اخبار داغ

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

بنیاد شهید پیگیر مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در سی سخت باشد

بنیاد شهید پیگیر مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در سی سخت باشد
آذر صفایی نیا با اشاره به ظرفیت های مختلف استان برای پیشبرد ارزش های دفاع مقدس گفت: بنیاد شهید پیگیر مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در سی سخت باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس صبح امروز جلسه نشست شورای هماهنگی ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان و مدیران کهگیلویه وبویراحمد در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با گرامی داشت یاد و نام شهدا گفت: در طول سال ۲۲۵ برنامه برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس  از سوم خرداد تا پایان سال باید اجرا می شد که با تعامل با دستگاه ها و استانداری همه آنها به صورت فیزیکی و مجازی برگزار شد

آسمند در ادامه با بیان اینکه گزارش گیری سازمان ها و ادارات در حوزه دفاع مقدس ضعیف است، گفت: در استان تلاش و فعالیت در حوزه دفاع مقدس وجود دارد اما گزارش کارها ضعیف است، سازمان ها در حوزه تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس،  خانواده های شهید ایثارگر و جانباز تاریخ شفایی  آنها را از دوران کودکی تا امروز جمع آوری کنند.

وی  در ادامه به همکاری سازمان ها در حوزه تهیه و تدوین اسناد دفاع مقدس که بالغ بر ۳۰۰ مورد است اشاره کرد و گفت: انعکاس ارزش های دفاع مقدس برای نسل آینده ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری استان در این نشست به ظرفیت های مختلف استان برای پیشبرد ارزش های دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: آموزش و پرورش مخاطب مهمی دارد و دستگاه مادر و اثر گذار است، بنابراین تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس در بستر شاد کفایت نمی کند.

صفایی در ادامه به آموزش های تئوری آموزش و پرورش اشاره کرد و اینکه در کنار ان مهارت های فنی و حرفه ای گنجانده شد، گفت: با نگاه مستند سازی و گزارش کار به مقوله دفاع مقدس نگاه نشود.

این مقام مسئول در ادامه به جشنواره اسوه های صبر و اینکه تجمعی بدون هماهنگی ستاد کرونا صورت نگیرد، گفت: برنامه ها در حوزه دفاع مقدس با هماهنگی ستاد کرونا باشد تا برنامه ها تحت شعاع قرار نگیرد.

وی به تدوین دانش نامه دفاع مقدس و اینکه از ظرفیت دانشگاه یاسوج استفاده شود، گفت:  روز جانباز و روز شهید را در پیش رو داریم و باید با  برنامه ریزی ها از افراد و اشخاص تجلیل صورت  گیرد  و گزارش آن داده شود.

صفایی در ادامه به انتصاب فرزندان ایثارگر و شهدا در استانداری اشاره داشت و گفت: بنیاد شهید در کنار تلاش ها در سی سخت مجددا وضعیت خانواده های شهید و جانباز و ایثارگر را در شهر سی سخت پیگیری داشته باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

داربام در این جلسه با بیان اینکه در دولت ۴۷ هزار  و ۸۰۰ سرکشی به خانواده شهدا صورت گرفته  و استانداری استان بالای ۳ هزار سرکشی داشته است، گفت: برنامه سال جاری بحث چهلمین سالگرد دفاع مقدس بود که توسط دستگاه اجرایی دنبال شد

وی با بیان اینکه تعامل های اجرایی با نیروهای نظامی و انتظامی در حوزه ایثارگران وجود دارد, گفت: در پست ها همطرازی، تبدیل وضعیت همسران و فرزندان ایثارگران، مالیات با حداقل ۱۲ ماه سابقه، معافیت ۳۰ درصد شهریه، ادامه خدمت تا ۳۵ سال رزمندگان، ماباالتفاوت  سوابق بیمه ای رزمندگان در دولت فعلی پیگیری شد.

,
,
,

داربام به خدمات مسکن  فرزندان جانبازان  موتفی که پیشنهاد شده است، گفت: بحث انتقال فرزندان ایثارگر که محدودیت ۲۵ درصد داشته و حذف شد پرداخت و گفت آنها به زادگاه ها خود انتقال داده خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه