اخبار داغ

دانشمند هسته ای و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

تعلیق های داوطلبانه در اواخر دولت خاتمی برداشته شد نه در دولت نهم/آسیب جدی را مهاجرت نخبگان به ما می زند نه انفجار نظنز

تعلیق های داوطلبانه در اواخر دولت خاتمی برداشته شد نه در دولت نهم/آسیب جدی را مهاجرت نخبگان به ما می زند نه انفجار نظنز
فریدون عباسی گفت: در دو سال 7 قطعنامه در شورای حکام بر علیه ایران صادر شد و بعد از این در دولت نهم مقام معظم رهبری در یزد فرمودند: همان دولتی که تعلیق ها را پذیرفته باید آن را بردارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی صبح امروز در نشست با مدیران و اهالی رسانه که به همت سازمان بسیج رسانه استان همدان برگزار شد، گفت: در دو سال 7 قطعنامه در شورای حکام بر علیه ایران صادر شد و بعد از این در دولت نهم مقام معظم رهبری در یزد فرمودند: همان دولتی که تعلیق ها را پذیرفته باید آن را بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: تعلیق های داوطلبانه در اواخر دولت خاتمی برداشته شد و بلافاصله پرونده را به شورای امینت بردند و اولین قطعنامه را در دولت نهم دادند.

,

این دانشمند هسته ای عنوان کرد: آن چیزی که آژانس نداشته و مکتوب کرده و در 2011 ذکر کرده که مشکلش با ایران چیست؟ ابهاماتی را قبل از 1382 بیان می کنند که مشکل سر اتفاقاتی است که آنجا افتاده است.

,

عباسی افزود: اما جریان سیاسی در کشور ما تمام مقصر را به دولت نهم و دهم انداخته است و یک موضوع استراتژیک و راهبردی را ملعبه احزاب سیاسی کردند.

,

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: کشور ما در این مدت پیشرفت های زیادی کرد اما قطعنامه و تحریم ها مردم را تحت فشار قرارداد و رسانه های خارجی به حدی وقیحانه، مذاکرات با اقتدار را ضعیف نشان دادند.

,

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ایران کشوری است که راکتور می سازد و به دنبال ساخت سلاح نیست و کشوری که راکتور می سازد چون باید ایمنی را کنترل کند کار دشوارتری پیشرو دارد چرا که ساخت سلاح یک سیستم انرژی است و کنترل و ایمنی ندارد.

,

وی افزود: ما در آستانه گام به گام بودن تکالیف بودیم و راهبرد جمهوری اسلامی در هسته ای ساخت سلاح نیست و تیم مذاکره کننده ای که در سال 94 برجام را امضا کردند.

,

عباسی تاکید کرد: انفجار نظنز اتفاق تازه ای نیست و آسیب جدی را مهاجرت نخبگان ما می زنند.

,

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نکته ای که می تواند به ما اسیب بزند به عدم وجود انسجام مدیریت در کشور بر می گردد و هرگاه رهبری حرفی می زنند که با دیدگاهها متفاوت است رفراندوم را بیان می کنند و ایدلوژی برای ما درست می کنند و اسلام رحمانی که همان حقوق بشر امریکایی است، بنابراین در مبانی فکری اسلامی یک عدم توافق وجو دارد و این مورد خودش را در سیاست خارجی و اجراییات نشان می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه