اخبار داغ

یزد شهر حبیبان خدا

بازاریان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی ، افسران واقعی جنگ اقتصادی

بازاریان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی ، افسران واقعی جنگ اقتصادی
#حبیب-خدا عنوانی زیبا که برخی از کاربران شبکه های مجازی به ویژه توئیتر ایجاد و این کاسبان و اصناف منصف و مومن و متعهد بازار را به دیگر همشهریان خودشان معرفی میکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، در ایام انتهایی سال برخی از کاربران شبکه های مجازی به ویژه توئیتر با ایجاد هشتک #حبیب-خدا با معرفی  اصناف وبازاریان متعهد شهریزد این الگوها را به مردم معرفی کرده اند؛ اقدام ارزشمندی که علاوه بر اینکه الگوهای واقعی را در بازار امروزی به جامعه معرفی میکند باعث می شود عاملی برای انگیزه بخشی به کسبه ای  باشد که در این شرایط سخت اقتصادی در کنار مردم هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  یزدرسا,

در شرایطی که کرونا و مشکلات اقتصادی فشار سنگینی به اکثر اقشار جامعه وارد کرده و اصول اخلاقی به نظر میرسد کمرنگ شده است اما هستند افرادی که حاضر نیستند به خاطر مقداری سود بیشتر، عاملی برای فشار بیشتر به مردم باشند.

,

خوشبختانه تعداد این حبیبان خدا در استان یزد کم نیست و از قدیم بازاریان یزد جز خوشنامان بازارهای کشور بوده اند و هنوز هم نام یک یزدی در بازارهای کشور اعتبار دارد اما علت این خوشنامی را حاج محمد رضا بهشتی یکی از کسبه قدیمی و خیر یزدی در گفتگو با یزدرسا اینگونه بیان کرد: در بازار اصلی یزد پنج حوزه علمیه از قدیم دایر بوده و به همین علت بازاریان رابطه ویژه ای با بسیاری از روحانیون داشته اند و از آنها مباحث ومسائل مربوط به کسب وکار را فرامی گرفتند .

,

بهشتی ادامه داد: همچنین اکثر بازاریان یزدی قبل از اینکه مغازه های خود را باز کنند در کلاسهای درس حوزه های علمیه که مربوط به فقه بازار بوده  شرکت کرده و این مفاهیم را مستقیم فرامی گرفتند.

,

در همین رابطه نقش بی بدیل و انکاپذیر روحانیون یزدی در همراهی وسازماندهی بازاریان غیرقابل انکار می باشد و افرادی مانند سومین شهید محراب و آیت الله سید جواد مدرسی در گذشته جز روحانیون شناخته شده یزدی بودند که به خوبی قدرت وتوان بازار را به سمت توسعه اسلام وشهر هدایت و فرهنگ کمک به هم نوع را در بازاریان یزدی نهادینه کردند.

,

در همین رابطه غلامرضا حسن پور رئیس یزدی سازمان بسیج اصناف وبازاریان کشوردر گفتگو با یزدرسا، با بیان اینکه بازاریان متولیان اصلی آموزش مکاسب و فقه بازار هستند، گفت: الحمدلله این کلاس‌ها در حال جا افتادن است و کار در زمینه فقه بازار در اختیار خود بازاریان است و بسیج اصناف هم در این زمینه به نقش مدیریتی مشغول است.

,

وی با بیان اینکه  در جنگ اقتصادی بازار نفس هایش به شماره افتاده، ولی هم چنان پا در رکاب ولایت ایستاده تصریح کرد: وظیفه ما در بازار اکنون رعایت حال مردم است و افسران جنگ اقتصادی در حقیقت  فعالان اقتصادی بخش خصوصی هستند و ما به عنوان بسیج و سپاه از این قشر حمایت می‌کنیم.

,

در مجموع اینکه  میتوان گفت  در حال حاضر بازاریان نقش بی بدیلی در کنترل نابسامانی های اقتصادی کشورایفا میکنند و آنها افسران جنگ اقتصادی همه جانبه ای هستند که دشمن در سایه بی تدبیری برخی از مسئولین در حال انجام است و اگر اصول و اهداف اسلامی به درستی برای این قشر تبیین شود اثرات بسیار مثبتی خواهد داشت که همه جامعه از آن برخوردار خواهد شد وبه همین علت همه جامعه امیدوار هستند این فرهنگ  قشنگ هرروز گسترش یافته و این حبیبان خدا هر روز تعدادشان بیشتر شودکه  البته لزوم چنین اتفاقات مثبتی حمایت مسئولین از فعالین اقتصادی می باشد.

,

 در ادامه تعدای از توئیت هایی که همشهریان یزدی در توئیتر منتشر  کرده اند ببیند و با این مردان واقعی بازار بیشتر آشنا شوید.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه