اخبار داغ

آخرین وضعیت بارندگی‌ها در هرمزگان؛

خسارت ۲۵ میلیاردی بارندگی در هرمزگان و فوت نیروی شرکت برق/ از تردد با شناورهای سبک در تنگه هرمز و دریای عمان خودداری شود

خسارت ۲۵ میلیاردی بارندگی در هرمزگان و فوت نیروی شرکت برق/ از تردد با شناورهای سبک در تنگه هرمز و دریای عمان خودداری شود
بارندگی‌های اخیر در هرمزگان باعث ایجاد خسارت ۲۵ میلیاردی و فوت نیروی شرکت برق در این استان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ با ورود موج بارشی به کشور در مناطقی از جنوب کشور باعث ایجاد سیل شد؛ که در هرمزگان نیز بارندگی ها در مناطقی از شمال و شرق استان خسارت هایی را به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیریت بحران استان هشدار داه بود که طبق اعلام هواشناسی با ورود سامانه جدید جوی از پنجشنبه ۲۴ تا یکشنبه ۲۷ تیر ماه شاهد تداوم بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج ماندن دریا همچنین  رگبار نسبتا” سنگین باران و رعد و برق همراه با تگرگ و تندباد لحظه ای در ارتفاعات استان به‌ویژه مناطق بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک و برخی مناطق ساحلی و دریایی پیش بینی شده بود.
بارندگی های اخیر در هرمزگان  باعث ایجاد خسارت ۲۵ میلیاردی  و فوت نیروی شرکت برق در این استان شد.

,
,

خسارت ۲۵ میلیاردی بارندگی در هرمزگان و فوت نیروی شرکت برق

, خسارت ۲۵ میلیاردی بارندگی در هرمزگان و فوت نیروی شرکت برق,

مهرداد حسن زاده عمده این خسارت‌ها را در بخش‌های راه، تاسیسات آب و برق عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان بویژه در میناب و حاجی آباد و یک دهنه پل در بخش مرکزی سیریک تخریب شده است.

,

وی در خصوص خسارت به تاسیسات آب و برق هم گفت: خسارت‌های وارد شده به تاسیسات برق عمدتاً در میناب و بشاگرد بوده است و تخریب، آب بردگی لوله‌های آب شرب و آبشخورر دام نیز عمدتاً در شهرستان‌های میناب، بشاگرد و حاجی آباد رخ داده است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از فوت یک مامور شرکت برق بندرعباس خبر داد و افزود: وی در حین انجام ماموریت و رفع قطعی برق در بخش شمیل بندرعباس جان خود را از دست داد.

,

راه‌های برخی روستا‌ها هم به گفته مهرداد حسن زاده مسدود شده و اکنون به علت طغیان رودخانه کُر راه ارتباطی دشت کوران بخش فین مسدود است.

,

وی گفت: راه روستایی گوهران در شهرستان بشاگرد نیز به علت طغیان رودخانه گابریک مسدود است و پس از پس از فروکش کردن آب رودخانه ها، مسیر‌های مسدود شده بازگشایی می‌شوند.

,

از تردد با شناورهای سبک در تنگه هرمز و دریای عمان خودداری شود/ احتمال طغیان رودخانه های فصلی در هرمزگان

, از تردد با شناورهای سبک در تنگه هرمز و دریای عمان خودداری شود/ احتمال طغیان رودخانه های فصلی در هرمزگان,

حسن زاده گفت: طی روزهای آینده از دوشنبه ۲۸ تا چهار شنبه ۳۰ تیرماه تاثیر فعالیت سامانه بررسی بر وضعیت جوی و افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا را شاهد خواهیم بود.

,

وی با اشاره به مناطق تحت تاثیر فعالیت سامانه بررسی استان، اظهار کرد: بیشترین تاثیرات این سامانه بر ارتفاعات استان از جمله بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک و ارتفاعات بخش مرکزی استان خواهد بود.

,

حسن زاده با اشاره به رگبار پراکنده باران و رعد و برق، افزایش سرعت وزش باد، بیان کرد: طی روزهای یاد شده به دلیل شرایط جوی موجود، بالا آمدن آب رودخانه های فصلی، وقوع گرد و خاک و کاهش دیده میدانی؛ هم استانی های عزیز طی روزهای آینده از تردد های غیر ضروری اجتناب کنند.

,

وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا، افزود: وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی و شمال غربی نزدیک به ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع امواج تا ۱۲۰ سانتیمتر طی روزهای آینده تنگه هرمز و دریای عمان را تحت تاًیر قرار خواهد داد.

,

وی با اشاره به اینکه این شرایط جوی در دریا می تواند موجب مواج شدن دریا، اختلال در ترددهای دریایی و پاره شدن تورهای صیادی شود، افزود: از هم استانی عزیز تقاضا می شود از تردد با شناورهای سبک در تنگه هرمز و دریای عمان جدا خودداری کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه