اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه:

حجاب اعتماد به نفس بانوان را افزایش می‌دهد/ آقایان می توانند حریم امن را در جامعه برای خانم ایجاد کنند

حجاب اعتماد به نفس بانوان را افزایش می‌دهد/ آقایان می توانند حریم امن را در جامعه برای خانم ایجاد کنند
خیری گفت: حجاب عامل مهمی در تقویت و افزایش اعتماد به نفس بانوان در سطح جامعه می‌شود و در این زمینه ما احتیاج به فرهنگ سازی داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گلشاد خیری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار کرد: در این خصوص باید ضمن فرهنگ سازی امنیت بیشتری برای بانوان صورت پذیرد، تا بانوان ما بتوانند در کنار حفظ حجاب و عمل به موازین اسلامی، فعالیت های اجتماعی مفیدی نیز داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی در مورد حضور حضرت زهرا(س) در عرصه های اجتماعی گفت: اگر ما تاریخ اسلام را نگاه کنیم پیامبر(ص)باغ فدک را به حضرت زهرا(س)هدیه می‌دهند، ایشان با این کارشان یک درس بزرگی به ما می دهند! طبیعتا افراد زیادی بودند از حضرت علی(ع)تا اصحاب نزدیک، که می توانست به یکی از آنان واگذار شود،در واقع ایشان با این کار می خواست فعالیت اجتماعی بانوان را الگو سازی کند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه تاکید کرد: حضرت فاطمه(س)خودشان در راس کارگزاران آن باغ بودند و مدیریت می کردند،این خودش در حقیقت یک درس بزرگی برای ماست که در اسلام تناقضی بین فعالیت های اجتماعی و عفت و حجاب بانوان وجود ندارد.

,

خیری ادامه داد: همچنین حجاب فقط مختص بانوان نیست، اتفاقا آقایان هستند که می توانند این حریم امن را در جامعه برای خانم ایجاد کنند و بایستی حجاب کلامی، رفتاری و حجاب در نگاه را داشته باشند تا یک فضای امنی برای بانوان جامعه فراهم شود تا بازتاب خود را نشان داده و آرامش در جامعه فراهم شود.

,

استاد گروه فیزیک دانشگاه ارومیه افزود: مردم در قبال این مسئله اولین کاری که می توانند بکنند این است که از کودکی به بچه ها این مسائل را یاد بدهند،به عنوان مثال برای یک دختر خانم،این کودک باید یاد بگیرد که خانم بودن او محدودیتی برای او نیست.

,

وی اظهار داشت: متاسفانه اکثر مناطق ایران وقتی دختری به دنیا می آید طبق عادات غلط سنتی این بچه را محدود می کنند که تو دختری، حرف نزن، ساکت باش، این محدود کردن جنس دختر و زن از همان بدو تولد، خودش در وجود این بانو کمبود اعتماد به نفس ایجاد می کند،که ممکن است فکر کند امتیازی پایین تر از سایر مردم دارد.

,

خیری در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین خانواده ها از همان بچگی کودکان را با اعتماد به نفس بالایی تربیت کنند، اعتماد به نفس در اینجا به معنای ولنگاری نیست بلکه به این معناست که من خانم به قدری از درون محکم هستم که می توانم در عین حفظ موازین اخلاقی و شرعی در طاهر و باطن،فعالیت های مفید اجتماعی و موثر در سطح جامعه را نیز داشته باشم.

,

وی بیان کرد: علاوه بر این حدود حجاب و پوشش شرعی از طرف بانوان به درستی رعایت شود، آقایان نیز لازم است مراتب حجاب چشمی،کلامی و رفتاری را به جا بیاوردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه