اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد؛

محلول پاشی مزارع گندم با پهپاد در رشتخوار

محلول پاشی مزارع گندم با پهپاد در رشتخوار
اعظمی گفت: با استفاده از فناوری پهبادی در راستای کاهش هزینه های محلول پاشی و استفاده کمتر از نیروی کار، مزارع گندم آستان قدس رضوی در رشتخوار سم پاشی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخواردر گفت‌وگو باخبرنگار صبح توس؛  گفت: کاهش هزینه، نیاز به نیروی انسانی کمتر، افزایش سرعت عمل، افزایش دقت، افزایش بازدهی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، توسعه تکنولوژیکی، افزایش بهره‌وری از اراضی کشاورزی، صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش امنیت غذایی و نداشتن تأثیرات زیست‌محیطی همگی از مزیت‌های استفاده از پهپادهای کشاورزی است و آشنایی، آموزش و تجهیز به پهپادهای کشاورزی سم‌پاش، گام نوینی در توسعه صنعت کشاورزی کشورمحسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

اعظمی در رابطه با پهباد سم‌پاش مورداستفاده در بخش کشاورزی با اشاره به بهره‌گیری از فناوری پهبادی در راستای محلول‌پاشی مزارع گندم در رشتخوار، اذعان داشت: این‌گونه پهپادها مجهز به مخازن بزرگی هستند که قادرند با کود مایع و انواع سموم دفع آفات پر شوند.

وی در ادامه در توضیح اجرای این طرح، یادآور شد: پهپاد با تعریف برنامه‌ای خاص، می‌تواند بدون نیاز به کنترل به‌صورت خودکار در مسیر از پیش تعیین‌شده، عملیات سم‌پاشی در زمین کشاورزی را انجام دهد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با تأکید بر اینکه استفاده از پهپاد در مرحله داشت، چرخه کشاورزی به مقدار زیادی در هزینه‌ها و وقت کشاورز صرفه‌جویی می‌کند، بیان داشت: سرعت‌بالا در سم‌پاشی این روش تقریباً 40 برابر روش نیروی انسانی و ماشین‌هاست به همین دلیل این کار را بسیار به‌صرفه‌تر نسبت بهروش‌های سنتی می‌کند، در این روش عدم نیاز به ترکیب سم با مقدار زیاد آب مزیت بسیار مهمی بوده که به علت وجود نازل‌های مخصوص پاشش(نازل‌های تی جت) و ریز کردن ذرات سم به مقدار بسیار زیاد بیشترین بازدهی و جذب را ممکن می‌سازد.

وی در ادامه افزود: تا همین چند وقت پیش با شنیدن نام پهپاد شاید اولین چیزی که به ذهن‌ها می‌رسید استفاده نظامی از این پرنده مکانیکی بدون سرنشین، جنگ، درگیری و جاسوسی بود، گفت: اما امروزه پیشرفت فناوری پای پهپادها را به لایه‌ها و بخش‌های دیگر زندگی انسان نیز بازکرده و اکنون از پهپادها درزمینهٔ های مختلفی مانند بخش کشاورزی هم استفاده می‌شود.

اعظمی در پایان خواستار ارائه تسهیلات خرید پهپاد سم‌پاش از خط اعتباری مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان برای متقاضیان خرید این وسیله جهت بهره‌گیری در بخش کشاورزی رشتخوار شد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه