اخبار داغ

گزارشی از یک سهل انگاری؛

وقتی غفلت از کرونا در شب عید، مردم البرز را روز سیزده بدر خانه نشین می کند/ خطر پیک چهارم کووید ۱۹ با افزایش ۳۰ درصدی بستری ها

وقتی غفلت از کرونا در شب عید، مردم البرز را روز سیزده بدر خانه نشین می کند/ خطر پیک چهارم کووید ۱۹ با افزایش ۳۰ درصدی بستری ها
شلوغی خیابان های کرج و حجم بالای تردد شهروندان خبر از اتفاقی تلخ می داد، موضوعی که درست یک هفته پس از اغاز سال ۱۴۰۰ خود را با اوج گرفتن کرونا در البرز نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، همه چیز خوب پیش می رفت، کرونا در گوشه رینگ اقدامات کادر درمان البرز قرار گرفته بود، آمار بستری ها و مراجعات به بیمارستان های استان به حداقل رسیده بود تا اینکه به روزهای پایانی سال ۹۹ و خریدهای شب نوروز نزدیک شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
شلوغی خیابان های کرج و حجم بالای تردد شهروندان خبر از اتفاقی تلخ می داد، موضوعی که درست یک هفته پس از اغاز سال ۱۴۰۰ خود را در البرز نشان داد، وضعیت پیش از این زرد بود اما امروز شرایط نارنجی شده و بیم آن می رود که این استان وارد پیک چهارم کرونا شود.
,
 
,
سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با اشاره به اینکه ازدحام مردم برای خرید در مکان های پرجمعیت البرز را در آستانه موج جدید شیوع کرونا قرار داده است، می گوید: آمار بستری شدگان کرونا و مبتلایان جدید نشان دهنده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی طی یک ماه اخیر توسط مردم خواهد بود.
,
 
,
علیرضا سلیمانی آمار بستری شدگان را در یک ماه گذشته ۳۰۰ بیمار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۴۰۶ بیمار در مراکز درمانی البرز تحت مراقبت هستند و این روند رشد ۳۰ درصدی بیماران را نشان می دهد، متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته هم بیش از۶۰ بیمار در مراکز درمانی البرز بستری شده اند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه امیدواریم آمارهای مذکور اتفاقی باشد و در غیر این صورت شرایط بدتر خواهد شد، اظهار داشت: افزایش روند بستری شدگان تغییر وضعیت شیوع کرونا از زرد به نارنجی و حتی قرمز را در البرز به دنبال دارد، در حال حاضر ویروس کرونای جهش یافته گریبان البرز را گرفته است اما آمار دقیقی نمی توان ارائه داد.
,
 
,
سلیمانی به افزایش ابتلا به کرونا بین سنین ۳۰ الی ۵۰ سال در البرز اشاره و تصریح کرد: متاسفانه میانگین فوتی های کووید ۱۹ در استان که طی یک ماه گذشته ۲ الی ۳ نفر بود در حال حاضر به چهار الی پنج فوتی در روز  افزایش یافته  است، در شرایط کنونی دید و بازدیدها هم وضعیت را نگران کننده می کند.
,
 
,
سلیمانی روند ابتلا به کرونا را در شرایط کنونی خانوادگی اعلام کرد و افزود: نتیجه مسافرت های نوروزی طی دو هفته آینده در تغییر وضعیت کرونا خود را بروز می دهد، در حال حاضر هم به صورت میانگین بین پنج تا هفت روز مدت زمان بستری بیماران کووید ۱۹ درمراکز درمانی  متغییر است.
,
 
,
همچنین  مهرداد بابایی سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر وضعیت شهرستان کرج به نارنجی تبدیل شده و شهرستان طالقان نیز از آبی به زرد تغییر رنگ داده است.

وی با تاکید بر اینکه بقیه شهرستان‌های البرز در شرایط فعلی در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: با این اوصاف از امروز شاهد اعمال محدودیت شرایط نارنجی در شهرستان کرج هستیم که شامل تعطیلی صنوف رسته ۳ و ۴ است.
,
,
,
 
,
این مسئول توضیح داد: علاوه بر این از امروز تا اطلاع ثانوی ورود خودروهای غیربومی به کرج و همچنین خروج خودروهای بومی از کرج ممنوع است.
,
 
,
بابایی با اشاره به وضعیت حضور کارمندان در ادارات کرج گفت: دو سوم کارمندان ادارات ضروری و با ارباب رجوع بالا باید در محل کار حضور یابند و مابقی هم به صورت ۵۰ درصدی خدمات ارائه می‌دهند.
,
 
,
شرایط به گونه ای پیش رفت که متاسفانه بار دیگر طبق اعلام ستاد کرونا مشاغل گروه سه و چهار که شامل  تالارهای پذیرایی،  چایخانه ها، قهوه خانه ها  و گیم نت ها اجازه فعالیت ندارند.
,
 
,
به دنبال افزایش نگرانی ها در زمینه کرونا فرمانده قرارگاه مدیریت بیماری کرونا در استان البرز گفت: با توجه به تغییر شرایط کرج از زرد به نارنجی و در آستانه سیزدهم فروردین و روز طبیعت مردم و مسافران قوانین را رعایت کنند و در پارک ها و تفرجگاه ها تجمع نکنند.
,
 
,
غفور قاسم پور با اعلام این خبر افزود:  با توجه به شرایط نارنجی کرونایی در کرج ممنوعیت تجمع در طبیعت،پارک ها و فضای های سبز عمومی در روز سیزدهم فروردین اعلام می گردد.
,
 
,
وی با هشدار پیک مراجعات به مراکز درمانی پس از تعطیلات نوروزی افزود: شهروندان روز طبیعت را در خانه بمانند و با پرهیز از حضور در امکان عمومی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضامن سلامت خود و خانواده هایشان باشد.
,
 
,
در خاتمه باید گفت هر کدام از ما اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و به احترام کادر درمان نوروز ۱۴۰۰ را هم در خانه سپری می کردیم شاهد وضعیت کنونی نبودیم.
 
,
,
 
,

انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه