اخبار داغ

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

تضمین بهبود شرایط کشور با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی/ زجر هشت ساله ملت ایران در برابر وعده‌ها

تضمین بهبود شرایط کشور با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی/ زجر هشت ساله ملت ایران در برابر وعده‌ها
الهامی با بیان این‌که ملت ایران هشت سال در برابر وعده‌ها زجر کشیده‌اند، گفت: حجم آسیب‌هایی که از گذشته در کشور وجود دارد بسیار زیاد است اما اگر دولت جوان انقلابی سر کار بیاید تضمین بهبود شرایط وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛جواد الهامی دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در مورد انتخابات، اظهار کرد: انتخابات یک عمل آماری است که میزان مشروعیت و محبوبیت یک نظام را در بین مردم بیان می‌کند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

وی افزود: انتخابات میزان کُنش‌گری و میزان علاقه مردم نسبت به تغییرات و آینده کشورشان را بیان می‌کند.  

دبیرقرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی بیان کرد: وقتی در کشوری میزان مشارکت در انتخابات پایین باشد نمود این است که مردم علاقه‌ای به کشورشان ندارند یا اهمیتی برای آینده حکومتشان قائل نیستند. 

جمهوری اسلامی ایران برپایه مردم شکل گرفته است

الهامی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران برپایه مردم شکل گرفته و زیربناهای این مملکت مردم هستند هرچند که در سال‌های اخیر همین مردم تحت فشارهای بسیار سنگینی بودند.  

وی با بیان این‌که بودن یا نبودن مردم پای انتخابات خیلی چیزها را مشخص می‌کند، اظهار کرد: طبیعتا میزان مشارکت کمتر خواهد بود چراکه مردم گاها از انتخاب‌های متفاوتی که کردند نتیجه یکسانی دیدند و آنچنان که دوست داشتند کارها پیش نرفته چون مشکل جای دیگری بوده است.  

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی گفت: عملا حضور مردم و مشارکت بالا در انتخابات حافظ و نگهبان مشروعیت نظام است و در بین مسائل بین الملل، در برابر دشمنان و حریفان خودش، میزان نرخ انتخابات و مشارکت مردم نرخ مهمی است.  

مشارکت بالا در انتخابات نشانه استحکام انقلاب است

الهامی بیان کرد: اگر نرخ مشارکت در انتخابات بالا باشد در نظر دشمنان ما این انقلاب، انقلاب محکمی است و اگر میزان مشارکت پایین باشد نشانه تزلزل است.

وی در مورد شاخصه‌های انتخاب خوب و مطلوب، افزود: همه مردم این را درک می‌کنند که شرایط کشور شرایط اضطرار است. شرایطی است که صرفا اگر یک نفر  صادقانه کار کند، با برنامه، صادق و اهل عمل باشد و شوآف نداشته باشد می‌تواند به داد کشور برسد. فردی که مدیر و مدبر باشد و بتواند تمام قسمت‌های یک مجموعه بهم ریخته را منظم کند.  

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی گفت: در بحث انتخابات چندین نامزد داریم؛ نامزدهایی که بدون برنامه یا برنامه غیر واقعی بوده و صرفا فقط حرف می‌زنند. یک عده‌ای از نامزدها نیز هستند که حرف می‌زنند برنامه هم دارند اما برخی از برنامه‌هایشان می‌لنگد. برخی از نامزدها نیز برنامه دارند و برخی دیگر عملا مدیران پروژه‌ای هستند.  

الهامی تاکید کرد: اما کشور ما در حال حاضر با هیچ کدام از اینها جلو نمی‌رود. ما به فراتر از اینها نیاز راریم. ما به فردی نیاز داریم که بتواند عملا این پارادایم و تفکر غالب بر کشور را عوض کند. اگر تفکر غالب و سیستم فکری در کشور عوض شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.  

وی عنوان کرد: اگر صحنه سیاسی کشور شفاف شود و بحث اقتصاد به ویژه بانکداری ما دچار تغییر اساسی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اما اگر فردی بیایید و صرفا حرف بزند و وعده توخالی بدهد به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

زجر هشت ساله ملت ایران در برابر وعده‌ها 

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی با بیان این‌که از وعده‌های توخالی ضربه خورده‌ایم، تصریح کرد: ملت ایران هشت سال در برابر وعده‌ها زجر کشیده‌اند. اگر بنا بر وعده و عدم برنامه باشد شرایط تغییری نخواهد کرد.  

الهامی افزود: شرایط فعلی کشور باید با تغییر تفکر حاکم بر مملکت عوض شود. اگر این تفکر بیاید و هدفش خدمت به مردم و یاری رساندن محرومان باشد، شرایط عوض خواهد شد. اما اگر بخواهد به فکر رانت، لابی و کارهایی باشد که اطرافیان خود را مستفیذ کند این کشور به همین منوال پیش خواهد رفت.  

وی گفت: مشکلی که ما در مملکت داریم این است که حاکمیت ما فراموش کرده که انقلاب ما برای محرومین و هدف خدمت به آنها بوده است. گاها در بسیاری از تصمیمات اقتصادی که دولت می‌گیرد، قشر مستضعف له می‌شوند. قشری که پشتیبانان این انقلاب هستند با برخی از تصمیمات زیر چرخ‌های معیوب بانکداری و نظام پولی و بانکی له می‌شوند.  

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی بیان کرد: رئیس جمهور باید مدیر، مدبر، صادق، عمل‌گرا، به خوشنامی بین مردم شناخته شده و با برنامه باشد که بتواند با استفاده از برنامه تفکر را عوض کند به درد این جامعه می‌خورد.

الهامی در مورد دولت جوان انقلابی، عنوان کرد: ما گاها دچار حرف زدگی هستیم. می‌گوییم دولت جوان انقلابی اما خیلی اوقات این کلمات مقدس صرفا درگیر شوآف‌ها و تبلیغات‌ها می‌شود. تبلیغاتی که گاها ناقض این حرف است. برای مدت زمانی شعار دولت جوان انقلابی بزرگ و مطرح می‌شود اما مشاهده می‌شود افراد خاصی گاها غیر انقلابی تحت این عنوان و تحت لوای جوان‌گرایی جذب می‌شوند.

وی تصریح کرد: دولت جوان انقلابی دولت جوانان گمنام است که برای حفظ انقلاب تلاش می‌کنند. وقتی می‌گوییم دولت جوان انقلابی دو ویژگی مطرح است؛ جوان و انقلابی. منظور از جوان کیست؟ آیا صرفا یک فردی که به لحاظ سنی جوان باشد؟ یا فکر جوان گونه‌ای داشته و انقلابی باشد. تعریف انقلابی بودن چیست؟ فردی که صرفا خود را به نهادهای انقلابی چسبانده؟ یا شخصی که در فکر و قلب انقلابی است؟ ابتدا باید بحث دولت جوان انقلابی حل شود. آیا قرار است مانند خیلی از طرح‌ها از جمله بحث جوان‌گرایی، نخبه‌گرایی، نگاه به تولید داخل و ... فقط در حد حرف باقی بماند؟ یا نه می‌خواهد عملا به آن پرداخته شود.  

سوء استفاده از کلمات

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان جنوبی گفت: به نظر من راه نجات کشور در دولت جوان انقلابی است به شرط این‌که از این جو فکری سردی که اطراف خودش دارد رها شود. گاهی اوقات مشاهده می‌شود که از کلمات سوء استفاده می‌شود و این برای این جریان خیلی خطرناک است.  

الهامی در مورد این‌که با تشکیل دولت انقلابی مشکلات حل خواهد شد، اظهار کرد: ابتدا باید نگاه کرد که مشکلات موجود در کشور چیست؟ تمرکز بر روی مشکلات کار غلطی است چراکه حجم مشکلات را زیاد می‌کند. یک بحثی که باید در کشور راه و جا بیفتد بحث مسئله محوری است. گاهی کارهایی می‌کنیم که به جای درگیر شدن با مسائل با مشکلات درگیر می‌شویم و از سیستم فکری راه حل‌های زودگذر، کاذب و سطحی خارج می‌شود.

وی با بیان این‌که راه حل نجات کشور از این شرایط مشخص است، عنوان کرد: کشور درگیر بحران‌های نقدینگی، پول‌های حبس شده در بانک‌ها، معضل شدن خروج و ورود پول به بانک‌ها و ... شده که این اَبر مسئله کشور است. اَبر مسئله دیگر کشور بحث تعارض منافع است که این شاه کلید حل تمام اتفاق‌ها است.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی گفت: قوانین باید بر اساس آن چیزی ثبت و برنامه‌ریزی شوند که عملا تعارض منافع نداشته یا به حداقل برسد. بحث شفافیت خودش ذیل تعارض منافع، تعریف می‌شود.

الهامی تصریح کرد: اگر دولتی روی کار بیاید که جوان، با انرژی، با فکر و با برنامه باشد و برنامه‌ها توسط رئیس جمهوری جوان و مجرب اجرا شود، کشور از این شرایط خارج خواهد شد. اما اگر به حرف باشد و راه حل‌های مشخص اجرا نشود شرایط به همین منوال خواهد بود.

تضمین بهبود شرایط با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی/ با باند و باندبازی مشکلات کشور حل نمی‌شود

وی در بحث تغییرات مملکت و رفع مشکلات در سیستمی با مدت معقول، افزود: حجم آسیب‌هایی که از گذشته در کشور وجود دارد بسیار زیاد است. دولت جوان انقلابی اگر سر کار بیاید طبیعتا مدتی درگیر این روند خواهد بود اما تضمین بهبود شرایط نیز وجود دارد.  

دبیرقرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی در مورد ولت جوان انقلابی و تحقق آرمان‌ها، گفت: اگر فردی که قرار است رئیس جمهور شود انقلابی و به فکر تعالی کشور باشد قطعا آرمان‌هایی دارد چراکه آرمان‌های انقلاب اسلامی مشخص است و مشکلات حل خواهد شد. خدمت به قشر محروم و مستضعف، برقراری عدالت و استقلال، رهایی فلسطین، مطرح شدن به عنوان قدرت در جهان و ... از جمله آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

الهامی تاکید کرد: اگر فردی که قرار است رئیس جمهور شود به فکر باند و باند بازی بوده و نهایت کار ارتقای خودش باشد مشکلات کشور حل نخواهد شد و به آرمان‌های انقلاب اسلامی دست پیدا نخواهد کرد. گاهی در برخی از ارگان‌های انقلابی مشاهده می‌شود برخی از افراد به بهانه دولت جوان انقلابی به فکر مطرح کردن خودشان هستند. یعنی بحث دولت جوان انقلابی برای برخی از آقایان پرچمی شده که خودشان را ارتقاد دهند و این بزرگترین آفت است.

وی گفت: جوانان انقلابی که واقعا برای کشور کار می‌کنند گمنام هستند. این جوانان در اندیشه‌کده‌ها، پژوهش‌کده‌ها و سازمان‌های حساس کشور خدمت می‌کنند اما کسی آنها را نمی‌شناسد.

دبیرقرارگاه شهید احمدی روشن خراسان جنوبی در مورد مسئول ناامید دولتی که لایق حکمرانی بر مردم نیست، بیان کرد: ایران کشوری خاص و منحصر به فرد در سطح جهان است و لازمه پیشرفت کشور به عنوان یک کشور متفاوت در جهان این است که مدیریت متفاوتی داشته باشد. فردی که نامید، خسته و نگاه به داخل ندارد نمی‌تواند حکمرانی درستی برای ما داشته باشد.

الهامی عنوان کرد: نگاه به خارج داشتن یعنی دست از آرمان‌ها برداشتن، عادی شدن کشور و متفاوت نبودن. وقتی فردی به فکر خارج است عملا با زیرپا گذاشتن آرمان‌ها می‌تواند به خواسته‌اش برسد اما اگر نگاه به داخل باشد قدرت از داخل پمپاژ شود و قدرت چانه‌زنی برای بحث‌های بین‌المللی و خارجی داشته باشد، خودش عنصر اقتدار می‌شود. تا زمانی‌که نگاه ما به داخل نباشد سیاست خارجی ما نیز سیاست ضعیفی خواهد بود. هرجا از زاویه ضعف وارد شدیم شکست خورده‌ایم اما هر جاکه نقطه مثبت و مستحکمی داشتیم توانستیم طرف مقابل را به خواسته خودمان مجاب کنیم.  

وی با بیان این‌که سیاست میدان جنگ است، افزود: با دست خالی نمی‌توان به جنگ دشمن رفت و باید با دست پر که لازمه سیاست خارجی است به جنگ با دشمن رفت. ظرفیت‌های داخلی کشور باید به قدری قدرتمند بشود و کشور از درون به گونه‌ای مستحکم شود که بتواند با ابرقدرت‌ها چانه بزند.  

مسئولی که نگاه به خارج دارد کشور را به یغما می‌برد

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی گفت: مسئولان خسته و افرادی که نگاهشان به خارج است، کشور را به یغما می‌برند. ایران نمی‌تواند در سیستم جهانی، بین المللی و نظام سطله حل شود چون اساسا متفاوت است.

الهامی گفت: تجربه‌ای که از هشت سال گذشته داریم این است که نگاه به داخل رها شده و مسئولان به خارج چشم دوختند این چه سودی برای کشور داشت؟ هر روز فقط تعداد مذاکرات بیشتر و لایه لایه شد.  

وی در مورد این‌که رئیس جمهور باید معتقد به مردم و ضد فساد باشد، اظهار کرد: در کشور چندین بحران داریم. بحران عدالت، فساد، شفافیت، اقتصاد وابسته، سیستم بانکداری و ...، جمهوری اسلامی بر اساس عدالت خواهی بوده است. مردم ما برای برپا کردن عدالت به پا خواستند اما مشاهده می‌شود که هر روز عدالت در کشور کمرنگ‌تر می‌شود. قشر ضعیف زیر پا افتاده و قشر ثروتمند اوج گرفته‌اند. یک عده به اسم قانون قدرتمند می‌شوند و حامیان قانون که مردم مستضعف هستند زیر پا له می‌شوند.

جمهوری اسلامی باید به اصل خود برگردد

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی با بیان این‌که جمهوری اسلامی باید به اصل خود برگردد، تاکید کرد: تا زمانی‌که جمهوری اسلامی به عدالت خواهی برنگردد گویی جمهوری اسلامی نیست. تا زمانی‌که ضد فساد نباشد عملا نمی‌تواند ادعای حکومت شیعی داشته باشد.

الهامی عنوان کرد: موتورهای پیشرفت یک مملکت جوانان آن کشور هستند. جوانانی که در سال‌های اخیر خیلی کم به آنها بها داده شده است. وقتی مملکت به دست افراد پیر اداره شود از چابکی و فعال بودن افتاده و تصمیم‌هایی می‌گیرد که محافظه کارانه است.  

وی افزود: جوانان آرمان‌گرا بوده و با فساد مبارزه می‌کنند. اگر جمهوری اسلامی بخواهد به آرمان‌های خودش فکر کند باید جوانان آرمان‌گرا را پای کار بیاورد. باید جوانان را وارد کار کند که آرمان‌گرا بوده و به آرمان‌ها فکر می‌کنند. در سالهای اخیر هر پیشرفتی در عرصه‌های مختلف داشتیم به دلیل حضور جوانان آرمان‌گرا بوده است.  

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی بیان کرد: چرا در سیاست، حکومت و اقتصاد پیشرفت نکردیم؟ چون سردمداران ما پیرها بودند. برخی از افراد از ابتدای انقلاب تاکنون مشغول بکار هستند که این قضیه نه تنها بحث فساد را تقویت می‌کند بلکه عملا تصمیماتی که توسط این فرد گرفته می‌شود تصمیمات محافظه کارانه است چراکه پیری و رخوت در تصمیمات فرد نفوذ کرده است.

الهامی تصریح کرد: فردی که قرار است رئیس جمهور شود باید روحیه جوان‌گرایی داشته و به جوانانی که وضعیت خوبی ندارند و پر از دغدغه، مشکلات، آرزو و آرمان هستند توجه کند. اگر جوانان انقلابی واقعی که به دنبال آرمان‌ها هستند سر کار بیایند فقط برای رسیدن به آرمان‌ها فکر کرده و درگیر مسائل سیاسی، جناحی، رانت، فساد، لابی بازی و ... نمی‌شوند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی اگر بخواهد به آرمان‌های خودش برسد باید جوانان آرمان‌گرا را وارد جنگ قدرت کند.

انتهای پیام/

 
,

وی افزود: انتخابات میزان کُنش‌گری و میزان علاقه مردم نسبت به تغییرات و آینده کشورشان را بیان می‌کند.  

,

دبیرقرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی بیان کرد: وقتی در کشوری میزان مشارکت در انتخابات پایین باشد نمود این است که مردم علاقه‌ای به کشورشان ندارند یا اهمیتی برای آینده حکومتشان قائل نیستند. 

,

جمهوری اسلامی ایران برپایه مردم شکل گرفته است

, جمهوری اسلامی ایران برپایه مردم شکل گرفته است, جمهوری اسلامی ایران برپایه مردم شکل گرفته است,

الهامی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران برپایه مردم شکل گرفته و زیربناهای این مملکت مردم هستند هرچند که در سال‌های اخیر همین مردم تحت فشارهای بسیار سنگینی بودند.  

,

وی با بیان این‌که بودن یا نبودن مردم پای انتخابات خیلی چیزها را مشخص می‌کند، اظهار کرد: طبیعتا میزان مشارکت کمتر خواهد بود چراکه مردم گاها از انتخاب‌های متفاوتی که کردند نتیجه یکسانی دیدند و آنچنان که دوست داشتند کارها پیش نرفته چون مشکل جای دیگری بوده است.  

,

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی گفت: عملا حضور مردم و مشارکت بالا در انتخابات حافظ و نگهبان مشروعیت نظام است و در بین مسائل بین الملل، در برابر دشمنان و حریفان خودش، میزان نرخ انتخابات و مشارکت مردم نرخ مهمی است.  

,

مشارکت بالا در انتخابات نشانه استحکام انقلاب است

, مشارکت بالا در انتخابات نشانه استحکام انقلاب است, مشارکت بالا در انتخابات نشانه استحکام انقلاب است,

الهامی بیان کرد: اگر نرخ مشارکت در انتخابات بالا باشد در نظر دشمنان ما این انقلاب، انقلاب محکمی است و اگر میزان مشارکت پایین باشد نشانه تزلزل است.

,

وی در مورد شاخصه‌های انتخاب خوب و مطلوب، افزود: همه مردم این را درک می‌کنند که شرایط کشور شرایط اضطرار است. شرایطی است که صرفا اگر یک نفر  صادقانه کار کند، با برنامه، صادق و اهل عمل باشد و شوآف نداشته باشد می‌تواند به داد کشور برسد. فردی که مدیر و مدبر باشد و بتواند تمام قسمت‌های یک مجموعه بهم ریخته را منظم کند.  

,

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی گفت: در بحث انتخابات چندین نامزد داریم؛ نامزدهایی که بدون برنامه یا برنامه غیر واقعی بوده و صرفا فقط حرف می‌زنند. یک عده‌ای از نامزدها نیز هستند که حرف می‌زنند برنامه هم دارند اما برخی از برنامه‌هایشان می‌لنگد. برخی از نامزدها نیز برنامه دارند و برخی دیگر عملا مدیران پروژه‌ای هستند.  

,

الهامی تاکید کرد: اما کشور ما در حال حاضر با هیچ کدام از اینها جلو نمی‌رود. ما به فراتر از اینها نیاز راریم. ما به فردی نیاز داریم که بتواند عملا این پارادایم و تفکر غالب بر کشور را عوض کند. اگر تفکر غالب و سیستم فکری در کشور عوض شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.  

,

وی عنوان کرد: اگر صحنه سیاسی کشور شفاف شود و بحث اقتصاد به ویژه بانکداری ما دچار تغییر اساسی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اما اگر فردی بیایید و صرفا حرف بزند و وعده توخالی بدهد به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

,

زجر هشت ساله ملت ایران در برابر وعده‌ها 

, زجر هشت ساله ملت ایران در برابر وعده‌ها , زجر هشت ساله ملت ایران در برابر وعده‌ها ,

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی با بیان این‌که از وعده‌های توخالی ضربه خورده‌ایم، تصریح کرد: ملت ایران هشت سال در برابر وعده‌ها زجر کشیده‌اند. اگر بنا بر وعده و عدم برنامه باشد شرایط تغییری نخواهد کرد.  

,

الهامی افزود: شرایط فعلی کشور باید با تغییر تفکر حاکم بر مملکت عوض شود. اگر این تفکر بیاید و هدفش خدمت به مردم و یاری رساندن محرومان باشد، شرایط عوض خواهد شد. اما اگر بخواهد به فکر رانت، لابی و کارهایی باشد که اطرافیان خود را مستفیذ کند این کشور به همین منوال پیش خواهد رفت.  

,

وی گفت: مشکلی که ما در مملکت داریم این است که حاکمیت ما فراموش کرده که انقلاب ما برای محرومین و هدف خدمت به آنها بوده است. گاها در بسیاری از تصمیمات اقتصادی که دولت می‌گیرد، قشر مستضعف له می‌شوند. قشری که پشتیبانان این انقلاب هستند با برخی از تصمیمات زیر چرخ‌های معیوب بانکداری و نظام پولی و بانکی له می‌شوند.  

,

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی بیان کرد: رئیس جمهور باید مدیر، مدبر، صادق، عمل‌گرا، به خوشنامی بین مردم شناخته شده و با برنامه باشد که بتواند با استفاده از برنامه تفکر را عوض کند به درد این جامعه می‌خورد.

,

الهامی در مورد دولت جوان انقلابی، عنوان کرد: ما گاها دچار حرف زدگی هستیم. می‌گوییم دولت جوان انقلابی اما خیلی اوقات این کلمات مقدس صرفا درگیر شوآف‌ها و تبلیغات‌ها می‌شود. تبلیغاتی که گاها ناقض این حرف است. برای مدت زمانی شعار دولت جوان انقلابی بزرگ و مطرح می‌شود اما مشاهده می‌شود افراد خاصی گاها غیر انقلابی تحت این عنوان و تحت لوای جوان‌گرایی جذب می‌شوند.

,

وی تصریح کرد: دولت جوان انقلابی دولت جوانان گمنام است که برای حفظ انقلاب تلاش می‌کنند. وقتی می‌گوییم دولت جوان انقلابی دو ویژگی مطرح است؛ جوان و انقلابی. منظور از جوان کیست؟ آیا صرفا یک فردی که به لحاظ سنی جوان باشد؟ یا فکر جوان گونه‌ای داشته و انقلابی باشد. تعریف انقلابی بودن چیست؟ فردی که صرفا خود را به نهادهای انقلابی چسبانده؟ یا شخصی که در فکر و قلب انقلابی است؟ ابتدا باید بحث دولت جوان انقلابی حل شود. آیا قرار است مانند خیلی از طرح‌ها از جمله بحث جوان‌گرایی، نخبه‌گرایی، نگاه به تولید داخل و ... فقط در حد حرف باقی بماند؟ یا نه می‌خواهد عملا به آن پرداخته شود.  

,

سوء استفاده از کلمات

, سوء استفاده از کلمات, سوء استفاده از کلمات,

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان جنوبی گفت: به نظر من راه نجات کشور در دولت جوان انقلابی است به شرط این‌که از این جو فکری سردی که اطراف خودش دارد رها شود. گاهی اوقات مشاهده می‌شود که از کلمات سوء استفاده می‌شود و این برای این جریان خیلی خطرناک است.  

,

الهامی در مورد این‌که با تشکیل دولت انقلابی مشکلات حل خواهد شد، اظهار کرد: ابتدا باید نگاه کرد که مشکلات موجود در کشور چیست؟ تمرکز بر روی مشکلات کار غلطی است چراکه حجم مشکلات را زیاد می‌کند. یک بحثی که باید در کشور راه و جا بیفتد بحث مسئله محوری است. گاهی کارهایی می‌کنیم که به جای درگیر شدن با مسائل با مشکلات درگیر می‌شویم و از سیستم فکری راه حل‌های زودگذر، کاذب و سطحی خارج می‌شود.

,

وی با بیان این‌که راه حل نجات کشور از این شرایط مشخص است، عنوان کرد: کشور درگیر بحران‌های نقدینگی، پول‌های حبس شده در بانک‌ها، معضل شدن خروج و ورود پول به بانک‌ها و ... شده که این اَبر مسئله کشور است. اَبر مسئله دیگر کشور بحث تعارض منافع است که این شاه کلید حل تمام اتفاق‌ها است.

,

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی گفت: قوانین باید بر اساس آن چیزی ثبت و برنامه‌ریزی شوند که عملا تعارض منافع نداشته یا به حداقل برسد. بحث شفافیت خودش ذیل تعارض منافع، تعریف می‌شود.

,

الهامی تصریح کرد: اگر دولتی روی کار بیاید که جوان، با انرژی، با فکر و با برنامه باشد و برنامه‌ها توسط رئیس جمهوری جوان و مجرب اجرا شود، کشور از این شرایط خارج خواهد شد. اما اگر به حرف باشد و راه حل‌های مشخص اجرا نشود شرایط به همین منوال خواهد بود.

,

تضمین بهبود شرایط با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی/ با باند و باندبازی مشکلات کشور حل نمی‌شود

, تضمین بهبود شرایط با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی/ با باند و باندبازی مشکلات کشور حل نمی‌شود, تضمین بهبود شرایط با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی/ با باند و باندبازی مشکلات کشور حل نمی‌شود,

وی در بحث تغییرات مملکت و رفع مشکلات در سیستمی با مدت معقول، افزود: حجم آسیب‌هایی که از گذشته در کشور وجود دارد بسیار زیاد است. دولت جوان انقلابی اگر سر کار بیاید طبیعتا مدتی درگیر این روند خواهد بود اما تضمین بهبود شرایط نیز وجود دارد.  

,

دبیرقرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی در مورد ولت جوان انقلابی و تحقق آرمان‌ها، گفت: اگر فردی که قرار است رئیس جمهور شود انقلابی و به فکر تعالی کشور باشد قطعا آرمان‌هایی دارد چراکه آرمان‌های انقلاب اسلامی مشخص است و مشکلات حل خواهد شد. خدمت به قشر محروم و مستضعف، برقراری عدالت و استقلال، رهایی فلسطین، مطرح شدن به عنوان قدرت در جهان و ... از جمله آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

,

الهامی تاکید کرد: اگر فردی که قرار است رئیس جمهور شود به فکر باند و باند بازی بوده و نهایت کار ارتقای خودش باشد مشکلات کشور حل نخواهد شد و به آرمان‌های انقلاب اسلامی دست پیدا نخواهد کرد. گاهی در برخی از ارگان‌های انقلابی مشاهده می‌شود برخی از افراد به بهانه دولت جوان انقلابی به فکر مطرح کردن خودشان هستند. یعنی بحث دولت جوان انقلابی برای برخی از آقایان پرچمی شده که خودشان را ارتقاد دهند و این بزرگترین آفت است.

,

وی گفت: جوانان انقلابی که واقعا برای کشور کار می‌کنند گمنام هستند. این جوانان در اندیشه‌کده‌ها، پژوهش‌کده‌ها و سازمان‌های حساس کشور خدمت می‌کنند اما کسی آنها را نمی‌شناسد.

,

دبیرقرارگاه شهید احمدی روشن خراسان جنوبی در مورد مسئول ناامید دولتی که لایق حکمرانی بر مردم نیست، بیان کرد: ایران کشوری خاص و منحصر به فرد در سطح جهان است و لازمه پیشرفت کشور به عنوان یک کشور متفاوت در جهان این است که مدیریت متفاوتی داشته باشد. فردی که نامید، خسته و نگاه به داخل ندارد نمی‌تواند حکمرانی درستی برای ما داشته باشد.

,

الهامی عنوان کرد: نگاه به خارج داشتن یعنی دست از آرمان‌ها برداشتن، عادی شدن کشور و متفاوت نبودن. وقتی فردی به فکر خارج است عملا با زیرپا گذاشتن آرمان‌ها می‌تواند به خواسته‌اش برسد اما اگر نگاه به داخل باشد قدرت از داخل پمپاژ شود و قدرت چانه‌زنی برای بحث‌های بین‌المللی و خارجی داشته باشد، خودش عنصر اقتدار می‌شود. تا زمانی‌که نگاه ما به داخل نباشد سیاست خارجی ما نیز سیاست ضعیفی خواهد بود. هرجا از زاویه ضعف وارد شدیم شکست خورده‌ایم اما هر جاکه نقطه مثبت و مستحکمی داشتیم توانستیم طرف مقابل را به خواسته خودمان مجاب کنیم.  

,

وی با بیان این‌که سیاست میدان جنگ است، افزود: با دست خالی نمی‌توان به جنگ دشمن رفت و باید با دست پر که لازمه سیاست خارجی است به جنگ با دشمن رفت. ظرفیت‌های داخلی کشور باید به قدری قدرتمند بشود و کشور از درون به گونه‌ای مستحکم شود که بتواند با ابرقدرت‌ها چانه بزند.  

,

مسئولی که نگاه به خارج دارد کشور را به یغما می‌برد

, مسئولی که نگاه به خارج دارد کشور را به یغما می‌برد, مسئولی که نگاه به خارج دارد کشور را به یغما می‌برد,

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی گفت: مسئولان خسته و افرادی که نگاهشان به خارج است، کشور را به یغما می‌برند. ایران نمی‌تواند در سیستم جهانی، بین المللی و نظام سطله حل شود چون اساسا متفاوت است.

,

الهامی گفت: تجربه‌ای که از هشت سال گذشته داریم این است که نگاه به داخل رها شده و مسئولان به خارج چشم دوختند این چه سودی برای کشور داشت؟ هر روز فقط تعداد مذاکرات بیشتر و لایه لایه شد.  

,

وی در مورد این‌که رئیس جمهور باید معتقد به مردم و ضد فساد باشد، اظهار کرد: در کشور چندین بحران داریم. بحران عدالت، فساد، شفافیت، اقتصاد وابسته، سیستم بانکداری و ...، جمهوری اسلامی بر اساس عدالت خواهی بوده است. مردم ما برای برپا کردن عدالت به پا خواستند اما مشاهده می‌شود که هر روز عدالت در کشور کمرنگ‌تر می‌شود. قشر ضعیف زیر پا افتاده و قشر ثروتمند اوج گرفته‌اند. یک عده به اسم قانون قدرتمند می‌شوند و حامیان قانون که مردم مستضعف هستند زیر پا له می‌شوند.

,

جمهوری اسلامی باید به اصل خود برگردد

, جمهوری اسلامی باید به اصل خود برگردد, جمهوری اسلامی باید به اصل خود برگردد,

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی با بیان این‌که جمهوری اسلامی باید به اصل خود برگردد، تاکید کرد: تا زمانی‌که جمهوری اسلامی به عدالت خواهی برنگردد گویی جمهوری اسلامی نیست. تا زمانی‌که ضد فساد نباشد عملا نمی‌تواند ادعای حکومت شیعی داشته باشد.

,

الهامی عنوان کرد: موتورهای پیشرفت یک مملکت جوانان آن کشور هستند. جوانانی که در سال‌های اخیر خیلی کم به آنها بها داده شده است. وقتی مملکت به دست افراد پیر اداره شود از چابکی و فعال بودن افتاده و تصمیم‌هایی می‌گیرد که محافظه کارانه است.  

,

وی افزود: جوانان آرمان‌گرا بوده و با فساد مبارزه می‌کنند. اگر جمهوری اسلامی بخواهد به آرمان‌های خودش فکر کند باید جوانان آرمان‌گرا را پای کار بیاورد. باید جوانان را وارد کار کند که آرمان‌گرا بوده و به آرمان‌ها فکر می‌کنند. در سالهای اخیر هر پیشرفتی در عرصه‌های مختلف داشتیم به دلیل حضور جوانان آرمان‌گرا بوده است.  

,

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن خراسان‌جنوبی بیان کرد: چرا در سیاست، حکومت و اقتصاد پیشرفت نکردیم؟ چون سردمداران ما پیرها بودند. برخی از افراد از ابتدای انقلاب تاکنون مشغول بکار هستند که این قضیه نه تنها بحث فساد را تقویت می‌کند بلکه عملا تصمیماتی که توسط این فرد گرفته می‌شود تصمیمات محافظه کارانه است چراکه پیری و رخوت در تصمیمات فرد نفوذ کرده است.

,

الهامی تصریح کرد: فردی که قرار است رئیس جمهور شود باید روحیه جوان‌گرایی داشته و به جوانانی که وضعیت خوبی ندارند و پر از دغدغه، مشکلات، آرزو و آرمان هستند توجه کند. اگر جوانان انقلابی واقعی که به دنبال آرمان‌ها هستند سر کار بیایند فقط برای رسیدن به آرمان‌ها فکر کرده و درگیر مسائل سیاسی، جناحی، رانت، فساد، لابی بازی و ... نمی‌شوند.

,

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی اگر بخواهد به آرمان‌های خودش برسد باید جوانان آرمان‌گرا را وارد جنگ قدرت کند.

,

انتهای پیام/

,
 
,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه