اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

نداشتن کاندیدای اصلاح طلب یا نداشتن شاخص/ آیا مهرعلیزاده به سرنوشت عارف دچار خواهد شد؟

نداشتن کاندیدای اصلاح طلب یا نداشتن شاخص/ آیا مهرعلیزاده به سرنوشت عارف دچار خواهد شد؟
اصلاح‌طلبان به رای آوری همتی هیچ امیدی ندارند و چشم بسته بر سر حمایت از او قمار می کنند تا احتمالا دوباره با فشار کارگزاران، سرنوشتی مشابه سرنوشت عارف را برای مهرعلیزاده رقم بزنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ باداغ شدن رقابت های انتخاباتی و فعالیت کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سناریوی جناح های سیاسی هم آرام آرام در حال علنی شدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جبهه اصلاحات حمایت از عبدالناصر همتی را در دستور کار خود قرار داده و به نظر می رسد بنایی برای همراهی با محسن مهرعلیزاده کاندیدای با سابقه روشن اصلاح طلبی را ندارد.

,

اصلاح طلبان برای فرار از زیر بار مسئولیت پاسخگویی نسبت به عملکرد دولت حسن روحانی که روزی تمام قد از وی حمایت کردند حتی حاضر نیستند به سمت کاندیدایی که به اعتقاد برخی شاید اقبال بیشتری برای رای آوری در جبهه اصلاحات داشته باشد بروند.

,

غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی رسما اعلام کرده که در انتخابات پیش رو از همتی حمایت خواهند کرد تا با این سیاست بلایی که به بهانه حمایت از علی لاریجانی در انتخابات بر سر اصلاح طلبان آورد را این بار با فشار برای حمایت از همتی بر سر جبهه اصلاحات آوار کند.

,

, ,

شنیده ها حاکی از آن است که کارگزارانی ها به دنبال فشار حداکثری در حال تلاش هستند تا بزرگان نهاد اجماع ساز را برای این همراهی متقاعد کرده و آنها را به سمت حمایت از همتی سوق دهند شاهد مثال این ادعا هم اظهارات بهزاد نبوی در یکی از جلسات انتخاباتی اخیر بوده که گفته است از تحریم انتخابات صحبت نکنید و کسی هم فعلا درباره اصل انتخابات هیچ اظهارنظری نکند!

,

این البته تنها پالس جبهه اصلاحات برای قلاب سنگ کردن مهرعلیزاده تحت فشار کارگزارنی ها نیست چرا که بعد از گذشت سه روز از نامه مهرعلیزاده به بهزاد نبوی برای ارائه برنامه هایش به جبهه اصلاحات هنوز پاسخی از سوی رئیس نهاد اجماع ساز داده نشده است.

,

, ,

به نظر می رسد کارگزاران از نفوذ قابل توجهی در نهاد اجماع ساز برخورد دار بوده و برای دور زدن مهرعلیزاده از سوی این نهاد گام های موثری را برداشتند.

,

در حالی که جبهه اصلاحات حاضر نیست مهرعلیزاده را به عنوان کاندیدای اصلاح طلب در انتخاب مورد حمایت قرار دهد اما این کاندیدا تلاش می کند تا سابقه اصلاح طلبی خود را برای نهاد اجماع ساز به اثبات برساند وی در نامه اعتراضی که خطاب به صدا و سیما نوشته است خود را تنها کاندیدای اصلاح طلب در این دوره از رقابت های انتخاباتی معرفی کرده است.

,

وی در نامه ای که به بهزاد نبوی نوشت هم سوابق اصلاح طلبی خود را اشاره کرد و گفت من معاون دولت اصلاح طلب خاتمی و کاندیدای اصلاح طلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستم!

,

محسن مهرعلیزاده کاندیدای اصلاح طلب این دوره از انتخابات ریاست جمهوری است و به نظر می رسد جبهه اصلاح طلب بیشتر از آنکه در این دوره کاندیدایی از جریان مطبوعش نداشته باشد، شاخصی برای تعیین کاندیدای مورد حمایت ندارد.

,

اما به موازات تلاش کارگزاران برای متقاعد کردن نهاد اجماع ساز برای حمایت از همتی، روزنامه شرق به عنوان اصلی ترین پایگاه رسانه ای اصلاح طلبان امروز در مقاله ای انتقادی با عنوان «چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟» به کاهش سرمایه اجتماعی این جریان اشاره کرده و نوشته است: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند از همتی یک قطب انتخاباتی بسازند، عملا به جامعه چنین القا می‌کنند که تصمیمات اقتصادی دولت روحانی مورد تأیید ماست؛

, اگر اصلاح‌طلبان بخواهند از همتی یک قطب انتخاباتی بسازند، عملا به جامعه چنین القا می‌کنند که تصمیمات اقتصادی دولت روحانی مورد تأیید ماست؛ ,

, ,

موضوعی که بسیار خطرناک به نظر می‌رسد زیرا بی‌تردید مهم‌ترین مشکل این ‌روزهای کشور اقتصاد است و ازقضا در دی‌ماه 96 و آبان 98 بخش مهمی از مردم به‌ دلیل بحران معیشت هزینه‌های ‌ بسیار دادند. نخستین پیامد حمایت اصلاح‌طلبان از همتی تأیید ضمنی عملکرد اقتصادی دولت روحانی است که چنین شرایطی حتما نه‌فقط در این انتخابات بلکه در آینده نیز به جریان اصلاحات لطمات بسیاری وارد می‌کند.

, موضوعی که بسیار خطرناک به نظر می‌رسد زیرا بی‌تردید مهم‌ترین مشکل این ‌روزهای کشور اقتصاد است و ازقضا در دی‌ماه 96 و آبان 98 بخش مهمی از مردم به‌ دلیل بحران معیشت هزینه‌های ‌ بسیار دادند. نخستین پیامد حمایت اصلاح‌طلبان از همتی تأیید ضمنی عملکرد اقتصادی دولت روحانی است که چنین شرایطی حتما نه‌فقط در این انتخابات بلکه در آینده نیز به جریان اصلاحات لطمات بسیاری وارد می‌کند. ,

البته اصلاح طلبان در سال 92 هم مشابه این رفتار را با عارف داشتند.

, البته اصلاح طلبان در سال 92 هم مشابه این رفتار را با عارف داشتند. ,

, ,

عارف چهره ای شش دانگ اصلاح طلب بود اما اردوگاه اصلاحات با نامه محمد خاتمی وی را در رقابت های انتخاباتی به حاشیه فرستاد و تمام قد از روحانی حمایت کرد با این تفاوت که آن زمان روشن بود که روحانی رای خواهد آورد اما امروز اصلاح طلبان به رای آوری همتی هیچ امیدی ندارند و چشم بسته بر سر حمایت از او قمار می کنند تا فقط برای فرار از عملکرد دولت روحانی این بار با فشار کارگزاران سرنوشت مشابه عارف را برای مهرعلیزاده رقم بزنند.

, عارف چهره ای شش دانگ اصلاح طلب بود اما اردوگاه اصلاحات با نامه محمد خاتمی وی را در رقابت های انتخاباتی به حاشیه فرستاد و تمام قد از روحانی حمایت کرد با این تفاوت که آن زمان روشن بود که روحانی رای خواهد آورد اما امروز اصلاح طلبان به رای آوری همتی هیچ امیدی ندارند و چشم بسته بر سر حمایت از او قمار می کنند تا فقط برای فرار از عملکرد دولت روحانی این بار با فشار کارگزاران سرنوشت مشابه عارف را برای مهرعلیزاده رقم بزنند.,

انتهای پیام/ک

, انتهای پیام/ک,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه