اخبار داغ

پنجمین یادواره شهدای کاراته استان زنجان برگزار شد+ تصاویر

پنجمین یادواره شهدای کاراته استان زنجان برگزار شد+ تصاویر
پنجمین یادواره شهدای کاراته استان زنجان با مشارکت سپاه ناحیه زنجان و هیات کاراته استان زنجان برگزار و در این یادواره از خانواده شهید مهدی فولادی تجلیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; حسین محمدی از رزمندگان دفاع مقدس در پنجمین یادواره شهدای کاراته استان زنجان که با مشارکت سپاه ناحیه زنجان و هیات کاراته استان زنجان برگزار شد، گفت: در بین رزمندگان زنجانی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند ورزشکاران زیادی وجود داشتند که برخی از آن‌ها رزمی‌کار بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه مربیان زنجانی در آن زمان حدود 1500 نفر از رزمی‌کاران را برای مقابله با دشمن، تربیت کرده بودند، اظهار داشت: این شهدا در کنار تمام شهدای کشور در برابر تهدیدات دشمن، مقابله کرده و بساط دشمن را این سرزمین برچیدند.

,

محمدی با اشاره به حضور خود در بازسازی عملیات‌های غواصی و دفع پاتک‌های دشمن در جنوب کشور که خطشکنان زنجانی در 19 عملیات حاضر بودند، خاطرنشان کرد: روستاهایی که در دوران جنگ تحمیلی خالی شده بودند، امروز اهالی به آنجا آمده و ساکن شده‌اند و وقتی باخبر شدند که رزمندگان زنجانی نیز امروز برای بازسازی عملیات به آنجا رفته‌اند، خوشحال شده و برای زنجانی‌ها گوسفند قربانی کردند و غذا و امکانات برای زنجانی‌ها تامین کردند.

,

رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه اولین خط دفاع در 35 کیلومتری اهواز در قجریه و دالکوین بود، گفت: رزمندگان زنجانی، اموزش دیده و برای عملیات‌ها آماده می‌شدند.

,

وی با بیان اینکه پدران و مادران شهدا، ستاره‌های فروزان حمایت از نظام هستند، تصریح کرد: شهدا طبق آیات قرآن کریم، عند ربهم یرزقون‌اند و نیازی به تجلیل ندارند و والدین‌شان نیز استوارتر از این هستند که ما بخواهیم تجلیل کنیم.

,

محمدی افزود: ما باید با برگزاری یادواره و تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده‌های آن‌ها مسیر شهدا را به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.

,

وی با بیان اینکه شهدا از جنس همین نوجوانان بودند، گفت: شهدایی مانند حسین حبیبی و یوسف قربانی از جنس همین مردم و نوجوانان بودند اما تشخیص درست و بصیرت بالا داشتند و به موقع، تصمیم گرفته و برای دفاع از کیان نظام اسلامی به پا خواستند.

,

رزمنده دوران دفاع مقدس، خطاب به نوجوانان و جوانان حاضر در یادواره خاطرنشان کرد: مسئولیت شما سنگین‌تر از شهدا است چرا که آن‌ها در میدان نبرد و در خاکریز و جبهه سخت با دشمن جنگیدند اما امروز جنگ دشمن به صورت نرم است و خاکریزهای دیروز که در مناطق جنگی جنوب و غرب بود امروز خاکریزها به جیب شما نوجوانان و جوانان آمده است.

,

محمدی با تاکید بر اینکه امروز در جنگ نرم با دشمن قرار داریم، اظهار داشت: امروز سنگر دفاع در جیب نوجوانان و جوانان است و دشمن با جنگ در فضای مجازی از پشت به ما خنجر می‌زند و می‌خواهد جوانان را از ما بگیرد.

,

رزمنده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: امروز جوانان و نوجوانان باید در فضای مجازی با دشمن جنگیده و بصیرت داشته و مواظب باشند که دشمن، نوجوانان را از والدین و نظام نگیرد.

,

وی گفت: ما بزرگان و والدین نیز باید به تهدیدات امروزی آشنا باشیم و مسئولیت مربیان نیز در این زمینه بیشتر می‌شود.

,

محمدی با بیان اینکه امیدوارم نوجونان و جوانان متوجه این تهدیدات شده و به‌ویژه در احترام به والدین و اساتید مواظبت کنند، ابراز کرد: دائم‌الوضو بودن و مداومت در نمازهای یومیه به‌خصوص نماز صبح که انسان‌ساز و راهگشا است از دیگر مسائلی است که فرد را از نظر روحانی آماده می‌کند.

,

رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه کسی که از نظر روحانی آماده نباشد در میدان رزم، کم می‌آورد، خاطرنشان کرد: شهدا از لحاظ روحانی یک امتیاز داشتند که به آن مقام رسیدند و آن احترام به پدر و مادر، تشخیص درست، تصمیم به‌موقع، ادب و بصیرت و آمادگی رزمی، جسمانی و روحانی بود.

,

وی با بیان اینکه شرط استخدام در گارد شاهنشاهی یا گارد ریاست‌جمهوری عراق داشتن قد بالای 2 متر و آمادگی جسمانی بود، افزود: افرادی در گارد، استخدام می‌شدند که هفته‌ها می‌توانستند در جنگل‌ها زندگی کنند اما ایمنا و تهذیب نفس آن‌ها کم بود که در برابر نوجوان 13 ساله ایرانی، کم آوردند.

,

محمدی با اشاره به پدافند 200 هزار نفره برای رزمایش در شعاع 400 کیلومتری در جنگ تحمیلی، نگهبانی در هوای گرم با کلاه‌ای آهنی و شرکت در کلاس‌های آموزشی چند ساعته تاکید کرد: تمام این‌ها با کمک و قدرت ایمان و اعتماد به ولایت فقیه بود که در بدترین شرایط در مناطق عملیاتی در برابر دشمن، مقاومت کرده و جنگیدند.

,

وی ادامه داد: به کمک ایمان و اعتقاد بود که سرگرد عراقی توسط نوجوانان ایرانی، اسیر شد.

,

محمدعلی نجفی‌راد، جانشین فرمانده سپاه ناحیه زنجان نیز در این یادواره گفت: شهید در لحظه شهادت خود 7 جایزه از خداوند می‌گیرد که اولین آن مجوز ورود به بهشت است.

,

وی با بیان اینکه 3 مولفه زمین، زمان و زمینه در مرگ مخفی است، اظهار داشت: زمان، وصل به معبود و مکان نیز وصل به معبود است اما مرگ، علت یا زمینه مرگ در شهادت مهم است.

,

نجفی‌راد با اشاره به 2 مورد از پیش‌بینی شهدا از نحوه و زمینه شهادت خود خاطرنشان کرد: یک شهید 16 ساله در شهر شیراز که مداح نیز بوده، می‌گفته که من مثل اربابم اباعبدالله‌الحسین(ع) بدون سر، شهید می‌شوم و به اندازه بدن بدون سر برای خودش یک قبر، درست کرده بود که همانطور بدون سر به شهادت رسیده و در همان قبر، تدفین شده است.

,

جانشین فرمانده سپاه ناحیه زنجان افزود: یک رزمنده ایرانی نیز با گرفتن کارت و پلاک سرباز عراقی به وی گفته بود که بعد از شهادتم مرا در کربلا دفن خواهند کرد که همان شهید را با کارت و پلاک عراقی در کربلا دفن کرده‌اند.

,

وی با بیان اینکه رشادت‌های رزمندگان زنجانی در جنگ تحمیلی باید به نوجوانان و جوانان تبیین شود، گفت: نترس بودن، شاخصه اصلی بچه‌های زنجان در دفاع مقدس بوده است.

,

نجفی‌راد با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، اظهار داشت: همین کمک خداوند بود که در روزهای آخر عملیات الی بیت‌المقدس، عراقی‌ها فوج فوج، تسلیم رزمندگان ایرانی می‌شدند.

,

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند اگر اخلاص داشته باشی و بارها شکست بخوری اما ناامید نشوی، خود خداوند تو را یازی می‌کند.

,

به گزارش موج رسا؛ مداحی توسط کربلایی سعید نوری و تجلیل از خانواده شهید مهدی فولادی، بخش‌های دیگر این یادواره بود.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه