اخبار داغ

نماینده سمنان در مجلس خبرگان رهبری:

خبرگان مسئول حراست از جایگاه رهبری نظام است

خبرگان مسئول حراست از جایگاه رهبری نظام است
آیت الله شاهچراغی با اشاره به نقش مهم خبرگان رهبری در سرنوشت جمهوری اسلامی ایران گفت: نظارت خبرگان حفظ و حراست از رهبر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان و نماینده استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار مرآت به مناسبت گشایش اولین مجلس خبرگان رهبری با اشاره نقش خبرگان رهبری در کشور گفت: مجلس خبرگان رهبری با مجلس شورای اسلامی تفاوت های زیادی دارد و نقش خاص و در عین حال قابل توجه و مهمی را ایفا می میکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شاهچراغی با اشاره به تفاوت دو مجلس در کشور خاطر نشان کرد: مصوبات مجلس شورای اسلامی باید توسط شورای نگهبان تایید و سپس ابلاغ شود اما مصوبات مجلس خبرگان نیازی به تایید شورای نگهبان ندارد و مصوبات آن محرمانه و به همین علت اخبار جلسات مجلس خبرگان جز مراسمات خاص و سخنرانی روسا منتشر نمی شود.

,

وی افزود: مجلس خبرگان 88 عضو دارد که اعضای آن علما، فقها و مجتهدین هستند و هر 6 ماه جلساتی را ترتیب میداد که در شرایط کرونا این جلسات محدود شده و ساعات جلسات نیز کاهش پیدا کرده است.

,

نماینده استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس خبرگان دارای 2 وظیفه مهم است تصریح کرد: اولین وظیفه مجلس خبرگان حراست بر حالات و اقدامات رهبری است که اگر مشکل یا شرایط خاصی در حالات و اقدامات رهبری بر خلاف قانون و شرع و شرایط تعیین شده در مجلس خبرگان رهبری دیده شود اقدامات لازم از سوی مجلس انجام خواهد شد.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به وظیفه دوم مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مجلس خبرگان ذخیره ای برای روز مبادا است و دومین و مهمترین وظیفه مجلس خبرگان رهبری تایین رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران است که در صورت بروز حادثه با تشکیل جلسه فوری برای رهبری نظام تصمیم گیری خواهد شد.

,

شاهچراغی با بیان اینکه رهبری انقلاب سرحال تر از روز های اول انقلاب است تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بهتر و سرحال تر از روزهای اول انقلاب موفق در انجام وظایف خود است و معتقدیم که پرچم این انقلاب با دستان ایشان به صاحب اصلی این قیام یعنی حضرت حجت ابن الحسن تحویل خواهد شد.

,

وی با اشاره به ادوار مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان بیان کرد: بنده 2 دوره نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری بودم و تا پایان این دوره 2 الی 3 سال دیگر فرصت باقی است و در گذشته نیز افرادی صاحب نام مانند آیت الله خزعلی، مومن و عالمی نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان بوده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه