اخبار داغ

استاندار زنجان:

مراکز تجمعی واکسیناسیون کرونا تا یک ماه آینده باید آماده شوند

مراکز تجمعی واکسیناسیون کرونا تا یک ماه آینده باید آماده شوند
استاندار زنجان گفت: با توجه به اینکه جهت واکسیناسیون گسترده کرونا نیاز به ۲۶ مرکز تجمعی در استان داریم این مراکز حداکثر تا یک ماه آینده باید راه‌اندازی، تجهیز و ساماندهی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه کمیته استانی هماهنگی واکسیناسیون کرونا اظهار داشت: حتما باید به زودی 26 مرکز در سطح استان، هدفگذاری و با تجهیزات اولیه مورد نیاز، ساماندهی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: پرسنل فنی و متخصص اموزش‌دیده و همچنین پرسنل ثبّات (کاربران عادی) باید به میزان مورد نیاز تامین شود.

,

حقیقی افزود: شرح و تعداد نیروهای مورد نیاز باید توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام شود تا از دستگاه‌های مربوطه تامین شود.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه تامین تجهیزات مراکز واکسیناسیون، نیازی به هزینه ندارد بلکه فقط مدیریت و هماهنگی می‌خواهد، گفت: تجهیزات مورد نیاز از قبیل میز، کامپیوتر و یخچال باید از محل اقلام و تجهیزات دستگاه‌ها و ادارات تامین شود و تمام دستگاه‌ها در این زمینه باید همکاری لازم و مطلق را با شبکه بهداشت و درمان برای واکسیناسیون داشته باشند.

,

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه جهت واکسیناسیون گسترده کرونا نیاز به 26 مرکز تجمعی در استان داریم این مراکز حداکثر تا یک ماه آینده باید راه‌اندازی، تجهیز و ساماندهی شوند.

,

حقیقی تصریح کرد: یک دستگاه معین به همراه چند دستگاه دیگر باید متولی یک مرکز باشد که مدیران آن با مدیران دستگاه‌های مرتبط جهت تامین تجهیزات مورد نیاز همراهی کرده و ثبّات‌ها (کاربران عادی) نیز مشخص شوند.

,

وی با بیان اینکه افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه نمی‌کنند باید تحت آموزش قرار گیرند، گفت: باید اطلاع‌رسانی قوی و آموزش دقیق به مردم ارائه شود.

,

حقیقی افزود: باید نحوه تکمیل اطلاعات قبل از حضور در مزک و همچنین نحوه حضور بدون هجوم و ازدحام افراد در محل واکسیناسیون، اطلاع‌رسانی و آموزش داده شود که برای این منظور، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور در شبکه استانی باید به تشریح واکسیناسیون و نحوه آن بپزدازد.

,

 

,

*‌‌ پیک واکسیناسیون در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد خواهد بود.

, *‌‌ پیک واکسیناسیون در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد خواهد بود., *‌‌ پیک واکسیناسیون در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد خواهد بود.,

محمدرضا صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان زنجان نیز در این جلسه گفت: تاکنون 85 درصد واکسن‌های دریافتی، تزریق شده و از این حیث در سطح ملی نیز وضعیت خوبی داریم.

,

وی اظهار داشت: زنجان، جزء 4 دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور است که مسئولیت تامین و توزیع واکسن استان‌های همجوار را نیز بر عهده دارد لذا واکسنی که در سطح ملی به استان زنجان اختصاص می‌یابد، بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

,

صائینی با اشاره به زمانبندی گروه‌های سنی برای واکسیناسیون خاطرنشان کرد: افراد 80 سال و به بالا طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد، افراد 75 تا 80 سال طی ماه‌های خرداد و تیر، افراد 70 تا 74 سال طی ماه‌های خرداد و تیر، افراد 65 تا 69 سال طی ماه‌های خرداد و تیر و افراد 60 تا 64 سال نیز طی ماه‌های تیر و مرداد واکسینه خواهند شد.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه احتمال اضافه شدن واکسن ایرانی به واکسن‌های فعلی نیز وجود دارد لذا پیک تزریق واکسن در ماه‌های خرداد و تیر تعیین شده است ضمن اینکه به افراد دارای بیماری زمینه‌ای و 60 تا 64 سال نیز در ماه‌های خرداد و تیر، اجازه تزریق واکسن داده خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه احتمال دارد که واکسن ایرانی، زودتر تولید شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهدافی که دولت دارد این است که مراکز آموزشی از قبیل مدارس و دانشگاه‌ها در ادامه دایر شوند لذا به همین دلیل تجمعی در تزریق واکسن در فصل تابستان خواهیم داشت.

,

صائینی با اشاره به ضرورت مراکز تزریق واکسن کرونا اظهار داشت: نیاز به مراکز تجمعی داریم که امور عادی از قبیل واکسیناسیون نوزادان و سایر مسائل مربوط به شهروندان که از وظایف عادی مراکز بهداشتی است، خدشه‌دار نشود.

,

وی با بیان اینکه جهت تزریق واکسن با توان مضاعف به 26 مرکز تجمعی نیاز داریم، گفت: ثبّات‌ها می‌توانند از آموزش و پرورش و نیروهای ستادی ادارات تامین شوند اما غاطبه نیروهای فنی و تخصصی واکسیناتور باید از حوزه دانشگاه علوم پزشکی تامین شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه