود نشان داده اند و در بحرانی ترین زمان ها پشتیبان رهبری و مملکت خود ایستاده اند عنوان کرد: آنچه در اصفهان اتفاق افتاد زشت تر از ادبیات رئیس جمهور علیه منتقدان و مردم نبود و لذا توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مراقبت در زبان به همه احاد مردم و مسئولان است.

,

روان بخش با بیان اینکه نکته قابل تامل تر اینکه اینگونه اتفاقات زمینه ساز مظلوم نمایی مسئولان دولتی در پایان عمر دولت و فرار از پاسخگویی ان ها می شود گفت: اگر مسئله توهین به رئیس جمهور برای مسئولان دولت مهم بود پیش از این افرادی سرشناس بارها با ادبیات به مراتب زشت تر و بدتر به رئیس جمهور توهین کردند چگونه است که در خصوص آن اقدامی و دستوری صادر نشد؟! مگر در توهین و اهانت خوب بد وجود دارد؟ و لذا جامعه اصلامی می طلبد از این گونه رفتارها در همه سطوح به دور باشد.

,

وی در پایان با بیان اینکه مطمئنا وحشت دولت از فراگیر شدن چنین رفتارهای بیشتر از خود بدگویی و بدزبانی است گفت: انتقادها به دولت و رئیس‌جمهور چیز جدیدی نیست و موضع گیری در خصوص معدود افراد جوانی که هیجانی دست به اقدامی می زنند بیشتر از آنکه از جایگاه رئیس جمهور دفاع کند، زمینه مظلوم نمایی و فرار از عملکرد ضعیف در این هشت سال را فراهم خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه