اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مطرح شد؛

راه برون‌رفت و حل مشکلات جامعه شکل‌دهی دولت انقلابی است

راه برون‌رفت و حل مشکلات جامعه شکل‌دهی دولت انقلابی است
سال ۱۴۰۰، سال سرنوشت‌ساز برای انقلاب اسلامی است، راه آن حضور حداکثری پای صندوق‌های رای و خروجی خوب انتخابات است، بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، شکل دادن دولت جوان انقلابی باید مورد توجه باشد و راه برون‌رفت و حل مشکلات جامعه شکل‌دهی این دولت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز ؛در خطبه های این هفته نماز جمعه به انتخابات پیش رو اشاره شد و سال 1400 را سال سرنوشت سازی برای ملت ایران عنوان کردند.

شکل دادن دولت جوان انقلابی ضرورت دارد

 حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: از ضرورت های تشکیل دولت انقلابی نشاط جوانی با انگیزه مضاعف است .

وی تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی جوان انقلابی، ایمان، معنویت و تقوا است اگر این سرمایه‌ها وجود نداشته باشد، نمی‌توان اهداف نورانی را عملی کرد.

نگونام بیان داشت: شما جوانان در مسیر حق قرار گرفته‌ایید، حرکت‌های جهادی شما بر حق دنبال می‌شود، وقتی هدفتان جلب رضایت پروردگار است، سختی‌ها و ناامیدی‌ها معنا ندارد و طبق فرموده رهبر، امیدآفرینی، پرنشاط بودن و سرزندگی را سرلوحه خود قرار دهید.

وی با اشاره به اینکه باید بین جوانان  وحدت و همدلی وجود داشته باشد گفت: نباید هرکسی راه خود را برود و لازم است بین همه افراد وحدت و همدلی وجود داشته باشد.

نکونام با بیان اینکه الگوهای ما باید میثم تمارها، یاسرها، مالک اشترها و .. باشند، نباید گفت شرایط آن روزگار با امروز تفاوت دارد عنوان کرد:  دشمنی‌ها همواره یکی است، البته ترفندها متفاوت است اما دشمنان یک چیز و آن هم اسلام و اهل بیت را هدف قرار داده‌اند.

نکونام  یادآور شد: امروز از نعمت انقلاب اسلامی و سربازان پا به رکاب بهره‌مند هستیم، نیروهای نظامی و جهادی پای رکاب علوی ایستاده‌اند و از نظر تعداد قوی و توانمند هستیم.

وی در بخش دیگر صحبت های خود به مسئله انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اذعان داشت: سال ۱۴۰۰، سال سرنوشت‌ساز برای انقلاب اسلامی است، راه آن حضور حداکثری پای صندوق‌های رای و خروجی خوب انتخابات است، بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، شکل دادن دولت جوان انقلابی باید مورد توجه باشد و راه برون‌رفت و حل مشکلات جامعه شکل‌دهی این دولت است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعامل سازنده با جهان، جزء دین و روش انبیا است، خاطرنشان کرد: این تعامل نباید به ذلت و دادن امتیاز بیانجامد، زیرا این‌گونه تعامل برای انقلاب اسلامی سم است و راه آن تبیین‌گری و نقش‌آفرینی در انتخابات سال‌جاری است.

توجه به کالاى ایرانى و تولید داخلى در صدر شعار های این چند سال بوده است

امام جمعه فارسان گفت: سال 98 به نام «رونق تولید»، سال 99 به نام «جهش تولید» و امسال نیز پشتیبانى و مانع زدایی از تولید. گویا فعالیت‌هاى انجام‌شده اگرچه تا حدى مقبول بوده است اما مطلوب نبوده است.
حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: دوشنبه نهم فروردین‌ماه   15 شعبان المعظم، روز ولادت منجی عالم بشریت، عصاره خلقت، ذخیره خدای بزرگ، حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه است.
 
وی افزود: کسی که در این روزها باحالت اضطرار از خدای تعالی، تعجیل ظهورش را تمنّا می‌کنیم. انتظار ظهور مصلح بزرگ آسمانى و امید به آینده و استقرار صلح و عدالت همه‌گیر، امرى فطرى است یکی از مهم‌ترین وظائف منتظران در دوران غیبت؛ زمینه‌سازی براى ظهور است. این مهم چگونه تجلى پیدا می‌کند؟ با تلاش براى ایجاد تمدن اسلامى است.
 
حجت الاسلام ملک پور به 15 شعبان روز سربازان گمنام امام زمان (ع) اشاره داشت و افزود: این روز بزرگ و عزیز را به سربازان گمنام امام زمان علیه‌السلام، خدا قوت گفته، تقدیر و تشکر می‌کنیم. کسانی که با گمنامی و سختی، امنیت و آرامش جامعه را حفظ می‌کنند. با اخلاص و شجاعانه به دل خطر می‌زنند تا کسی نتواند به کیان ایران و انقلاب گزند وارد کند؛ و البته در این راه شهداء گران‌قدری را تقدیم اسلام کرده‌اند. خدای تعالی، مجاهدات‌های بزرگ ولی خاموش عزیزان را به احسن وجه قبول فرماید
 
وی به شعار سال اشاره داشت و بیان کرد: بعضاً سؤال می‌شود طرح این شعارها در میدان اقدام و عمل چه فایده‌اى داشته است؟ پاسخ این است که، یکى از اولین رسالت‌هاى رهبرى گفتمان سازی و ادبیات سازی و جریان سازی است. اگر یک رصد دقیق و درست انجام شود و میزان تأثیر این نام‌گذاری‌ها در فرهنگ‌سازى و عرصه‌ها بررسى گردد، نتایج جالبى به دست خواهد آمد. مثلاً این‌که رهبر انقلاب حدود 10 سال شعارهاى اقتصادى را در اولویت قرار داده‌اند که توجه به کالاى ایرانى و تولید داخلى در صدر آن بوده است.

امام جمعه فارسان تصریح کرد: بسیارى از صاحب‌نظران براین باورند ورودهاى گفتمانى حضرت آقا در موضوعات موردنیاز بسیار مؤثر بوده است. مثلاً گفتمان سازی ایشان در تولید علم بومى، شرکت‌هاى دانش‌بنیان نقش اصلى را درحرکت پرشتاب‌تر به‌سوى استقلال اقتصادى داشته است. نمونه‌هایى از این قبیل فراوان است.

وی اظهار داشت: درباره شعار سال 1400 که «تولید؛ پشتیبانى‌ها و مانع‌زدایى‌ها» است چند نکته گفتنى است: اول این‌که؛ رهبر انقلاب اسلامى در طول ده سال گذشته به انواع مختلف در نام‌گذاری سال‌ها به مسئله راهبردى تولید اشاره‌کرده‌اند؛ و از دو سال گذشته تاکنون صراحتاً به این موضوع پرداخته‌اند.

ملک پور  بیان داشت: سال 98 به نام «رونق تولید»، سال 99 به نام «جهش تولید» و امسال نیز پشتیبانى و مانع زدایی از تولید. گویا فعالیت‌هاى انجام‌شده اگرچه تا حدى مقبول بوده است اما مطلوب نبوده است و طبیعی است که فاصله بین شرایط مقبول با شرایط مطلوب زیاد است مانند دانشجویى که نمره 12 را در درسى آورده است اما موفق به کسب نمره 18 به بالا نشده است. از فحواى کلام رهبرى چنین برمی‌آید در عرصه جهش تولید اولاً در برخى عرصه‌ها این اتفاق افتاده است و ثانیاً در همان عرصه‌ها نیز اگرچه مقبول بوده اما مطلوب نبوده است پشتیبانى‌ها و مانع‌زدایى‌ها. این بدان خاطر است تا در سال جدید به‌خصوص با تغییر دولت و بر سرکار آمدن دولت تازه‌نفس شاهد اقدام و عمل تمام‌کننده‌تر باید باشیم

 سوء مدیریت در بازار امروز در شان ملت ایران نیست

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
, شکل دادن دولت جوان انقلابی ضرورت دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توجه به کالاى ایرانى و تولید داخلى در صدر شعار های این چند سال بوده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  سوء مدیریت در بازار امروز در شان ملت ایران نیست,


امام جمعه شهر اردل گفت: سوء مدیریت در بازار امروز در شان ملت ایران نیست،مسئولین برا رفع هر چه سریعتر این مشکل تلاش کنند.

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوای الهی و تبریک به مناسبت عید نوروز وفرارسیدن نیمه شعبان ، میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) گفت: با حضور حضرت مهدی(عج) دنیا متحول می شود و سراسر دنیا عدالت برقرار می شود.

بهرامی با بیان اینکه بشریت در دولت کریمه مهدی از رنج ها رها می یابد افزود: دنیای استکبار هم باور دارند که کسی خواهد آمد و بساط ظلم را بر خواهد کشید.

 خطیب جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل  با اشاره به گرانی افسار گسیخته در بازار، اظهار کرد: ملتی که توانست انقلاب کند و در این چهل سال در انواع علوم مختلف پیشرفت داشت چطور می شود که امروز در مسئله مرغ درمانده شود.

بهرامی ادامه داد:سوء مدیریت در بازار امروز در شان ملت ایران نیست و لذا می بایست مسئولین برا رفع هر چه سریعتر این مشکل تلاش کنند.

وی با اشاره به روز سربازان گمنام امام زمان (عج)، ابراز کرد: امروز در کشور ایران باید به وجود سربازان گمنامی افتخار کنیم که بر پایه ایثار، فداکاری برای برپایی امنیت تلاش می‌کنند. 

انتخاب فرد اصلح از وظایف مردم در انتخابات ۱۴۰۰ است

امام جمعه موقت لردگان: انتخاب فرد اصلح در انتخابات خرداد ماه ۱۴۰۰ را مهمترین وظیفه رای دهندگان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین قاسم پور امام جمعه موقت لردگان ضمن تبریک سالروز میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) اظهار کرد: امیدواریم همه ما از پیروان راستین امام زمان(عج) و مورد توجه ایشان باشیم.

وی افزود: اگر مراسمی برای امام زمان(عج) برگزار می‌کنیم، باید در شأن ایشان باشد؛ امید که محفل ما نیز مورد رضایت حضرت بقیةالله(عج ) قرار گیرد .
 
وظایف منتظران فرج منجی عالم بشریت

قاسمپور، انتظار ظهور را از دیگر وظایف منتظران امام زمان(عج) دانست و ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: بهترین عمل امت، انتظار فرج است .

وی با اشاره به اینکه از حضرت امیرالمؤمنین (ع) سؤال شد که چه عملی نزد خداوند متعال محبوب است، بیان کرد: حضرت امیرالمؤمنین (ع)، بهترین عمل نزد خداوند متعال را انتظار فرج امام زمان(عج) معرفی کردند

امام جمعه موقت لردگان همچنین ایمان، تقوا و دوری از گناه را از دیگر وظایف منتظران امام زمان(عج) عنوان کرد.
 
خطیب جمعه لردگان در ادامه با اشاره به انتخابات در خرداد ۱۴۰۰گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران، خصوصیت رئیس جمهور مطلوب کشور در انتخابات ۱۴۰۰ را برشمردند و فرمودند: رئیس جمهور مردم باید دارای این خصوصیات باشد؛ دارای مدیریّت و کفایت باشد. باایمان باشد؛ عدالت‌خواه باشد، ضدّفساد باشد؛ دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد اینها ویژه گی های یک رییس جمهور مطلوب است که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی اشاره داشتند .

وی افزود: بدون شک با حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰، می‌توان دشمن را ناامید و ذلیل کرد، چراکه دشمن در حال توطئه برای این انتخابات با هدف کمرنگ کردن حضور و مشارکت مردم است.
 
وی با اشاره به ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی گفت : ۱۲ فروردین ماه روز صدور سند آزادی مردم ایران است و این آزادی نیز مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.

امام جمعه موقت لردگان اظهارداشت : امروز امنیت و آزادی کشور را مدیون رشادت ها و دلاور مردی های سربازان جان برکفی هستیم که بی و نام نشان برای دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب جان خود را از دست دادند و باید قدردان خون این شهداء باشیم.
 
انتهای پیام/
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتخاب فرد اصلح از وظایف مردم در انتخابات ۱۴۰۰ است ,
,
,
,
,
,
,
,
, وظایف منتظران فرج منجی عالم بشریت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه