اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

فعلاً مشکل تأمین گندم نداریم / قیمت خرید گندم از کشاورزان اصلاح شود

فعلاً مشکل تأمین گندم نداریم / قیمت خرید گندم از کشاورزان اصلاح شود
علی‌اکبر علیزاده برمی گفت: برای سال زراعی کنونی مشکلی برای تأمین گندم نداریم اما باید از امروز برای سال زراعی آینده تدابیری اندیشیده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره آینده تأمین نیاز گندم و آرد کشور در شرایط کمبود آب اظهار داشت: شرایط گندم و آرد کشور به نحوه مدیریت دولتی بستگی دارد، اما متأسفانه نگرانی ما این است که با ادامه روند مدیریت فعلی، شاهد وجود برخی بحران‌ها در آینده باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز , شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,  ,

وی گفت: شاید تا چند سالی کمبود بارندگی داشته باشیم و از اکنون دولت آینده باید به فکر تأمین گندم و آرد مورد نیاز باشد و اقداماتی که دولت یازدهم و دوازدهم انجام نداده را انجام دهد.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امسال به احتمال بسیار زیاد بخشی از زمین‌های زراعی که گندم در آن‌ها کشت شده، محصولی نخواهند داد، خاطرنشان کرد: دولت باید برای جبران یا مقابله با آسیب‌های احتمالی برآورد دقیقی از نیاز کشور به گندم داشته باشد و سپس برای تأمین نیاز داخلی به گندم، اقدامات لازم را انجام دهد.

,

به گفته علیزاده؛ بحث واردات نهاده‌های دامی از اکنون باید تعیین‌تکلیف شود تا کشاورزان ما خیالشان از بابت تأمین علوفه مورد نیاز دام‌هایشان آسوده باشد.

,

وی از دولت مستقر و از دولت آینده تقاضا کرد که در خصوص کمبود آب و مشکلات احتمالی با مردم به صراحت سخن بگویند تا هم ملت ایران در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و هم زندگی خودشان را با شرایط تطبیق دهند.

,

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به ضرورت اصلاح قیمت خرید گندم در شرایط فعلی اشاره کرد و در این رابطه گفت: تا زمانی‌که قیمت گندم اصلاح نشود، کشاورز گندم تولیدی خود را به قیمت گزاف به فروش خواهد رساند و در نهایت این گندم به غذای دام تبدیل می‌شود؛ بنابراین در این شرایط دولت مجبور خواهد بود از خارج از کشور گندم وارد کند. متأسفانه مکرراً به دولت هشدار داده‌ایم که شرایط را اصلاح کند اما تا به امروز حرکت مثبت از جانب دولت تدبیر و امید مشاهده نشده است.

,

علیزاده برمی در پایان گفت: برای سال زراعی کنونی مشکلی برای تأمین گندم نداریم اما باید از امروز برای سال زراعی آینده تدابیری اندیشیده شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه