اخبار داغ

۳۴۰ هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی به کشت سیر اختصاص یافته است

۳۴۰ هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی به کشت سیر اختصاص یافته است
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برداشت سیر از مزارع استان، گفت : امسال ۳۴۰ هکتار از اراضی زراعی این استان زیر کشت محصول سیر رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عیدی در گفت و گو با اروم نیوز، اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده  پنج هزار و ۳۷۸ تن محصول از این میزان مزارع برداشت خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اروم نیوز،,

وی ادامه داد: از هر هکتار سطح زیر کشت سیر خشک به طور میانگین ۱۴ تن و از هر هکتار سطح زیر کشت سیر تر به طور میانگین ۳۰ تن محصول برداشت می شود.

,

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: شهرستان شاهین‌دژ ، مهمترین قطب تولید سیر در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

,

عیدی اضافه کرد: به ترتیب شهرستان‌های میاندوآب ، نقده ، مهاباد ، بوکان عمده ترین شهرستانهای تولید کننده این محصول در آذربایجان‌غربی به شمار می روند.

,

وی با اشاره به پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی تولید سیر در سطح استان، بیان کرد: سیر تولیدی که عمدتا از ارقام محلی می باشد ، علاوه بر مصرف داخلی به سایر شهرها و استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

,

وی با بیان اینکه برداشت این محصول از اواسط خرداد آغاز و تا اواخر تیرماه به طول می انجامد، اذعان داشت : با توجه به بحران آب و نیاز آبی کم این محصول به کشاورزان توصیه می شود برابر الگوی کشت ارائه شده توسط کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی کشت سیر را در تناوب با سایر محصولات آبی لحاظ نمایند.

,

گفتنی است سیر، به طور گسترده به عنوان طعم دهنده در غذا استفاده می شود ، همچنین در سال های اخیر سیر برای پیشگیری و درمان طیف گسترده ای از بیماری ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. فواید سلامتی سیر شامل کاهش علائم سرماخوردگی، کاهش فشار خون و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و همچنین اختلالات عصبی می‌شود.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه