اخبار داغ

موانع تولید از نگاه تولیدکنندگان؛

نوسان ارز، نقدینگی و صدور مجوز، به مثلث برموداری تولید تبدیل شده است

نوسان ارز، نقدینگی و صدور مجوز، به مثلث برموداری تولید تبدیل شده است
به گفته تولیدکنندگان، سه عامل نوسانات ارز، کمبود نقدینگی و هزینه های بالای صدور مجوز، سه عامل رکود تولید هستند. سه ضلعی که گویی همچون مثلث برمودا انگیزه و توان تولیدگران را می‌بلعد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سال گذشته به نام جهش تولید نامگذاری شده بود اما موانعی باعث شد تا شیرینی این شعار به کام مردم نشود. به همین دلیل امسال به نام پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شد تا تولیدکنندگانی که از دل مردم هستند راحت تر بتوانند برای تولید کار کنند. اما برای شناسایی این موانع به سراغ خود تولید کنندگان رفتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

نوسانات ارز و تاثیر آن بر تهیه مواد اولیه

, نوسانات ارز و تاثیر آن بر تهیه مواد اولیه, نوسانات ارز و تاثیر آن بر تهیه مواد اولیه,

تکلوی مدیرعامل کارخانه کت و شلوار و پوشاک که ۱۰ سال در زمینه تولید فعالیت می کند، در این رابطه به خبرنگار ما گفت: به دلیل نوسانات بازار ارز، متاسفانه با کمبود مواد اولیه روبرو هستیم.

,

تکلوی خاطرنشان کرد: متاسفانه در این شرایط اداره مالیات اقدام به دریافت مالیات کرده و اتحادیه نیز هیچ نقش موثری در این که بتواند این روند را کُند کند ایفا نکرده است.

,

فرحناز تاج الدینی متولد ۴۶ یکی از معلولان ضایع نخاعی و مدیر یک مجموعه تولیدی پوشاک که نیروهای تحت پوشش وی نیز ۴ نفر معلول ضایع نخاعی کمری و دو نفر ضایع نخاعی گردنی هستند، نوسانات بازار و  قیمت بالای پارچه و مواد اولیه را از عوامل تاثیرگذار تورم تولید بر شمرد و گفت: تلاش کردیم که بتوانیم بازار را در دست بگیریم اما تورم و اوضاع نابسامان اقتصادی که پیش آمد مجبور شدیم در قبال قراردادی که با مشتری بسته بودیم اقدام به خرید پارچه گران کنیم و این امر باعث شد تا سود  به صفر برسد.

,

کمبود نقدینگی مانع ادامه کار

, کمبود نقدینگی مانع ادامه کار, کمبود نقدینگی مانع ادامه کار,

احسان غنچه پور  مدیرعامل شرکت تولیدی مواد پلیمری اظهار کرد: تمام سرمایه اولیه برای راه اندازی شرکت را از هزینه شخصی داده ام اما برای صادرات محصول نیاز سرمایه در گردش برای توسعه کارمان داریم.

,

این مدیر شرکت دانش بنیان ابراز کرد: برای اینکه کارمان سرپا بماند مجبور شدیم وام بگیریم اما اگر سیستم اداری با مهربان نباشد نمی توانیم کارمان را ادامه بدهیم.

,

غنچه پور تشریح کرد: برای آنکه بیمه شویم نیاز به توسعه فضای کاری و ایجاد انبار داریم که هزینه آن بسیار بالاست.

,

هزینه بالای صدور مجوز مانع شروع تولید

, هزینه بالای صدور مجوز مانع شروع تولید, هزینه بالای صدور مجوز مانع شروع تولید,

محمدعلی احمدی نژاد مدیرعامل شرکت نیکان کلید بوتیا با بیان اینکه تولید سالانه این شرکت هم اکنون ۲۰ دستگاه سکسیونر در سال است، اظهار کرد: در صورت رفع موانع این شرکت قادر به تولید ۵ دستگاه در روز را دارد.

,

احمدی نژاد با بیان اینکه مهمترین مانع تولید صدور مجوزها می باشد، تصریح کرد: پژوهشگاه نیرو برای صدور مجوز، هزینه زیادی از ما درخواست کرده است که از عهده پرداخت آن بر نمی آییم.

,

نادر نخعی که یک واحد تولیدی پرورش ماهی در نزدیکی شهر کرمان دارد هم در این خصوص گفت: اگر فردی تصمیم به راه اندازی مرکز پرورش ماهی داشته باشد در شرایط کنونی باید مبلغی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه صرف کند.

,

نخعی اذعان کرد: برای راه اندازی یک واحد تولیدی متاسفانه مراحل صدور مجوز بسیار سخت و طاقت فرسا است، پیش از این صدور این مجوزها در حیطه اختیارات سازمان جهاد کشاورزی بود و به راحتی انجام می شد.

,

این کارآفرین نمونه مطرح کرد: در حال حاضر این وظیفه برعهده نظام مهندسی کشاورزی است که آئین نامه های دست و پا گیری دارند و تنها سد راه تولیدکنندگان برای رونق تولید هستند.

,

وی ادامه داد: این وضعیت تنها مختص کسانی نیست که تصمیم به راه اندازی مرکز تولیدی دارند بلکه تولیدکنندگان با سابقه چندین ساله هم زمانی که برای تمدید مجوز خود مراجعه می کنند با سدهای بزرگ این سازمان مواجه می شوند.

,

نخعی تصریح کرد: ما هم مانند سایر واحدهای تولیدی دیگر حدود ۴ سال است که درگیر دریافت مجوز هستیم و به دلیل آنکه مجوز نداریم مجبور شدیم با دریافت وام هایی با سود بالا و فروش منزل شخصی خود اقدام به راه اندازی این مزرعه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه