اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی خبر داد؛

اهدای خون ۵۳۳ نفر از خراسان شمالی در ایام نوروز/ افزایش ۲۶ درصدی مراجعات در مقایسه با سال ۹۹

اهدای خون ۵۳۳ نفر از خراسان شمالی در ایام نوروز/ افزایش ۲۶ درصدی مراجعات در مقایسه با سال ۹۹
حسین زارع با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۶۱۳ نفر داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری خراسان شمالی مراجعه داشته اند، گفت: از بین مراجعه کنندگان ۵۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین زارع، مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: در نوروز۱۴۰۰( از ۲۹ اسفند تا پایان ۱۳ فروروردین ) ۶۱۳ نفر داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری خراسان شمالی مراجعه داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
وی با اشاره به اینکه از بین مراجعه کنندگان ۵۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند، گفت: از این اهداکنندگان خون ۲۷ نفر را زنان، ۸۷ نفر اهدا کننده بار اول و ۲۶۹ نفر اهدا کننده مستمر تشکیل داده اند.
,
 
,
زارع اضافه کرد: در حال حاضر شاخص اهدای خون خراسان شمالی ۳۱.۸۵ درصد و شاخص اهدای خون بانوان ۱۶.۵ درصد، شاخص اهدای مستمر ۵۹.۵۶ درصد و شاخص جذب (باراول) ۶۳.۱۶ درصد است که آمار مقایسه ای نسبت به سال قبل۲۶.۳۹  درصد افزایش در مراجعه، ۲۴.۵۲ درصد افزایش در خونگیری و ۱۷.۳۹ درصد رشد در اهدای بانوان مشاهده می شود.
,
 
,
مدیرکل انتقال خون استان بیان داشت: با توجه به اینکه نیاز همیشگی به خون وجود دارد، از مردم تقاضا داریم که در سال ۱۴۰۰ نیز مانند سالهای گذشته با اهدای خون یاریگر بیماران نیازمند به خون باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه