اخبار داغ

کارشناس مسائل استراتژیک:

انتخابات پرشور باعث افزایش وزن ژئوپلیتیک ایران در دنیا می‌شود

انتخابات پرشور باعث افزایش وزن ژئوپلیتیک ایران در دنیا می‌شود
محمد شعبانی فرد گفت: ایران همواره درتحولات منطقه نقش اساسی داشته و به لحاظ جغرافیایی موقعیت منحصر به فردی دارد و به همین جهت انتخابات پرشور باعث افزایش قدرت منطقه ای ایران در ارتباط با دیگر کشور های دنیا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شعبانی فرد دکتری مدریت استراتژیک در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص شرایط تحقق دولت اسلامی گفت: تحقق نهضت انقلاب اسلامی ایران بنا به فرموده مقام معظم رهبری 5 مرحله دارد که با رهبری حکیمانه امام (ره) مرحله اول و دوم آن یعنی تحول انقلابی و تشکیل حکومت اسلامی را پشت سرگذاشته و هم اکنون در مرحله تشکیل دولت اسلامی قرارداریم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,  ,

وی همچنین اذعان کرد: امروز تشکیل دولت اسلامی به منظور روی کارآمدن شخص خاصی نیست، بلکه باید دولتی تشکیل شود که  مبنا و شاکله آن اسلامی باشد و برای رسیدن به این مهم باید از طریق انتخابات فرد اصلح را برگزید.

,

شعبانی فرد در ادامه افزود: انتخابات در کشور ما نماد مردم سالاری دینی به معنای واقعی است و با بسیاری از کشورها که ادعای دموکراسی دارند قابل مقایسه نیست و هرانتخاباتی که در کشور برگزارمی شود حضور و مشارکت فعالانه مردم به مثابه تایید نظام و تحکیم استوانه های انقلاب است.

,

این کارشناس سیاسی  با ذکر این نکته که این انتخابات منحصر به فرد ترین انتخابات در کشوراست، تاکید کرد: امروز دشمنان با یک هم افزایی داخلی با مدیران دولت مستقر در تلاش هستند، اتفاقاتی را رقم بزنند که کشور را ناکار آمد و فاقد صلاحیت نشان دهند و از طرف دیگر مردم را نسبت به نظام اسلامی دلسرد کنند.

,

شعبانی فرد تصریح کرد: در تمام سال های پس از انقلاب غربی ها و عل الخصوص در راس همه آنها آمریکا در تلاش است با کم رنگ کردن ارزش های اسلامی مردم را نسبت به نظام و انقلاب دچارشک و تردید کند و حرکت  ومواجه گفتمانی انقلاب ایران را کند کند، تا ایران نتواند به عنوان یک نماد و الگو برای دیگر کشورها باشد.

,

وی همچنین حضورو مشارکت در انتخابات را باعث افزایش وزن ژنوپلیتیکی کشور در جهان دانست و افزود: به گفته استراتژیست های برتر دنیا انقلاب ایران گستره وسیع تر از حد جغرافیایی ایران دارد و کشور ایران بخشی ازپازل انقلاب اسلامی است و امروز نیز به اذعان خود این افراد ایران بازیگر اصلی درمنطقه است و قدرت نرم ایران در منطقه به حدی اثرگذاراست که بدون حضورآن هیچ معادله ایی رقم نخواهد خورد.

,

وی با بیان اینکه براساس نظریه هارتلند زمین که  دو دانشمند ژنرال هایزن اتریشی و جفری کمپ انگلیسی مطرح کردند، منطقه ایی بین دریای خزر در شمال و خلیج فارس در جنوب قلب زمین است که درای 70درصد منابع فسیلی وزیر زمینی جهان است و ایران در مرکز این منطقه قلب قلب زمین است و به همین علت ازنظر ژئو پلیتیکی دارای موقعیت ویژه ای است.

,

وی همچنین تاکید کرد : دشمن در حال حاضر برای مقابله با ایران دیگر از ابزار تحریم و فشار اقتصادی استفاده  نمی کند ، بلکه به دنبال آن است با تغییر دستگاه فکری و اعتقادی مردم و مسئولین در بستر فضای مجازی در داخل کشور برای خود یک شریک و یار پیدا کند و براحتی بتواند عملیات برانداری را انجام دهد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: نکته حائز اهمیت آن است که باید در این موقعیت بصیرو باتدبیر باشیم و و بتوانیم با فهم و درک درست و دشمن شناسی قوی خواب آشفته دشمنان را برهم بزنیم و باتوجه به فرموده مقام معظم رهبری مردم ما همیشه شور همراه با شعور دارند و در صحنه حضور خواهند یافت و بازهم معادلات دشمن را برهم می زنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه