اخبار داغ

ابراهیم برخورداری، تیرانداز حاضر در المپیک:

مدعیان برای تربیت قهرمان پای کار بیایند/ حماسه سازی جواد فروغی با کسب مدال طلا در تاریخ تیراندازی ایران

مدعیان برای تربیت قهرمان پای کار بیایند/ حماسه سازی جواد فروغی با کسب مدال طلا در تاریخ تیراندازی ایران
ابراهیم برخورداری گفت: هرکسی که فکر می‌کند کسب مدال انفرادی رشته تیراندازی که قهرمانان بزرگی نیز دارد کم‌ارزش است؛ پای کار بیاید تا یک قهرمان برای المپیک بعدی تربیت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم برخورداری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین درخصوص کسب مدال طلای المپیک در رشته تیراندازی توسط جواد فروغی اظهار کرد: از آنجایی که تا به حال مدالی در رشته تیراندازی در المپیک نداشته‌ایم؛ این ورزشکار توانست با کسب مدال طلا، در تاریخ تیراندازی ایران حماسه‌سازی کند.

وی افزود: از المپیک ۲۰۱۲ به بعد قهرمان‌های زیادی همچون الهه‌ احمدی در سطح المپیک داشته‌ایم که با سهمیه خودشان وارد میدان المپیک شده‌اند؛ ورزشکاران ما تا قبل از کسب این مدال نتوانسته‌اند حتی نزدیک به سه نفر برتر در رشته تیراندازی باشند؛ این نشان‌دهنده سختی این رشته ورزشی است.

تیرانداز المپیکی ایران گفت: هرکسی که فکر می‌کند کسب مدال انفرادی رشته تیراندازی که قهرمانان بزرگی نیز دارد کم‌ارزش است؛ پای کار بیاید تا یک قهرمان برای المپیک بعدی تربیت کند.

برخورداری تصریح کرد: تیراندازی یکی از رشته‌های اصلی المپیک است و از آغاز رقابت‌های المپیک نیز در این میدان حضور داشته است؛ بنابراین قهرمان‌های زیادی در المپیک بایکدیگر رقابت می‌کنند؛ مثلا در رشته تپانچه حدود ۵۰ ورزشکار از کشورهای مختلف برای کسب ۳ مدال المپیک در رقابت‌ها حضور دارند؛ اما رشته‌هایی مثل کاراته یا کشتی اینگونه نیست و رقابت‌ها در آن آسان‌تر از رشته‌ای مانند تیراندازی است.

افرادغیرمتخصص طلای تیراندازی را کم ارزش جلوه می‌دهند

این ورزشکار ادامه داد: در مسابقات المپیک این دوره شاهد بودیم مهیار صداقت با یک دهم فینال تیراندازی را از دست داد؛ این سختی رشته تیراندازی را نشان می‌دهد؛ کسانی که این طلای کسب شده را کم ارزش جلوه می‌دهند تخصصی در ورزش ندارند و از آن بی‌اطلاع هستند.

کارشناس استعدادیابی ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان تاکید کرد: من ۴ دوره متوالی در بازی‌های آسیایی حضور داشتم و یک دوره نیز برای اولین بار در تاریخ تیراندازی ایران سهمیه المپیک را کسب کردم؛ بنابراین با قاطعیت می‌گویم برای حضور در مسابقات المپیک باید یک برنامه‌ریزی ۱۰ یا ۱۲ ساله داشت؛ ورود به المپیک یک شبه اتفاق نمی‌افتد؛ زیرا این بزرگترین رویداد ورزشی است که یک ورزشکار می‌تواند تجربه کند.

خاص‌ترین المپیکی که تاکنون برگزار شده را شاهد هستیم 

برخورداری درباره کیفیت مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیان کرد: ژاپنی‌ها به سختی و علی‌رغم میل باطنیشان درحال برگزاری المپیک هستند؛ آن‌چیزی که از ورزشکارانمان در توکیو باخبر شده‌ایم این است که شهر بوی المپیک نمی‌دهد و مسابقات نیز بدون تماشاگر برگزار می‌شود؛ همچنین بحث تغذیه، خواب و لباس هیچکدام مناسب نیست؛ همه اینها باعث زیاد شدن فشار از روی ورزشکار می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت این خاص‌ترین المپیکی است که برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: رشته تیراندازی تا به به امروز خیلی خوب کار کرده است؛ تیراندازی با ۶ سهمیه در ۹ ماده حضور دارد؛ این یعنی ما شانس داشتن ۹ مدال طلا را داریم؛ کشورهایی همچون چین و آمریکا روی رشته‌های انفرادی سرمایه‌گذاری می‌کنند درحالی که ما همچنان در تامین فشنگ و ساچمه برای ورزشکاران مشکل داریم؛ امیدوارم کسب این مدال طلا نگاه مسئولین را تغییر بدهد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
, افرادغیرمتخصص طلای تیراندازی را کم ارزش جلوه می‌دهند, افرادغیرمتخصص طلای تیراندازی را کم ارزش جلوه می‌دهند,
,
,
,
,
,
, خاص‌ترین المپیکی که تاکنون برگزار شده را شاهد هستیم , خاص‌ترین المپیکی که تاکنون برگزار شده را شاهد هستیم ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه